2015-04-25, 02:35
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megaman9
Varför inte spela på som vanligt?

Eller behöver du detta för att få exp pools på lvl 70?

Satsar man på att levla paragons så underlättar exp pools en hel del. Men efter många om och men så fick jag till slut questet av en random spelare!
Citera
2015-04-25, 02:44
Medlem
megaman9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Satsar man på att levla paragons så underlättar exp pools en hel del. Men efter många om och men så fick jag till slut questet av en random spelare!

Jag tar den gärna, pm:a battletagen
Citera
2015-04-25, 12:52
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:

Varför inte bara rifta på lägre svårighetsgrad bara? Xp pools dyker ju upp hela tiden och du har chans att få gear samt shards.
Citera
2015-04-25, 12:55
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Ja, sprint kostar ju fury så det har samma effekt som rend. Om du inte behöver använda sprint för perma-WotB så har du CDR någonstans. Det är ingen rocket science, så jag förstår inte varför jag ska förklara samma sak tre gånger.

Klarar det utan att sprinta också.
Citera
2015-04-25, 12:56
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Har man ingen CDR (på gear eller paragon) så går det inte hålla uppe perma WOTB med bara WW. Visst kanske om man når 1.66 breakpointen, då man spenderar fury snabbare. Men det tror jag inte många gör med 6ww/4ik, utan de flesta försöker nog ligga strax över 1.25 breakpointen.

Absolut. Men att köra med BK-vapen så går det utan problem. Annars så är det ju rend som är critical i grifts.
Citera
2015-04-25, 15:48
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
Varför inte bara rifta på lägre svårighetsgrad bara? Xp pools dyker ju upp hela tiden och du har chans att få gear samt shards.

Visst, chansen att xp pools dyker upp i GRifts finns där men den tycks inte vara så stor. Mycket enklare enligt mig att bara kunna gå in i ett game och stacka 10 pools (1.5 bil rested xp) på under 10 min för att sedan sätta igång med XP GRifts. Men nu råkar jag bry mig väldigt mycket om just paragons, så xp pools är en nödvändighet för mig
Citera
2015-04-25, 15:51
Bannlyst
Citat:
Visst, chansen att xp pools dyker upp i GRifts finns där men den tycks inte vara så stor. Mycket enklare enligt mig att bara kunna gå in i ett game och stacka 10 pools (1.5 bil rested xp) på under 10 min för att sedan sätta igång med XP GRifts. Men nu råkar jag bry mig väldigt mycket om just paragons, så xp pools är en nödvändighet för mig

Under dom 10 minutrarna du stackar bonus expen hade du hunnit göra 3-4, 35-42 grifts och tjänat in mer än vad bonus poolarna gör för dig dock.
Citera
2015-04-25, 16:03
Medlem
Citat:
Absolut. Men att köra med BK-vapen så går det utan problem. Annars så är det ju rend som är critical i grifts.

Jo men kör man med BK vapnen så har man inte 4p IK bonusen ändå, såvida man inte kör IK, vilket man inte borde, då 6p waste/BK eller 6p waste/4p IK är de effektivaste buildsen.
Citera
2015-04-26, 01:47
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Jo men kör man med BK vapnen så har man inte 4p IK bonusen ändå, såvida man inte kör IK, vilket man inte borde, då 6p waste/BK eller 6p waste/4p IK är de effektivaste buildsen.

Har bara kört T6 BK IK och det flyter på bra med permazerk pga ännu mer ms av zerk. Annars är det 6waste4IK i grifts för min del. Föredrar du waste i t6 också med bk?
Citera
2015-04-26, 10:31
Medlem
Citat:
Har bara kört T6 BK IK och det flyter på bra med permazerk pga ännu mer ms av zerk. Annars är det 6waste4IK i grifts för min del. Föredrar du waste i t6 också med bk?

Det bästa för speedfarm är pure waste /BK.

Jag brukar köra en väldigt snabb och trevlig build i t6 och 40's.

6p waste/BK
30ish CDR från gear/para.
Obsidian ring of zodiac - KEYITEM
convention of elements
war cry
sprint
insanity
rend
battle rage
boon of bul kathos passive

Med hjälp av zodiac ringen så har du 100% uptime på war cry (40% ms med bältet), och nästan 100% uptime på WOTB (och detta UTAN en enda del IK).

Denna build fungerar även 50+ solo, du byter bara ut sprint mot Ignore pain (ignorance is bliss) och bältet mot pride of cassius, så har du 100% ignore pain uptime och du behöver då inte använda unity. Har själv tagit 50 med detta och då med väldigt dåliga BK svärd och inte optimerad gear för builden i övrigt.
Citera
2015-04-26, 11:49
Medlem
swebarbs avatar
fast zodiac ringen är väl bara season only va ?
Citera
2015-04-26, 13:09
Medlem
megaman9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
fast zodiac ringen är väl bara season only va ?

Nästan allt snack här på forumet handlar om season 3 så ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in