Åkte fast för fortkörning,har prövotid, 119 km/h på 90 sträcka, 3200 i böter. Polisen sa att han skulle skicka papper om detta till transportstyrelsen så fick dom avgöra om körkortet blir återkallat. Vad kommer hända?
Åkte fast för fortkörning,har prövotid, 119 km/h på 90 sträcka, 3200 i böter. Polisen sa att han skulle skicka papper om detta till transportstyrelsen så fick dom avgöra om körkortet blir återkallat. Vad kommer hända?
Läste igenom första inlägget och några fler men hittade ingen liknande fråga och känner inte för att läsa igenom alla frågor så jag tar chansen!
Om jag kör för fort med en passagerare som också nyligen tagit körkort och blir tagen, kan denne också bli av med körkortet pga mina handlingar? Någon sa det till mig och det låter orimligt i mina öron.
Läste igenom första inlägget och några fler men hittade ingen liknande fråga och känner inte för att läsa igenom alla frågor så jag tar chansen!
Om jag kör för fort med en passagerare som också nyligen tagit körkort och blir tagen, kan denne också bli av med körkortet pga mina handlingar? Någon sa det till mig och det låter orimligt i mina öron.
Låter konstigt. Det är ju alltid föraren som bär ansvaret. Skulle vara ifall han håller en riktad pistol mot dig och tvingar dig köra för fort...
Åkte dit för rattfylla för ett år sen, inget stor. Utan precis på gränsen för att jävlas. Hade prövotid då och ska ta det nu igen. Vad kommer prövotiden vara nu? är det verkligen 5 år?
blev av med mitt körkort 2010 pga opålitlighet i nykterhets avseende.
dom kom eg 2009. men min fall föll mellan stolarna och 2 år efteråt fick jag ett papper om att lämna tillbaka körkortet.
alt detta grundar dom på några ringa nark brott. bara piss sista var nov 2008. aldrig innehav eller tagen i trafik.
att tillägga är att ja inte haft med lagen att göra på något sätt sen2008.
måste ja nu ta om hela körkortet från scratch ? eller är det bara å begära ut lämp å börja kör igen ?
Jag funderar över en grej, hoppas att ni kan hjälpa mig!
I januari 2011 gjorde jag världens dummaste grej, vilket ledde till att jag i april 2011 blev dömd för drograttfylla och ringa narkotikabrott. I oktober 2012-oktober 2013 var jag av med körkortet för detta.
Frågan är; får jag vara handledare för övningskörning nu? Eller måste det gå längre tid? Jag är givetvis helt ren nu, har varit på behandlingshem och går fortfarande på öppenvård.