2015-04-26, 05:42
Medlem
På gågatan igår såg jag vid två bord att man slog ett slag för islam och Koranen.Män i islamskägg inga kvinnor fanns vid borden.
Senast redigerad av ascheberg 2015-04-26 kl. 05:46.
Citera
2015-04-26, 06:36
Medlem
Två rån på Möllevången i natt.90 årig kvinna blev rånad av två i bil på Regementsgatan igår på eftermiddagen.Och så var det några bilar som brann igen.
Senast redigerad av ascheberg 2015-04-26 kl. 06:50.
Citera
2015-04-26, 13:47
Medlem
Pingvinkokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NitsirK72
Får även Malmös hemlösa svenskar tillträde?
När man avhyst hemlösa svenska medborgare från platser tidigare, bla samma plats som detta, så har socialen ordnat härbärge till dem
Citera
2015-04-26, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Nu ska kommunisterna samlas på måndag och skydda sina vänner parasiterna från att avhysas från privat mark.Mitt råd till dessa är STÄDA efter era vänner så slipper skattebetalarna stå för notan den här gången också.
Får väl plocka ihop lite kameror och släpa mig dit. Kan vara kul med lite spektakel...
Ingen vet riktigt hur det kommer gå, det juridiska läget är oklart och måttstockarna lite olika. Vissa är som vi alla vet mer lika inför lagen än andra - en del verkar ju till och med stå över den. Men nu tar man till miljöbalken istället för äganderätten, får se om det biter på zigenarna.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/det-tillfalliga-boendet-blir-i-sege-park/

http://www.sydsvenskan.se/skane/eu-migranternas-lager-ska-rivas-pa-mandag/
/
Citera
2015-04-26, 13:58
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Två rån på Möllevången i natt.90 årig kvinna blev rånad av två i bil på Regementsgatan igår på eftermiddagen.Och så var det några bilar som brann igen.

Två?

Enligt KvP var det en rånvåg i Malmö inatt:

Citat:
Rånvågen började strax efter midnatt i Malmö när en man attackerades av fyra, fem andra unga män på Agnesfridsvägen. Han rånades på sin mobiltelefon, kontanter och bankkort.

– Kort efter det påträffas två ynglingar nära Rosengård centrum som stämmer in på signalementet. En av dem är under 15 och släpps, den andre är 16 år och grips, säger Emily Garnheim, informatör vid polisregion syd.

Ungefär samtidigt rånades en man på Zenithgatan i Malmö av flera gärningsmän som hotade till sig mannens plånbok.

Vid 01.30-tiden inträffade två rån på kort tid nära Möllevången.

Polisen fick larm om det första klockan 01.32, då en man blev av med mobiltelefon och plånbok. Nästa larm kom 01.54: En man hade blivit knivrånad på sin plånbok.

Knappt en timme senare kör en polispatrull förbi ett pågående personrån på Spångatan i Malmö.

– De ser vad som håller på att hända och lyckas gripa den misstänkte rånaren på bar gärning, säger Emily Garnheim.

Vid sextiden på morgonen larmas polisen om ytterligare ett personrån nära Möllevången. En man larmar om att han rånats på sitt guldhalsband. Flera poliser skickas till platsen och i närheten kan en misstänkt gärningsman gripas.

– Han har guldhalsbandet samt flera mobiltelefoner på sig, vi kan inte utesluta att han har varit delaktig i andra rån, säger Emily Garnheim.

http://www.expressen.se/kvallsposten/ranvag-i-skane-det-sticker-ut-lite-extra/
Citera
2015-04-26, 14:20
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Får väl plocka ihop lite kameror och släpa mig dit. Kan vara kul med lite spektakel...
Ingen vet riktigt hur det kommer gå, det juridiska läget är oklart och måttstockarna lite olika. Vissa är som vi alla vet mer lika inför lagen än andra - en del verkar ju till och med stå över den. Men nu tar man till miljöbalken istället för äganderätten, får se om det biter på zigenarna.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/det-tillfalliga-boendet-blir-i-sege-park/

http://www.sydsvenskan.se/skane/eu-migranternas-lager-ska-rivas-pa-mandag/
/

Citat ur artikeln i den nedre länken:

Citat:
Flera personer från nätverket Solidaritet med EU-migranter är på plats. Bettan Sundberg bekräftar den bild som kvinnorna ger.

– Här känner de sig relativt trygga.

Hon tycker inte att det är en bra lösning att riva lägret utan tror att det kommer förvärra EU-migranternas situation.

– Det leder till mer problem både i staden och för dem själva. Ge dem en bit mark i stället, där de vet att de kan vara, säger hon.

"Ge dem en bit mark." Dessa henvänsterclowner alltså

Ge dem en bit mark... Jag blir tamejfan mållös. Jag antar att Bettan Sundström liksom alla andra henvänsteraktivister menar att någon annan ska ge dessa parasiter "en bit mark". För hon har väl inte "en bit mark" själv som hon planerar att ge bort? Nej, jag tänkte väl det.

Sverige har väl i alla tider haft utslagna och hemlösa? Har dessa svenska hemlösa då plötsligt fått "en bit mark" där de kan husera? Nej? Varför är det då plötsligt så viktigt, enligt Bettan Sundström, att dessa ickesvenska tiggarzigenare tilldelas ett landstycke? Det finns väl rätt gott om fattiga svenskar som också skulle vilja ha en gratis bit mark? Men det är nog knappast aktuellt enligt Bettan Sundström.

Och hur har Bettan Sundström tänkt att det ska fungera rent juridiskt? Ge bort en bit mark till utländska medborgare bara så där? Bettan Sundström är alltså beredd att gratis skänka bort mark till utländska medborgare? Mark hon inte äger själv?

Herregud... Dessa henvänsterclowner upphör aldrig att förvåna mig. Jisses...
Citera
2015-04-26, 16:49
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Och hur har Bettan Sundström tänkt att det ska fungera rent juridiskt? Ge bort en bit mark till utländska medborgare bara så där? Bettan Sundström är alltså beredd att gratis skänka bort mark till utländska medborgare? Mark hon inte äger själv?

Herregud... Dessa henvänsterclowner upphör aldrig att förvåna mig. Jisses...

Clownen var med och byggde stad Solidar med kojor för något år sedan vid Folkets park.

Citat:
När ett beslut påverkar en hel stadsdel, när det är en del i en process som gör människor hemlösa, tvingar dem att flytta, skapar otrygghet, segregering och splittring då kallar inte vi det utveckling, vi kallar det uteslutning och reagerar. Såklart vi gör!

http://stadsolidar.se/2010/10/24/vi-kallar-det-uteslutning/
Citera
2015-04-26, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
Två?

Enligt KvP var det en rånvåg i Malmö inatt:

http://www.expressen.se/kvallsposten/ranvag-i-skane-det-sticker-ut-lite-extra/

Så blir det när man släpper in allsköns slödder utan mening och mål.Läste att svetsaren kommer till Malmö imorgon.DÅ kommer säkert kommunen att tigga mer pengar till driften av djurparken.
Citera
2015-04-26, 20:08
Medlem
http://avpixlat.info/2015/04/26/julia-caesar-skriver-om-det-hitresta-tiggeriet/

Kan allt åt allakommunisterna städa upp toaletten så den kan användas till det den ska ?
Citera
2015-04-26, 20:08
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ge dem en bit mark... Jag blir tamejfan mållös. Jag antar att Bettan Sundström liksom alla andra henvänsteraktivister menar att någon annan ska ge dessa parasiter "en bit mark". För hon har väl inte "en bit mark" själv som hon planerar att ge bort? Nej, jag tänkte väl det.

Nej, hela vänstergrejen går ju ut på att det känns gött att få vara generös med andras pengar. Jag har inte sett värst många avvikelser från detta ens bland vänstermänniskorna som man vet har gott om pengar och t.o.m. själva äger mark.
Citera
2015-04-27, 11:51
Medlem
Det blev inget palaver, som alla vet så överklagades beslutet och cirkusen fortsätter. Dessa zigenare som tydligen står över våra svenska lagar verkar vara lika omöjliga att bli av med som mördarsniglar...

Ett 70-tal aktivister hade samlats. Polisens ansåg att det hela var så odramatiskt att de avvek från platsen efter tio minuter. Sen körde de bara förbi lite då och då. Stanken av fekalier var påträngande och frukosten åkte hiss i halsen ett bra tag. Pratade lite med några aktivister och jävla vad skev världsbild de har. Allt åt alla funkar liksom inte, äganderätten betyder inte ett skit för dem, och man borde stjäla deras cyklar oftare, och göra inbrott (fast det blir ju inte det i deras ögon) i bo idenas lägenheter lite oftare...
/
Citera
2015-04-27, 11:59
Medlem
Pingvinkokoss avatar
De står inte över lagen, men fastighetsägaren har ju inte begärt någon avhysning. De har i många år struntat i när det bor folk där. Kommunen kan inte avhysa dem enbart för att de bor där, men försökte en annan väg. De har gjort något liknande tidigare och lyckats, men då blev det ingen överklagan.

Egentligen tycker jag det borde finnas någon möjlighet att hota med att expropiera tomten, med tanke på läget mitt i tättbebyggt område osv. Eller mycket högre vitesbelopp. Fastighetsägarens brist på agerande är nog grundorsaken till problemen här.
Senast redigerad av Pingvinkokos 2015-04-27 kl. 12:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in