Citat:
Ursprungligen postat av HerbJon
Men ojdå. För det första, jag arbetar sedan 23 år inom vården. För det andra är Malmö en underbar stad att leva i, den som säger något annat är antingen psyksjuk eller har inte varit här och tror på allt han/hon läser/ser/hör i media.
Som vanligt en massa fördomar om människor.. Ovanligt..
Lilla stackare.. Och nej, jag bor inte på Möllan och drar inte runt där så hemskt mycket heller för den delen.
Jag var i Malmö för 2 veckor sedan. Vi körde genom Möllan. Då fick jag en liten uppenbarelse/tankeställare som jag fortfarande tänker på, om att vi kanske har hamnat i helvetet när vi övergav Kristendomen till förmån för det ateistiska sekulära skitsamhället.
Det jag såg den utekvällen, en lördag, runt Möllan och Ystadgatan, var fullt med MC-gängkillar på en pub tror jag som hette Pub 25, i och utanför, riktiga kåkfarare m a o, fullt med muslimer, araber, flummiga mulatter som drog runt i dreadlocks och holkade, blånegrer i massor med sina "white biatches", alkisar, knarkare överallt, zigenare i sina mercedes, smuts överallt på gatorna, kriminella invandrargäng från Balkan/MENA (som jag vet pressar restaurangerna där på pengar), somalier...Jag kan fortsätta.
Jag såg allt detta i ett svep när vi körde genom ystadgatan vid Möllan. Det var en riktig tankeställare på om vi inte faktiskt har kommit eller är på väg mot helvetet bibliskt talat. Jag har tidigare inte varit vidskeplig av mig, men detta fick en att fundera. Kontrasten mellan det goda och rena, till detta helvete jag såg där, var så tydligt som det bara kan bli.
Malmö är helvetet på jorden. Den staden är ökänd utomlands t o m. En bekant till mig som är från Barcelona men bott i Malmö förr, berättade att deras värsta område heter Raval, och är en blekfis i jämförelse med Malmö och områden som Möllan och Rosengård.