2011-07-29, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanessa866
Japp helt klart.

Ok? Och hur insatt är du?
Citera
2011-07-29, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerbJon
Men ojdå. För det första, jag arbetar sedan 23 år inom vården. För det andra är Malmö en underbar stad att leva i, den som säger något annat är antingen psyksjuk eller har inte varit här och tror på allt han/hon läser/ser/hör i media.

Som vanligt en massa fördomar om människor.. Ovanligt..

Lilla stackare.. Och nej, jag bor inte på Möllan och drar inte runt där så hemskt mycket heller för den delen.

Jag bor i Malmö och delar inte din världsbild ett uns.
Citera
2011-07-29, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Jag bor i Malmö och delar inte din världsbild ett uns.

1. Du är alltså psyksjuk?

2. Varför bor du kvar då?
Citera
2011-07-29, 22:42
Bannlyst
Citat:
Men ojdå. För det första, jag arbetar sedan 23 år inom vården. För det andra är Malmö en underbar stad att leva i, den som säger något annat är antingen psyksjuk eller har inte varit här och tror på allt han/hon läser/ser/hör i media.

Som vanligt en massa fördomar om människor.. Ovanligt..

Lilla stackare.. Och nej, jag bor inte på Möllan och drar inte runt där så hemskt mycket heller för den delen.

Jag var i Malmö för 2 veckor sedan. Vi körde genom Möllan. Då fick jag en liten uppenbarelse/tankeställare som jag fortfarande tänker på, om att vi kanske har hamnat i helvetet när vi övergav Kristendomen till förmån för det ateistiska sekulära skitsamhället.

Det jag såg den utekvällen, en lördag, runt Möllan och Ystadgatan, var fullt med MC-gängkillar på en pub tror jag som hette Pub 25, i och utanför, riktiga kåkfarare m a o, fullt med muslimer, araber, flummiga mulatter som drog runt i dreadlocks och holkade, blånegrer i massor med sina "white biatches", alkisar, knarkare överallt, zigenare i sina mercedes, smuts överallt på gatorna, kriminella invandrargäng från Balkan/MENA (som jag vet pressar restaurangerna där på pengar), somalier...Jag kan fortsätta.

Jag såg allt detta i ett svep när vi körde genom ystadgatan vid Möllan. Det var en riktig tankeställare på om vi inte faktiskt har kommit eller är på väg mot helvetet bibliskt talat. Jag har tidigare inte varit vidskeplig av mig, men detta fick en att fundera. Kontrasten mellan det goda och rena, till detta helvete jag såg där, var så tydligt som det bara kan bli.

Malmö är helvetet på jorden. Den staden är ökänd utomlands t o m. En bekant till mig som är från Barcelona men bott i Malmö förr, berättade att deras värsta område heter Raval, och är en blekfis i jämförelse med Malmö och områden som Möllan och Rosengård.
Senast redigerad av villepilles 2011-07-29 kl. 22:50.
Citera
2011-07-29, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villepilles
Jag var i Malmö för 2 veckor sedan. Vi körde genom Möllan. Då fick jag en liten uppenbarelse/tankeställare som jag fortfarande tänker på, om att vi kanske har hamnat i helvetet när vi övergav Kristendomen till förmån för det ateistiska sekulära skitsamhället.

Det jag såg den utekvällen, en lördag, runt Möllan och Ystadgatan, var fullt med MC-gängkillar på en pub tror jag som hette Pub 25, i och utanför, riktiga kåkfarare m a o, fullt med muslimer, araber, flummiga mulatter som drog runt i dreadlocks och holkade, blånegrer i massor med sina "white biatches", alkisar, knarkare överallt, zigenare i sina mercedes, smuts överallt på gatorna, kriminella invandrargäng från Balkan/MENA (som jag vet pressar restaurangerna där på pengar), somalier...Jag kan fortsätta.

Jag såg allt detta i ett svep när vi körde genom ystadgatan vid Möllan. Det var en riktiga tankeställare på om vi inte faktiskt har kommit eller är på väg på helvetet bibliskt talat. Jag har tidigare inte varit vidskeplig av mig, men detta fick en att fundera. Kontrasten mellan det goda och rena, till detta helvete jag såg där, var så tydligt som det bara kna bli.

Malmö är helvetet på jorden. Den staden är ökänd utomlands t o m. En bekant till mig som är från Barcelona men bott i Malmö förr, berättade att deras värsta område heter Raval, och är en blekfis i jämförelse med Malmö och områden som Möllan och Rosengård.

Du verkar verkligen vara insatt då du har kört genom Möllan och sett så mycket hemskt. Men du, jag har ett tips. Åk hem och gå aldrig ut mer. Du verkar vara lite för rädd för att klara av att vara ute i den stora världen lilla vän.
Citera
2011-07-29, 22:51
Bannlyst
Citat:
Du verkar verkligen vara insatt då du har kört genom Möllan och sett så mycket hemskt. Men du, jag har ett tips. Åk hem och gå aldrig ut mer. Du verkar vara lite för rädd för att klara av att vara ute i den stora världen lilla vän.

Är övertygad om att du är en av dessa flummiga vita knarkluder som hänger med negrerna på Möllan.
Citera
2011-07-29, 22:56
Medlem
CrillePilles avatar
i min ungdom (runt 18-22 år, dvs ca 10-12 år sen) så hängde jag väldigt mycket i malmö, 3-4 nära kompisar bodde där då och hade även en flickvän i Malmö en längre tid (Heleneholm, Möllan, Dalaplan bodde de) och då var det mycket invandrare, soc-fall och allmänt dåliga männsikor.. men inte i närheten av den utsträckning de finns idag..

idag bor jag i ett mindre samhälle utanför Malmö och undviker helst att öht åka in till malmö, gör jag det så blir det en snabb sväng till Entré eller Svågertorp..
gå ut o ta en öl eller en bit mat i stan vågar jag inte längre.
sist jag var ute i Malmö så såg jag en kille bli nerskallad utanför BK på Gustav över en utspilld läsk, 3-4 utländska killar i 16-17 års åldern gick därifrån lugnt, gjorde high-five och garvade..
kvar på marken låg en svensk kille i 25-års åldern med uppenbart knäckt näsa.

detta är bara ett av många exempel man har sett med egna ögon där utländska killar (oftast killar iaf) som utför till synes helt oprovocerade överfall på främst svenska personer..

de flest i min umgängeskrets nuförtiden undviker Malmö som pesten.. så de som skriver i tråden här att allt är kanon i Malmö måste leva i ett annat universum...
Citera
2011-07-29, 22:56
Medlem
Citat:
1. Du är alltså psyksjuk?

2. Varför bor du kvar då?

Nej, jag är inte psyksjuk, det verkar snarare du som är det.

Varför förnekar du saker som händer? Bara för att det inte drabbar dig innebär det inte att det inte existerar. Jag är kvar här för att jag håller på att utbilda mig innan jag försvinner härifrån, det har hänt väldigt mycket skit här oavsett vad du tycker eller inte tycker. Men att försöka förneka det är bara idiotiskt.

Sure, jag kan vara ute mitt i natten utan att det händer mig något. Fast å andra sidan ser jag inte svensk ut och är relativt stor. Däremot händer det svenskar oerhört mycket och har gjort det i många år och Socialdemokraterna vägrar göra något åt det. Jag tycker om Malmö även om det finns problem här men att man skulle förneka problemen är ju bara dumt.
Citera
2011-07-29, 22:57
Medlem
Citat:
Är övertygad om att du är en av dessa flummiga vita knarkluder som hänger med negrerna på Möllan.

Du är ÖVERTYGAD? Men så är du ju också övertygad om en massa annat som inte stämmer, så jag är inte särskilt förvånad.
Citera
2011-07-29, 23:01
Bannlyst
Citat:
Du är ÖVERTYGAD? Men så är du ju också övertygad om en massa annat som inte stämmer, så jag är inte särskilt förvånad.

Men brukar du holka och knulla runt med negrerna på Möllan?

Är du vänstermänniska med hippiekläder och dreadlockhår?
Citera
2011-07-29, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Nej, jag är inte psyksjuk, det verkar snarare du som är det.

Varför förnekar du saker som händer? Bara för att det inte drabbar dig innebär det inte att det inte existerar. Jag är kvar här för att jag håller på att utbilda mig innan jag försvinner härifrån, det har hänt väldigt mycket skit här oavsett vad du tycker eller inte tycker. Men att försöka förneka det är bara idiotiskt.

Sure, jag kan vara ute mitt i natten utan att det händer mig något. Fast å andra sidan ser jag inte svensk ut och är relativt stor. Däremot händer det svenskar oerhört mycket och har gjort det i många år och Socialdemokraterna vägrar göra något åt det. Jag tycker om Malmö även om det finns problem här men att man skulle förneka problemen är ju bara dumt.

Det händer en massa saker runt om i världen. Malmö är inte speciellt på det sättet, klart det händer saker. Dåliga också, det är ändå en helt underbar stad. Och det är ju också en fråga om VAD som gör stan till ett pisshål för vissa. Jag älskar att det är blandat, både vad gäller invandrare och svennar, rika och fattiga, feta och smala. Vissa har problem med detta, inte jag. Fördelningspolitik är ett problem i hela vårt land, så också i Malmö. Det är väl det största problem som jag ser antar jag. Blanda ännu mer så kommer det bli bättre med tiden, segregation är aldrig bra.
Citera
2011-07-29, 23:03
Medlem
Citat:
Men brukar du holka och knulla runt med negrerna på Möllan?

Är du vänstermänniska med hippiekläder och dreadlockhår?

Nej. Jag röker en joint ibland men det är allt. Är en vanlig svenne men uppenbarligen med lite mer vett än många som sitter och är rädda här. Är varken höger eller vänster, om du nu kan förstå hur man inte kan vara det. Jag är tillsammans med en tjej så jag knullar inte runt längre. Men om jag skulle knulla runt så gör jag det med människor, inte uteslutande arier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in