Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Får väl plocka ihop lite kameror och släpa mig dit. Kan vara kul med lite spektakel...
Ingen vet riktigt hur det kommer gå, det juridiska läget är oklart och måttstockarna lite olika. Vissa är som vi alla vet mer lika inför lagen än andra - en del verkar ju till och med stå över den. Men nu tar man till miljöbalken istället för äganderätten, får se om det biter på zigenarna.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/det-tillfalliga-boendet-blir-i-sege-park/
http://www.sydsvenskan.se/skane/eu-migranternas-lager-ska-rivas-pa-mandag/
/
Citat ur artikeln i den nedre länken:
Citat:
Flera personer från nätverket Solidaritet med EU-migranter är på plats. Bettan Sundberg bekräftar den bild som kvinnorna ger.
– Här känner de sig relativt trygga.
Hon tycker inte att det är en bra lösning att riva lägret utan tror att det kommer förvärra EU-migranternas situation.
– Det leder till mer problem både i staden och för dem själva. Ge dem en bit mark i stället, där de vet att de kan vara, säger hon.
"Ge dem en bit mark." Dessa henvänsterclowner alltså
Ge dem en bit mark... Jag blir tamejfan mållös. Jag antar att
Bettan Sundström liksom alla andra henvänsteraktivister menar att
någon annan ska ge dessa parasiter "en bit mark". För hon har väl inte "en bit mark" själv som hon planerar att ge bort? Nej, jag tänkte väl det.
Sverige har väl i alla tider haft utslagna och hemlösa? Har dessa svenska hemlösa då plötsligt fått "en bit mark" där de kan husera? Nej? Varför är det då plötsligt så viktigt, enligt
Bettan Sundström, att dessa ickesvenska tiggarzigenare tilldelas ett landstycke? Det finns väl rätt gott om fattiga svenskar som också skulle vilja ha en gratis bit mark? Men det är nog knappast aktuellt enligt
Bettan Sundström.
Och hur har
Bettan Sundström tänkt att det ska fungera rent juridiskt? Ge bort en bit mark till utländska medborgare bara så där?
Bettan Sundström är alltså beredd att gratis skänka bort mark till utländska medborgare? Mark hon inte äger själv?
Herregud... Dessa henvänsterclowner upphör aldrig att förvåna mig. Jisses...