2015-04-26, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Har du en inbyggd kemikalieanalysator i ögonen eftersom du kan se att det är otäcka kemikalier i molnstrimmorna efter flygplanen.

Jag behöver inte ha en "kemikalieanalysator" i ögonen. Tester har gjorts och man har bl.a. funnit aluminium och barium. All info ligger ute som sagt.
Citera
2015-04-26, 15:07
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Jag behöver inte ha en "kemikalieanalysator" i ögonen. Tester har gjorts och man har bl.a. funnit aluminium och barium. All info ligger ute som sagt.

Wow hittade man aluminium, en av de vanligaste ämnena på jorden. Problemet med sådana "tester" är att det måste finnas ett jämförelse prov som visar på att det inte är naturligt förekommande där och i vilken mägnd. Dessutom måste andra källor som föroreningar från avgaser som bilar avgett och industri.

Ja all info ligger ut men chemtrailtroende blundar för den info som spräcker deras förvirrade världsbild.

Har du några föer "bevis" som redan rapats upp tidigare i tråden?
Citera
2015-04-26, 16:04
Medlem
Citat:
Jag behöver inte ha en "kemikalieanalysator" i ögonen.
Jag trodde det eftersom du kunde se med ögonen att det var giftiga kemikalier i de vita molnen som bildades bakom flygplanen.
Citat:
Tester har gjorts och man har bl.a. funnit aluminium och barium. All info ligger ute som sagt.
Testerna är alltid gjorda på marknivå. Oftast från vattenpölar på marken. Testerna är därför kraftigt förorenade av den jord som vattenpölen ligger i och industriskorstenar som ligger högre än vattenpölarna. Inga tester är gjorda direkt i strimmorna, där man inte riskerar att få med föroreningar från jorden eller skorstenarna.
Citera
2015-04-26, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
Varför skulle inte överflygningar ha relevans? Är det inte just dom flygplanen som tenderar till att skapa kondensstrimmor? Eller existerar inte flygplanen emellan flygplatserna?

Som sagt, överflygningar oberoende karaktär flyger inte kors och tvärs, bildar rutnät över städer, samhällen, byar och skogar (främst städer) och sedan återvänder bortom horisonten och bildar nya rutnät. Talar vi dessutom om överflygningar mellan två eller flera större flygplatser, t.ex. Frankfurt-Amsterdam-Heathrow, etc. så är det ännu ett bevis på hur absurt det är att anta att t.ex. plan med destination Heathrow från Frankfurt tillsammans flyger runt Amsterdam en hel dag kors och tvärs med 200+ passagerare.
Citera
2015-04-26, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Jag trodde det eftersom du kunde se med ögonen att det var giftiga kemikalier i de vita molnen som bildades bakom flygplanen.

Testerna är alltid gjorda på marknivå. Oftast från vattenpölar på marken. Testerna är därför kraftigt förorenade av den jord som vattenpölen ligger i och industriskorstenar som ligger högre än vattenpölarna. Inga tester är gjorda direkt i strimmorna, där man inte riskerar att få med föroreningar från jorden eller skorstenarna.

Eftersom du redan har svaren på allting så förstår jag inte varför du tjafsar med mig. Du vet ju det här. Jag vet vad jag ser och hör och jag backar upp mina misstankar tillsammans med hundratusentals andra observationer och de tester som gjorts. Man hittar inte barium, aluminium och andra metaller i giftiga doser utan källa. Det är inga träskallar som gör dessa tester och de är fullt medvetna om att det är just markprover som gäller såvida man inte stiger upp till en höjd av 2-10 km i en luftballong och försöker ta prover direkt ur utblåsen på ett jetplan passerandes i en hastighet av 800 km/h.
Citera
2015-04-26, 16:35
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Eftersom du redan har svaren på allting så förstår jag inte varför du tjafsar med mig. Du vet ju det här. Jag vet vad jag ser och hör och jag backar upp mina misstankar tillsammans med hundratusentals andra observationer och de tester som gjorts. Man hittar inte barium, aluminium och andra metaller i giftiga doser utan källa. Det är inga träskallar som gör dessa tester och de är fullt medvetna om att det är just markprover som gäller såvida man inte stiger upp till en höjd av 2-10 km i en luftballong och försöker ta prover direkt ur utblåsen på ett jetplan passerandes i en hastighet av 800 km/h.

Hastigheten på planen är inga problem då du enligt egen utsago ligger kvar i timmar.

Så bra att det finns så många observationer och att det inte är träskallar som gjort mätningarna, kan vi få källor som namn och var vi kan få läsa data på värden och var proverna tagits?
Citera
2015-04-26, 17:15
Medlem
Citat:
såvida man inte stiger upp till en höjd av 2-10 km i en luftballong och försöker ta prover direkt ur utblåsen på ett jetplan passerandes i en hastighet av 800 km/h.
Varför inte hyra en privatjet för några timmar???
Citera
2015-04-26, 17:36
Medlem
Citat:
Som sagt, överflygningar oberoende karaktär flyger inte kors och tvärs, bildar rutnät över städer, samhällen, byar och skogar (främst städer) och sedan återvänder bortom horisonten och bildar nya rutnät.
http://www.swedavia.se/arlanda/flyginformation/avgangar/
Utrikes avgångar flyger åt alla håll från Arlanda (Frankfurt, Luleå, Göteborg, Köpenhamn, Dubai, Barcelona, Istanbul, Oslo, New York, London, Peking).

Utrikes avgångar från Helsingfors flyger åt alla håll. Utrikes avgångar från Köpenhamn flyger åt alla håll. Samma från Oslo, Göteborg, Frankfurt osv. Ta en karta och rita streck från alla flygplatserna tilll alla flygplatserna så kommer du att se att det blir många rutnät överallt.

Många flighter från t.ex. Dubai till USA och Ryssland till Sydamerika passerar över Sverige.

Hur vet du att det är samma flygplan som återvänder bortom horisonten? Är det tack vara flightradar24.com som du verifierat det?

Här
https://lh.fltmaps.com/en
Tryck på Destinations. Skriv Heathrow Airport i fältet Leaving from och tryck på sök.
zooma in på europa och se på alla kors och tvärs. Och då är inte alla flygbolag med på kartan.
Citera
2015-04-26, 19:17
Medlem
madtops avatar
Citat:
Som sagt, överflygningar oberoende karaktär flyger inte kors och tvärs, bildar rutnät över städer, samhällen, byar och skogar (främst städer) och sedan återvänder bortom horisonten och bildar nya rutnät. Talar vi dessutom om överflygningar mellan två eller flera större flygplatser, t.ex. Frankfurt-Amsterdam-Heathrow, etc. så är det ännu ett bevis på hur absurt det är att anta att t.ex. plan med destination Heathrow från Frankfurt tillsammans flyger runt Amsterdam en hel dag kors och tvärs med 200+ passagerare.

Jo vi vet att du säger det. Men det gör det inte sant eller ens trovärdigt ...

Självklart flyger plan i raka korridorer och självklart åker en del plan öst-väst medan andra åker syd-nord. Och när flera plan flyger i samma korridor så bildas ett rutnät av kondensstrimmor.

Och varför har du fått för dig att någon tror att ett plan flyger runt Amsterdam en hel dag? Självklart flyger planen mer eller mindre direkt mellan flygplatserna. Däremot så är det många olika plan som flyger över t.ex Amsterdam. Det kan vara plan från Frankfurt och det kan vara plan från Berlin, Moskva eller någon annan flygplats. Och planen kan vara på till London eller NY, Washington eller Dallas.

Du behöver skärpa till din argumentation betydligt, just nu kommer du bara med samma gamla tröttsamma skåpmat som redan har dragits fram i tråden. Har du verkligen inget bättre att komma med?
Citera
2015-04-27, 17:04
Medlem
Citat:
Försök tänka lite själv. Om du är medveten om att markprover inte duger till att påvisa aluminium i "chemtrails" borde du också kunna räkna ut att det spelar nil och intet roll att släppa ut aluminium på detta sätt eftersom det inte skulle påverka koncentrationen i mark och vatten på något signifikant sätt.

Mycket riktigt är det träskallar och bara träskallar utan minsta träning i analytisk kemi, som utför dessa tester. Och knappt ens det. De flesta träskallar nöjer sig med att falsifiera uppgifter eller bara missrepresentera uppgifter från undersökningar som andra utfört i andra och mer seriösa syften.

Chemtrailsidéerna är stolliga och man kan inte ha någon sorts naturvetenskaplig skolning och ändå tro på dessa dumheter.
Citera
2015-04-27, 20:30
Medlem
Centurion77 och ni andra som tror på detta. Hur skyddar ni er?

Borde det inte vara lättare att sprida via dricksvattnet?
Citera
2015-04-27, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erak
Borde det inte vara lättare att sprida via dricksvattnet?
Om det sprids via dricksvatten slipper de släppa ut gifter i glesbygden (skog, berg, öken) eller havet. Då minskar vinsten för de som tillverkar gifterna. Och genom att skapa strimmorna efter flygplanen får dom människor att bli rädd för det okända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in