2015-04-25, 19:06
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
Slöseri med pengar. Svensson är riktigt bra.
Jodå, men han kan få bud från andra sidan Atlanten, Spela någon säsong i AHL eller så. Man vet aldrig.
Citera
2015-04-25, 20:13
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Haha! Hur många minuter var han på isen under sina 3 matcher!?

Spelare som honom får ingen respekt då dom gapar och skriker hela tiden helt utan täckning. Ute på gatan med det uppförandet skulle han varit ihjälslagen för länge sedan. Jävla tur han är nykterist annars kunde bli vad fan som helt med en sådan galning med lite promille under västen.

Kul att Ledin även berör dig.

Det vet jag inte. Har du några siffror själv? Han spelade i alla fall säsongen ut efter att han blev uppkallad. Hur som helst var det inte min poäng. Att man ens får chansen i NHL är ett tecken på att man har någon form av kvalitét som hockeyspelare. Se t ex på Näkyvä till Nashville som SHLs 5e bästa back poängmässigt.

Haha, nu är ju du också rolig. Vilken annan spelare som helst skulle åka på stryk om man betedde sig likadant på stan som på rinken.

Sen borde Per Ledin vara populär på Flashback. Han har ju trots allt blivit polisanmäld för hets mot folkgrupp.

Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Blir Sveriges bäste målis Marcus Svensson kvar, skulle det sitta fint med Skelleftepojken Johan B som back up.

Sveriges bäste kan väl diskuteras. Lassinantti hade bättre SVS% än Svensson i både serie och slutspel, samt vann Honken Trophy.

När blir Ritola officiellt klar för SAIK? Tungt för Leksand men vem trodde på allvar att han skulle stanna där?
Citera
2015-04-25, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Sen borde Per Ledin vara populär på Flashback. Han har ju trots allt blivit polisanmäld för hets mot folkgrupp.
Näe, det tror jag inte på. Han hetsade ju mot sin egen folkgrupp och oikofober är nog inte särskilt populära hos de som husera på en del av flashbacks delforum.

Hur som juden Osten lär väl i sin snikenhet på att få spara en femhundring i månaden slarva bort Ledin oxå ska du se, blir nock Björklöven eller MoDo
Citera
2015-04-25, 21:37
Medlem
Karol.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Näe, det tror jag inte på. Han hetsade ju mot sin egen folkgrupp och oikofober är nog inte särskilt populära hos de som husera på en del av flashbacks delforum.

Hur som juden Osten lär väl i sin snikenhet på att få spara en femhundring i månaden slarva bort Ledin oxå ska du se, blir nock Björklöven eller MoDo
Tur Ledin fått 20 miljoner av HV så han klarar sig ett tag
Citera
2015-04-25, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Tur Ledin fått 20 miljoner av HV så han klarar sig ett tag
Du lever i en fantasivärld
Citera
2015-04-25, 22:54
Medlem
Karol.s avatar
Citat:
Du lever i en fantasivärld
Jag kommer med sanningen http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/hv71/article11833392.ab
Citera
2015-04-25, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Jag kommer med sanningen http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/hv71/article11833392.ab
Han har inte spelat sex år i HV71 kontraktet är brutet han har spelat i Fuleå de senaste åren så den där artikeln säger ingenting
Citera
2015-04-25, 23:13
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Han har inte spelat sex år i HV71 kontraktet är brutet han har spelat i Fuleå de senaste åren så den där artikeln säger ingenting

Haha. Han spelade 4 år i HV. Sen vill jag visst minnas att HV även betalat halva Ledins lön i Luleå under de 2 säsonger han varit här. Nu orkar jag inte granska om det blir exakt 19,5M i slutändan men t o m du fattar att det inte landar så överdrivet långt därifrån.

Förstår att det svider att ni inofficiellt är en storsponsor till Luleå hockey.
Citera
2015-04-25, 23:19
Bannlyst
Citat:
Haha. Han spelade 4 år i HV. Sen vill jag visst minnas att HV även betalat halva Ledins lön i Luleå under de 2 säsonger han varit här. Nu orkar jag inte granska om det blir exakt 19,5M i slutändan men t o m du fattar att det inte landar så överdrivet långt därifrån.

Förstår att det svider att ni inofficiellt är en storsponsor till Luleå hockey.
Vafan lägger du dig i detta? En idiot påstår att HV71 betalat Ledin 20 miljoner. Jag säger att det inte stämmer. Idioten länkar då till en artikel där det står att avtalet skulle vara på 19,5 miljoner och löpa över sex år. Jag konstaterar att kontraktet är brutet och att Ledin inte spelat sex år i klubben. Då kommer du in som en jävla idiot och vill säga vad egentligen?

1/3 av kontraktstiden är inte uppfylld och om Luleå skulle ha betalt halva lönen på de påstådda 19,5 miljonerna så skulle det vara 1/6 på 19,5. Fattar du HV71 har alltså inte betalt 20 miljoner som bögen kväkte ur sig.
Senast redigerad av Skogsrök 2015-04-25 kl. 23:22.
Citera
2015-04-25, 23:36
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Vafan lägger du dig i detta? En idiot påstår att HV71 betalat Ledin 20 miljoner. Jag säger att det inte stämmer. Idioten länkar då till en artikel där det står att avtalet skulle vara på 19,5 miljoner och löpa över sex år. Jag konstaterar att kontraktet är brutet och att Ledin inte spelat sex år i klubben. Då kommer du in som en jävla idiot och vill säga vad egentligen?

Ingen idiot. En medborgare av samhället som känner sin plikt att förklara hur saker egentligen ligger till när subversiva krafter försöker mörka sanningen. På 4 år kasserade Ledin ut 13M sköna smålandskronor.

Citat:
1/3 av kontraktstiden är inte uppfylld och om Luleå skulle ha betalt halva lönen på de påstådda 19,5 miljonerna så skulle det vara 1/6 på 19,5. Fattar du HV71 har alltså inte betalt 20 miljoner som bögen kväkte ur sig.

Menar du att Ledins månadslön på 270K inte betalats ut månadsvis eller? Återstår gör 7,5M. Nu vet jag inte vad Ledin hade för lön dessa två år, men hälften betalades av HV. Så man kan dra slutsatsen att så långt därifrån är det inte.

Bit i det sura äpplet och blicka framåt. Nu har ni ju åter värvat en kompetent spelare till liknande lön.
Citera
2015-04-25, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ingen idiot. En medborgare av samhället som känner sin plikt att förklara hur saker egentligen ligger till när subversiva krafter försöker mörka sanningen. På 4 år kasserade Ledin ut 13M sköna smålandskronor.
Mmm, och du tycker 13 miljoner är i närheten av 20 miljoner?

Hursom om Fuleå betalade hälften de sista två åren så är det hör och häpna ca 3,3 miljoner spänn en riktigt dålig affär om du frågar mig.

Utöver det så signa Hv71 Ledin när det fans skäl att tro han fortfarande var bra och hade en vilja att spela hockey, Fuleå tog över skiten när han visat 4 säsonger i rad att han var slut, lat, oförskämd, över och passé.
Citera
2015-04-25, 23:51
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Mmm, och du tycker 13 miljoner är i närheten av 20 miljoner?

Hursom om Fuleå betalade hälften de sista två åren så är det hör och häpna ca 3,3 miljoner spänn en riktigt dålig affär om du frågar mig.

Utöver det så signa Hv71 Ledin när det fans skäl att tro han fortfarande var bra och hade en vilja att spela hockey, Fuleå tog över skiten när han visat 4 säsonger i rad att han var slut, lat, oförskämd, över och passé.

Nej det är det ju inte. Där har du rätt. Kan inte länka nu men Ledin har inte haft 270K i Luleå. Har för mig att jag hört siffran 150K. Det betyder att HV pungat ut 13+2M. Alltså 15M för att ha en spelare 4 år. Det blir en månadslön på drygt 310K för Ledin. Ännu mer fail HV.

Luleå har ju såklart gjort ett kap i att värva en smålands-subventionerad Ledin då han varit en av lagets bästa spelare. Fram till sin skada i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in