2015-04-25, 18:09
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Jag är lite stenkille och tror köket hade kunnat se ok ut om man inte gjort det vidriga avslutet. Sedan blir det konstigt med det otroligt fula och ljusa laminatgolvet. Om man valt ett snyggt och mörkare golv hade stenen i köket kunnat gå och bilda fondvägg i vardagsrummet. Hallen är svårt att bilda sig en uppfattning om, men valet av golv ser ut att rädda upp lite. Känns lite "vilja men inte kunna - fast vi vill ha sten" över det hela.

Det känns lite som att någon som har tillgång till sten har tagit det han fick över och klämt upp på väggarna. Jag tyckte att det var väldigt fult i köket, något mindre fult (men inte snyggt) i hallen. I köket blev det på tok för mörkt och dominant. Sen är förstås laminatgolven ingen accent direkt, den typen av golv är oftast ganska tråkiga även om jag föredrar dem framför plastmatta eller liknande.
Citera
2015-04-25, 20:12
Medlem
CarolynHaxs avatar
Ja, nog är det unikt. Frågan är vad man köper? http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-3rum-gashaga-lidingo-kommun-gashagaleden-12-7224395
Citera
2015-04-25, 22:09
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Ja, nog är det unikt. Frågan är vad man köper? http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-3rum-gashaga-lidingo-kommun-gashagaleden-12-7224395

"Friköpt tomt". Antar att man på något vis äger kajplatsen då. Jag tycker att båten framför allt var alldeles för liten, och att det är ett tråkigt ställe att ha den på. Många av husbåtarna som ligger i Pampas marina exempelvis är trevligare, men Sverige har ju inte direkt husbåtsklimat. På hösten och vintern är det nog ingen hit att bo så.
Citera
2015-04-25, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
"Friköpt tomt". Antar att man på något vis äger kajplatsen då. Jag tycker att båten framför allt var alldeles för liten, och att det är ett tråkigt ställe att ha den på. Många av husbåtarna som ligger i Pampas marina exempelvis är trevligare, men Sverige har ju inte direkt husbåtsklimat. På hösten och vintern är det nog ingen hit att bo så.

Just denna husbåt måste vara tänkt för fritidsboende, ser ut som tunna väggar och englasfönster, en husvagn är nog mer isolerad än denna båt. Fast jag skulle inte vilja bo året runt i en vinterbonad husbåt heller, tror den råa kalla kylan är påtaglig om vintrarna ändå om man nu inte har så att säga ett riktigt hus på pontoner.
Citera
2015-04-25, 22:49
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:

"Sjötomt med sjöutsikt"
Citera
2015-04-26, 00:20
Medlem
Citat:

mecklarn stavar ju som en kratta också.
Citera
2015-04-26, 00:33
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Obegriplig annons. Deppig båt på ett deppigt ställe med oklarheter om vad man egentligen köper. Vad kostar ett sådant flytetyg och vad kan båtplatsen värderas till? Kan inte vara så spännande under säsong när det ligger fullt med andra båtar runt ikring. Tristaste husbåten jag sett.
Citera
2015-04-26, 00:40
Medlem
Slints avatar
Citat:
Här har jag suttit och klagat på framtagna tegelväggar - blaha blaha! Här tar man sten på väggen till en helt ny nivå: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1,5rum-nasbydal-taby-kommun-nasbydalsvagen-16-7235338
Lite komiskt att de fixat till lägenheten som om den skulle ha legat på Manhattan, men sen ser man att det är Näsby park, och ett fult jävla betonghöghus från 60-70 talet.. fyfan.
Citera
2015-04-26, 04:57
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Just denna husbåt måste vara tänkt för fritidsboende, ser ut som tunna väggar och englasfönster,
Med den prislappen kan båtfan vara byggd av "högteknologiska rymdmaterial" så vinterboende iallafall tillfälligt är inte helt orimligt.
Citera
2015-04-26, 09:58
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Lite komiskt att de fixat till lägenheten som om den skulle ha legat på Manhattan, men sen ser man att det är Näsby park, och ett fult jävla betonghöghus från 60-70 talet.. fyfan.

Nu ligger den i Näsbydal, inte Näsby park och huset var inflyttningsklara tidigt sextiotal. Det är en fin förening.

Lägenheten är väldigt ombyggd och riktigt fin (om man hade tagit det lite lungt med all sten). Men alla som tar upp dörren till förrådet missar att förådet är byggt i blåbetong och därför fullt med radon.
Citera
2015-04-26, 10:48
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Med den prislappen kan båtfan vara byggd av "högteknologiska rymdmaterial" så vinterboende iallafall tillfälligt är inte helt orimligt.

Husbåtar är ofta dyra. Båtarna med lite högre standard i Pampas kan lätt kosta fem miljoner. Visserligen är de hyfsat stora och flådiga då, men det är fortfarande en båt med betongskrov som ligger mer eller mindre fast i en marina utanför innerstan (om än på gränsen till). Det är ju lite roligt och intressant som boende, men jag skulle aldrig betala motsvarande en hyfsad innerstadslägenhet för det. De få månaderna som livskvalitén är riktigt hög i ett sånt boende blir trots allt en ganska liten del av året...
Citera
2015-04-26, 10:55
Medlem
pyttefnaxs avatar
Jag har fått för mig att vinterboende i marinvilla/husbåt inte är så illa. Minimalt med snöskottning, enorma vidder, vid snöfritt kan man snöra på sig långfärdsgrillorna och bara dra iväg med en termos varm choklad och ostmackor, pimpla från terassen, osv. Tyst och skönt lär det också vara vintertid, knappast så mycket båtar och vattenskotrar som öser järnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in