Alltså, Daniel Nannskog är så fruktansvärt pinsam som fotbollstyckare. Vilken tomte, rent ut sagt.
Jag kommer aldrig glömma hans bisarra hyllningar till Brasilien i SVT:s VM-studio förra året. Han stod och dillade om att Luiz och Silva var världens bästa mittbackspar någonsin, att det aldrig hade funnits några lika samspelta och lika bra individuellt. Daniel är onekligen lätt att imponera på. Tjonga en boll upp mot en anfallare, eller bredsida in bollen i mål från en meter och du är världsklass i Daniels bok. Okej att alla har subjektiva och personliga åsikter, det är mer speciellt inom fotboll än någon annanstans, men kom igen, lite kan man förhålla sig till fakta, statistik och verkligheten. Han snackade också om att Brasilien var självklara vinnare, han såg inget annat. Mästerskapet behövdes i princip inte spelas. Jag tycker att jag som lekman såg stora brister i Brasiliens trupp innan VM. Men, som sagt, Daniel är gravt lättimponerad.
När han håller utläggningar i Fotbollskväll om Malmö och Markus Rosenberg är han nästan lika pinsam. "Mackan" är världsklass och Malmö håller hög europeisk nivå. Kom igen. Malmö är ett mycket bra allsvenskt fotbollslag, men i Europa håller de inte (av helt förståeliga skäl, ska tilläggas, men Daniel brer ju på som om det inte fanns en morgondag), och Rosenberg är en finfin forward, men världsklass? Nja....NEJ.
Jag tycker Daniel är en av Sveriges absolut sämsta fotbollstyckare. Allt han har är sina superlativ.