När dom kör bil och inte tittar på vägen, även fast man ser att det är hög trafikerad väg.
Men när dom blir stannade av polisen och aaaalltid säger "oh shit" då kollar dom i backspegeln.
Nåt annat störande är när fattiga/låg betalda karaktärer alltid kör "den sunkigaste, äckligaste, äldsta bilen nånsin".
Jag menar trots att dom inte ha råd med fina bilar kan dom väl städa bilen?
Jag vet ju att standard för byggkvaliten i hem är sämre i USA än i sverige, men så äggkartongslika kan ju ändå inte den vanliga ytterdörren vara som den är i filmer. I filmer tacklar folk en ytterdörr så ramlar hela dörren in.
Jag vet ju att standard för byggkvaliten i hem är sämre i USA än i sverige, men så äggkartongslika kan ju ändå inte den vanliga ytterdörren vara som den är i filmer. I filmer tacklar folk en ytterdörr så ramlar hela dörren in.
Jag har fått förklarat för mig att man inte sällan bygger även ytterdörrar i plywood i staterna. Och det är ju faktiskt inte så jävla tåligt.
Stör mig något oerhört på alla dessa skräckfilmer (oftast) där det tilltänkta offret håller gärningsmannen ute genom att ställa en stol eller liknande under dörrhandtaget. Ett handtag där man VRIDER på knoppen för att öppna...
Stör mig något oerhört på alla dessa skräckfilmer (oftast) där det tilltänkta offret håller gärningsmannen ute genom att ställa en stol eller liknande under dörrhandtaget. Ett handtag där man VRIDER på knoppen för att öppna...
Att skjutandet i actionfilmer är overkligt. Huvudpersonerna träffar och skurkarna missar, de tar skydd bakom föremål som lätt skjuts igenom, laddar nästan aldrig om och verkar ha orimligt stora magasin o.s.v.
Sedan så är vapen, kläder m.m. ofta felaktiga för tiden i historiska filmer.