2015-04-22, 21:00
Medlem
Elementarts avatar
Inte så störande kanske, men det här passar nog in ganska bra: http://i.imgur.com/X0PA9Vl.jpg
Citera
2015-04-22, 21:12
Medlem
Butterkakans avatar
När dom kör bil och inte tittar på vägen, även fast man ser att det är hög trafikerad väg.

Men när dom blir stannade av polisen och aaaalltid säger "oh shit" då kollar dom i backspegeln.

Nåt annat störande är när fattiga/låg betalda karaktärer alltid kör "den sunkigaste, äckligaste, äldsta bilen nånsin".
Jag menar trots att dom inte ha råd med fina bilar kan dom väl städa bilen?
Citera
2015-04-22, 21:44
Medlem
swimp78s avatar
Jag vet ju att standard för byggkvaliten i hem är sämre i USA än i sverige, men så äggkartongslika kan ju ändå inte den vanliga ytterdörren vara som den är i filmer. I filmer tacklar folk en ytterdörr så ramlar hela dörren in.
Citera
2015-04-22, 22:08
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag vet ju att standard för byggkvaliten i hem är sämre i USA än i sverige, men så äggkartongslika kan ju ändå inte den vanliga ytterdörren vara som den är i filmer. I filmer tacklar folk en ytterdörr så ramlar hela dörren in.
Jag har fått förklarat för mig att man inte sällan bygger även ytterdörrar i plywood i staterna. Och det är ju faktiskt inte så jävla tåligt.
Citera
2015-04-23, 18:03
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har fått förklarat för mig att man inte sällan bygger även ytterdörrar i plywood i staterna. Och det är ju faktiskt inte så jävla tåligt.
Lägg till dörr som öppnas inåt.
Citera
2015-04-23, 20:01
Medlem
swimp78s avatar
Jag tror det är mer filmkliche än att det återspeglar genomsnittsdörrens kvalitet i USA.
Citera
2015-04-23, 20:25
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Lägg till dörr som öppnas inåt.
Precis.

Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag tror det är mer filmkliche än att det återspeglar genomsnittsdörrens kvalitet i USA.
Genomsnittsdörren vågar jag inte säga något om men i billiga flerfamiljshus och även billiga fristående kåkar så är dörrarna av dålig kvalitet.
Citera
2015-04-23, 20:29
Medlem
chessjamts avatar
Fast så fort det vankas skräckfilm så är dörrarna helt plötsligt gjorda av granit och man måste vara en strongman för att tackla upp dem. Konstigt.
Citera
2015-04-24, 14:53
Medlem
HeHeHeXps avatar
Att de onda alltid är hjärna/rationella och de goda alltid är hjärta/känslor. När verkligheten oftast är tvärt emot.
Citera
2015-04-24, 14:59
Medlem
Pirre77s avatar
Kul tråd!

Stör mig något oerhört på alla dessa skräckfilmer (oftast) där det tilltänkta offret håller gärningsmannen ute genom att ställa en stol eller liknande under dörrhandtaget. Ett handtag där man VRIDER på knoppen för att öppna...
Citera
2015-04-24, 21:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Stör mig något oerhört på alla dessa skräckfilmer (oftast) där det tilltänkta offret håller gärningsmannen ute genom att ställa en stol eller liknande under dörrhandtaget. Ett handtag där man VRIDER på knoppen för att öppna...
Funkar om dörren öppnas mot stolen.
Citera
2015-04-24, 21:37
Medlem
ganglere2s avatar
Att skjutandet i actionfilmer är overkligt. Huvudpersonerna träffar och skurkarna missar, de tar skydd bakom föremål som lätt skjuts igenom, laddar nästan aldrig om och verkar ha orimligt stora magasin o.s.v.
Sedan så är vapen, kläder m.m. ofta felaktiga för tiden i historiska filmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in