Citat:
Ursprungligen postat av
JayGatsby
Buffon en säkerhetsrisk? När och var?
Av det jag sett Buffon(Mest i Cl, en och annan Serie-A-match) Så är han fortfarande världsklass. Mycket stabilare än Casillas t.ex. Vet inte var han får det ifrån.
Angående lottningen: Real-Juve kommer bli intressant. Juventus slog väl ut Real i semin senast de möttes så sent i turneringen? Det var för typ 10 år sedan dock. Idag är Real stora favoriter, Det går inte att komma ifrån. De brukar dock ha problem mot lågt liggande försvar som Atletico etc. Deras anfallare behöver stora ytor att operera på.
Jag skulle säga att Juventus är som ett Atletico Madrid med lite mer individuell kvalitet. Följer inte Juventus så noga, men visst kan man väl beskriva dem som så? Mer ren kvalitet på mittfältet och i anfallet med Tevez och Pogba osv.
Barca-Bayern är ändå matchen man ska kolla på. Vi minns alla hur den slutade sist, men idag ser det annorlunda ut. Dante och Boateng mot Neymar, Suarez och Messi kan sluta i tennis-siffror, men även Bayern kan straffa Barca. Jag ser Barca som favoriter till titeln och dubbelmötet, och tror att MSN blir tungan på vågen. Ska bli intressant att se vilket lag som vinner bollinnehavet.