2015-04-24, 13:09
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Jag tror folk underskattar Juventus. Deras mittfält lär käka upp Reals dito. Får man inte ordning på sin skadesituation så skulle jag nog hålla Juve som favoriter. Viss fördel att börja borta naturligtvis, men får Juventus in en balja så kan de utan problem parkera och låta tiden gå. Man har ett ruskigt starkt försvar.

Klart Juve kan vinna, men Juve är en nivå under Bayern/Barca och Real fick just Juve, vilket var det han syftade på antar jag. Juve kan säkert vinna en eventuell final men hade de fått möta Barca/Bayern i semi hade det blivit mindre troligt med vinst över två möten.
Citera
2015-04-24, 13:13
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Buffon är en säkerhetsrisk & Chiellini har chans på ett rött i varje match minst ostbricka och avstägning. Bonucci har däemot gått från klarhet till klarhet & Barzagli är nog en av världens mest underskattade mittbackar (å det är vi tacksamma för)

Bakom ser det däremot glest ut både Conte å Max missade grovt kring inslussningen av Marrone
& Ogbonna är en ny Santacroce...

Håller Evra mot Reals yttrar?

Buffon en säkerhetsrisk? När och var?
Citera
2015-04-24, 13:15
Medlem
NirvanAs avatar
Om man tittar på hur Bayern spelade mot Porto och målen de gjorde så känns det som dom kan hota Barcelona mycket, de kör mycket ut på kanterna till snabba spelare och farliga inspel både högt och lågt, där man har lewandowski, muller mf.l inne i mitten som verkar nicka in alla bollar dom får. Barcelona är inte van att bli utmanade på det sättet.
Citera
2015-04-24, 13:34
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Av det jag sett Buffon(Mest i Cl, en och annan Serie-A-match) Så är han fortfarande världsklass. Mycket stabilare än Casillas t.ex. Vet inte var han får det ifrån.

Angående lottningen: Real-Juve kommer bli intressant. Juventus slog väl ut Real i semin senast de möttes så sent i turneringen? Det var för typ 10 år sedan dock. Idag är Real stora favoriter, Det går inte att komma ifrån. De brukar dock ha problem mot lågt liggande försvar som Atletico etc. Deras anfallare behöver stora ytor att operera på.

Jag skulle säga att Juventus är som ett Atletico Madrid med lite mer individuell kvalitet. Följer inte Juventus så noga, men visst kan man väl beskriva dem som så? Mer ren kvalitet på mittfältet och i anfallet med Tevez och Pogba osv.

Barca-Bayern är ändå matchen man ska kolla på. Vi minns alla hur den slutade sist, men idag ser det annorlunda ut. Dante och Boateng mot Neymar, Suarez och Messi kan sluta i tennis-siffror, men även Bayern kan straffa Barca. Jag ser Barca som favoriter till titeln och dubbelmötet, och tror att MSN blir tungan på vågen. Ska bli intressant att se vilket lag som vinner bollinnehavet.
Citera
2015-04-24, 13:55
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby

Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Av det jag sett Buffon(Mest i Cl, en och annan Serie-A-match) Så är han fortfarande världsklass. Mycket stabilare än Casillas t.ex. Vet inte var han får det ifrån.

Ja
han gör ett par tavlor/blunders per säsong numera. För 10år sedan var det max en tavla på säsong oftast en på två säsonger. Han hade problem när vi hade Francofilerna i gruppen senast. Håller han över Casillas. men tycker verkligen inte Casillas är världsklass (Casillas plats i Real är politik).

De Gea, Courtois, Neuer är topp3 just nu. Buffon får numera tampas med målvakter som Diego Lopez och Handanovic.

& Nej Juventus är inte ett Atletico med bättre spelare vi hade minus statistik mot dem. De käkade upp Malmö vi fick brottas med dem....
Citera
2015-04-24, 14:15
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ja

& Nej Juventus är inte ett Atletico med bättre spelare vi hade minus statistik mot dem. De käkade upp Malmö vi fick brottas med dem....
Vilka är vi?
Citera
2015-04-24, 14:19
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Klart Juve kan vinna, men Juve är en nivå under Bayern/Barca och Real fick just Juve, vilket var det han syftade på antar jag. Juve kan säkert vinna en eventuell final men hade de fått möta Barca/Bayern i semi hade det blivit mindre troligt med vinst över två möten.

Det vet jag inte. Det är svårare att lirka upp Juventus än något annat lag. Det är trots allt det som brukar vara det största problemet. Jag tror man hade tagit Bayern före Juventus.
Citera
2015-04-24, 14:29
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Det vet jag inte. Det är svårare att lirka upp Juventus än något annat lag. Det är trots allt det som brukar vara det största problemet. Jag tror man hade tagit Bayern före Juventus.

Barcelona med Enrique är mardrömmen går möjligtvis i en final
Bayern över två matcher skulle också vara omänskligt
Real vinner 4 av 5 matcher mot Juve däremot kan man få de att underprestera i första och sedan frustrera dem i andra så finns det en mikroskopisk chans.
Citera
2015-04-24, 14:30
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Vilka är vi?

Fan & Din Moster
Citera
2015-04-24, 14:39
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Fan & Din Moster
Nej, det var en faktiskt fråga... Vi som i ett fotbollslag, och i sådana fall vilket?
Citera
2015-04-24, 14:44
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Buffon är en säkerhetsrisk & Chiellini har chans på ett rött i varje match minst ostbricka och avstägning. Bonucci har däemot gått från klarhet till klarhet & Barzagli är nog en av världens mest underskattade mittbackar (å det är vi tacksamma för)

Bakom ser det däremot glest ut både Conte å Max missade grovt kring inslussningen av Marrone
& Ogbonna är en ny Santacroce...

Håller Evra mot Reals yttrar?

Vart är Buffon en säkerhetsrisk? Han har varit utan tvekan en Juventus bästa spelare den här säsongen och dessutom räddat oss MÅNGA gånger i CL redan i år. Så jävla trött på att alla ska skriva att Buffon är en säkerhetsrisk bara för att skriva något. Ser ens folk matcher med Juventus? Om Buffon är en risk vad är inte Casillas då? Står ju något om honom i varje kvällstidning.

Chiellini dock. Där håller jag med. Plus han jävla halkande..

EDIT: Såg redan att du svarat på andras svar. Ge mig ett klipp på Buffons tabbar denna säsong. Eller varför inte förra säsongen? Den enda tabben jag kommer ihåg är Bayerns mål mot oss för tre? år sedan.
Senast redigerad av Saandro 2015-04-24 kl. 14:47.
Citera
2015-04-24, 14:46
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Nej, det var en faktiskt fråga... Vi som i ett fotbollslag, och i sådana fall vilket?
Juve aka calcio...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in