2015-04-13, 13:09
Medlem
Skullheads avatar
Fick min GIT sample idag! (http://postimg.org/image/fwcajdlv3/) 180kr för 10ml från ebay, frakt inräknad. Kom i en glas "flaska"

Fan vad gott den luktar, ska bli spännande att se hur länge den varar
Citera
2015-04-13, 20:11
Medlem
TokyoBarns avatar
Tips på fräscha sommardofter man kan sampla. Beställde chanel allure homme sport 2 ml från ebay nyss.

Gärna citrus/precis efter duschen fräscha dofter
Citera
2015-04-13, 22:02
Medlem
NirvanAs avatar
Drog iväg en samplebeställning från luckyscent:

Puredistance - M
By Kilian - Smoke for the Soul
Parfums MDCI - Cuir Garamante
Slumberhouse - Kiste
Tauerville - Vanilla Flash
Costume National - 21

Var 'M' som var mest intressant. Vet att den inte direkt är i tiden för tillfället men bra att veta om man bör köpa den i framtiden.

De andra hade jag inte direkt nån aning om utan gick på nyheter, bra reviews, och intressanta noter.

Någon som vet hur lång leveranstiden är från dom med standard shipping? Var väldigt länge sen jag köpte där ifrån senast så har glömt bort....
Citera
2015-04-14, 06:05
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Tips på fräscha sommardofter man kan sampla. Beställde chanel allure homme sport 2 ml från ebay nyss.

Gärna citrus/precis efter duschen fräscha dofter

Versace - Eau Fraiche
Thierry Mugler - Mugler Cologne
Chanel - Allure Homme Edition Blanche

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Någon som vet hur lång leveranstiden är från dom med standard shipping? Var väldigt länge sen jag köpte där ifrån senast så har glömt bort....

En vecka brukar det ungefär ligga på om jag minns rätt.
Citera
2015-04-14, 10:13
Medlem
Jubilation XXV, en fantastisk doft enligt mig. Dessvärre inte den bästa hållbarheten.
Citera
2015-04-14, 10:49
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Jubilation XXV, en fantastisk doft enligt mig. Dessvärre inte den bästa hållbarheten.

Tycker den beter sig lite märkligt emellanåt. Har också upplevt lite kort hållbarhet tills jag använde den nån gång i vintras och kände den otroligt länge helt plötsligt.
Citera
2015-04-14, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Tycker den beter sig lite märkligt emellanåt. Har också upplevt lite kort hållbarhet tills jag använde den nån gång i vintras och kände den otroligt länge helt plötsligt.

Näsan kanske vänjer sig snabbt. Många säger/skriver den är ett monster på den fronten, men det kan jag inte hålla med om. Tobacco Vanille däremot på mig, ett spray räcker en hel dag och då känner jag den hela dagen också.
Citera
2015-04-15, 00:33
Medlem
Wesslan4s avatar
Jag letar efter en vardagsparfym men naturlig doft, likt märket clean. Får gärna dofta lite feminint trots att jag är kille. har ni tips så skriv gärna
Citera
2015-04-15, 20:01
Medlem
LillBenets avatar
Jag planerar att besöka huvudstaden i helgen och tänkte då passa på att handla en lite finare parfym. NK och COW är dem ställen som jag tänkte besöka men har lite ont om tid så det är möjligt att jag bara hinner med en utav dem.

Jag ser att COW på sin hemsida har Etro och Comme des Garcons, två hus vars parfymer jag skulle vilja utforska lite mer.

Var föredrar folket i denna tråd att handla sina parfymer i Sthlm när ni gör det i en fysisk affär?
Citera
2015-04-19, 10:29
Medlem
LaCucarachas avatar
har någon testat nya Frederic Malle här än?
Citera
2015-04-19, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
har någon testat nya Frederic Malle här än?
Cologne Indelebile, menar du?
Citera
2015-04-19, 11:21
Medlem
rankovs avatar
jag minns en parfym från min ungdom, chanel egoiste. är den fortfarande gångbar, vill minnas att den hade en ganska säregen doft?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in