2015-04-20, 18:45
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Jag har haft över 300 i östradiolvärde när jag låg högt på testo. Välmående toppen, sexlust maxad, inga gynokänningar mm. Så vad beträffar välmående så är det högst individuellt. I ditt fall så tror jag att du har en del psykiska besvär som du inte delger oss.

/ Leif

Korrigering legat uppe på 600 i östradiolvärde.

/ Leif
Citera
2015-04-20, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Korrigering legat uppe på 600 i östradiolvärde.

/ Leif

På infertilitetsbehandling?

Mvh BB
Citera
2015-04-21, 07:42
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadBreath
På infertilitetsbehandling?

Mvh BB

Skrev jag det? Nej!

/ Leif
Citera
2015-04-21, 20:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Ove-Sundberg-
Antar du kör endast hcg nu, hur många enheter i veckan och per injektion får du?

Arimidex funkar inget vidare på hcg monoterapi, för det är intratestikulärt östradiol som hcgt kickat igång och arimidex tar dåligt på just den aromatasenzymen.

Kolla om det går att ta lägre dos oftare så kanske du kan få ner östradiolet. Enligt dom lärde i USA så verkar det som att man får maximal testickelstimulans av 500 iu per injektion.

Har 1500iu ampuller, HcG. 1ml vatten.
Vad blir då 500iu i ml?

Mvh BB
Citera
2015-04-21, 21:04
Medlem
Citat:
Har 1500iu ampuller, HcG. 1ml vatten.
Vad blir då 500iu i ml?

Mvh BB

1500/3=500
1ml/3=0,33ml

Du får skaffa insulinsprutor och dra upp 0,33ml i varje spruta (3st) och dom du inte använder på en gång fryser du in, men tänk på att dra tillbaka kolven i sprutan så det blir luft i innan du fryser den. Vattnet expanderar när det fryser så kan det tryckas ut genom kanylen och det vill vi inte.

Det här tillvägagångssättet tror jag inte din doktor blir så förtjust i dock. Men vad ska man göra när det bara finns ampuller på 1500 eller 5000iu, finns pregnyl på över 10000iu på vial i USA som man kan ta lite åt gången istället.

Har själv kört 2x1500iu i veckan och mådde riktigt bra dom första 2-3 månaderna med ökade testosteronnivåer men östradiolet kom ikapp och tog ut effekten av behandlingen. Provade arimidex men det funkade inget vidare ihop med hcg. Mitt östradiol låg på ca 195 innan jag fick bytt behandling.
Citera
2015-04-21, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Ove-Sundberg-
1500/3=500
1ml/3=0,33ml

Du får skaffa insulinsprutor och dra upp 0,33ml i varje spruta (3st) och dom du inte använder på en gång fryser du in, men tänk på att dra tillbaka kolven i sprutan så det blir luft i innan du fryser den. Vattnet expanderar när det fryser så kan det tryckas ut genom kanylen och det vill vi inte.

Det här tillvägagångssättet tror jag inte din doktor blir så förtjust i dock. Men vad ska man göra när det bara finns ampuller på 1500 eller 5000iu, finns pregnyl på över 10000iu på vial i USA som man kan ta lite åt gången istället.

Har själv kört 2x1500iu i veckan och mådde riktigt bra dom första 2-3 månaderna med ökade testosteronnivåer men östradiolet kom ikapp och tog ut effekten av behandlingen. Provade arimidex men det funkade inget vidare ihop med hcg. Mitt östradiol låg på ca 195 innan jag fick bytt behandling.

Tack ska du ha! Får nog bli så om inget annat händer. Får man fråga vilken annan behandling du fick? Den kan kanske hjälpa mig.

Go kväll

BB
Citera
2015-04-21, 23:09
Medlem
Citat:
Tack ska du ha! Får nog bli så om inget annat händer. Får man fråga vilken annan behandling du fick? Den kan kanske hjälpa mig.

Go kväll

BB

Nu är det testosteron, men som jag upplever det så är det två olika mående på hcg och testosteron. Så lite av varje för att få bägge måendena kanske vore något, eller så är T-nivåerna lite låga fortfarande för jag hade högre på hcg.
Citera
2015-04-23, 15:17
Avslutad
Läste i någon tråd, i denna eller någon annan att det finns kryddor med östrogensänkande egenskaper.

Vilka är dessa kryddor? Och fungerar det verkligen?

Mvh BB
Citera
2015-04-23, 19:16
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Läste i någon tråd, i denna eller någon annan att det finns kryddor med östrogensänkande egenskaper.

Vilka är dessa kryddor? Och fungerar det verkligen?

Mvh BB

Gurkmeja påstås ha en sådan effekt.
Citera
2015-04-24, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Gurkmeja påstås ha en sådan effekt.

1msk 60% Gurkmeja + 10% svartpeppar, 20% ingefära, 10% cayenne fungerar utmärkt. Så fort jag får känningar kör jag på detta. Tar det dagligen. perfekt aromatashämmare.
Citera
2015-04-24, 18:35
Medlem
Gurkmeja är förövrigt bra på många sätt!
1tsk dagligen här.
Citera
2015-04-25, 18:21
Avslutad
Fick reda på att jag är 100% fertil igen.
Men måendet och sexlusten är fortfarande kasst tack vare det höga ö-värdet.

Men hur gör man här nu då, fortsätter man med behandlingen, går man ned i dos, kanske 1injekt Pregnyl / vecka istället för mina 3 a'la 1500iu?

Go kväll

BB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in