2015-04-16, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBreath
Har ett östradiolvärde på 227 efter 3 månaders behandling med Pregnyl. Detta värde kan ju absolut inte vara bra på något sätt. Mår kasst skall tilläggas.

Mvh BB

Lite högt ja men tur det finns adex.
Citera
2015-04-17, 15:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrous66
Lite högt ja men tur det finns adex.

Om man ändå hade det.

Mvh BB
Citera
2015-04-19, 14:38
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Som ett rop på hjälp måste jag nu meddela att jag kommer lägga in mig själv p.g.a det höga östradiolvärdet jag ådragit mig av min infertilitetsbehandling. (Djupt deprimerad, 227 i östradiolvärde och testot sjunker)

Svensk sjukvård kan fara åt helvete.

PS: Finns det någon broder som kan tänkas hjälpa mig.

Mvh BB

Usch, fy att du ska må så dåligt. Tyvärr, och jag jag kan bara säga "tyvärr" så är svenska sjukvården inte tillräckligt insatt i hormonmedicinering för män.
Har du funderat på att söka dig utomlands?
Citera
2015-04-19, 16:31
Medlem
Citat:
Som ett rop på hjälp måste jag nu meddela att jag kommer lägga in mig själv p.g.a det höga östradiolvärdet jag ådragit mig av min infertilitetsbehandling. (Djupt deprimerad, 227 i östradiolvärde och testot sjunker)

Svensk sjukvård kan fara åt helvete.

PS: Finns det någon broder som kan tänkas hjälpa mig.

Mvh BB

Du kan be om arimidex.
Har det själv på recept pga att jag får för höga värden.
Citera
2015-04-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrous66
Du kan be om arimidex.
Har det själv på recept pga att jag får för höga värden.
Han kan be om det ja men vad är chansen att de inkompetenta idiotjävlarna skriver ut det
Du har haft tur och en duktig läkare, själv fick jag blankt nej och ett "så gör vi inte här".
Vad förbannad jag blir du får helt enkelt gå och bli olaglig Bad..
Citera
2015-04-19, 17:48
Bannlyst
Har själv Arimidex på recept. Östradiolvärde sjönk från 162-62. Inga bieffekter förutom att ballen står som ett spett, rena dynamiten.
Citera
2015-04-19, 17:58
Avslutad
Ska ringa och be om Aromasin eller Arimidex. Blir det ett nej så vet jag inte vad jag ska göra. Blir väl den illegala vägen då.

Uppdaterar imorgon. Tack för allt stöd.

Mvh BB
Citera
2015-04-19, 22:34
Medlem
Citat:
Ska ringa och be om Aromasin eller Arimidex. Blir det ett nej så vet jag inte vad jag ska göra. Blir väl den illegala vägen då.

Uppdaterar imorgon. Tack för allt stöd.

Mvh BB

Antar du kör endast hcg nu, hur många enheter i veckan och per injektion får du?

Arimidex funkar inget vidare på hcg monoterapi, för det är intratestikulärt östradiol som hcgt kickat igång och arimidex tar dåligt på just den aromatasenzymen.

Kolla om det går att ta lägre dos oftare så kanske du kan få ner östradiolet. Enligt dom lärde i USA så verkar det som att man får maximal testickelstimulans av 500 iu per injektion.
Citera
2015-04-20, 13:21
Avslutad
Har fått Tamoxifen. Frågan jag ställer kanske är som att fråga hur långt är ett snöre. Men när, på ett ungefär börjar medicinen ge effekt? Och vad kan jag förvänta mig.

Mvh BB
Citera
2015-04-20, 14:52
Medlem
Citat:
Har fått Tamoxifen. Frågan jag ställer kanske är som att fråga hur långt är ett snöre. Men när, på ett ungefär börjar medicinen ge effekt? Och vad kan jag förvänta mig.

Mvh BB

Tamoxifen blockerar receptorerna i brösten att ta upp östradiol. Har du gyno känningar eller mår du allmänt skit? Tror inte Tamoxifen tar ner dina Ö-nivåer.

Sen så får du gärna svara på frågorna jag ställde tidigare annars är det svårt att ge några tips.
Citera
2015-04-20, 16:25
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Har ett östradiolvärde på 227 efter 3 månaders behandling med Pregnyl. Detta värde kan ju absolut inte vara bra på något sätt. Mår kasst skall tilläggas.

Mvh BB

Jag har haft över 300 i östradiolvärde när jag låg högt på testo. Välmående toppen, sexlust maxad, inga gynokänningar mm. Så vad beträffar välmående så är det högst individuellt. I ditt fall så tror jag att du har en del psykiska besvär som du inte delger oss.

/ Leif
Citera
2015-04-20, 16:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Jag har haft över 300 i östradiolvärde när jag låg högt på testo. Välmående toppen, sexlust maxad, inga gynokänningar mm. Så vad beträffar välmående så är det högst individuellt. I ditt fall så tror jag att du har en del psykiska besvär som du inte delger oss.

/ Leif

Fast jag ligger lågt på testofronten. Och som du säger är det högst individuellt.

Men att ha fått Tamoxifen mot mitt höga värde som bara stiger är väl inget fel eftersom jag som sagt inte mår bra av det höga värdet och brösten ömmar. Eller vad skulle jag fått istället? Har läkaren ordinerat fel läkemedel? Det är väl bättre än ingenting.
Mvh BB
Senast redigerad av BadBreath 2015-04-20 kl. 16:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in