2015-04-23, 13:22
Medlem
Ett sista tips från min sida om du har android; https://play.google.com/store/apps/details?id=dreamfall.hogskoleprovetPRO
Citera
2015-04-23, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aptitude
Ett sista tips från min sida om du har android; https://play.google.com/store/apps/details?id=dreamfall.hogskoleprovetPRO

Håller med, helt klart.
Citera
2015-04-23, 17:10
Medlem
Kan det bli måndag snart eller......
Citera
2015-04-23, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morris21
Kan det bli måndag snart eller......

Ja, och att jag har ett poäng mer än jag har enl rättningen hemma. Jag vet, önsketänkande och jag ska ha otrolig jävla tur....
Citera
2015-04-23, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennyQ
Ja, och att jag har ett poäng mer än jag har enl rättningen hemma. Jag vet, önsketänkande och jag ska ha otrolig jävla tur....

Vi alla hoppas nog på den där gömda poängen. För att göra väntan värre så kan man även ha mindre rätt också:P
Citera
2015-04-23, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deterjagkanske
Vi alla hoppas nog på den där gömda poängen. För att göra väntan värre så kan man även ha mindre rätt också:P

Haha ja det är klart. Jag ligger på gränsen i båda grupperna, så en poäng extra i någon av grupperna tar mig upp en nivå. Fast hur troligt är det? Inte så troligt..
Hade några svar där facit var ex B och jag hade D i svarspappret och även tvärtom, så då börjar man hoppas.. Men som sagt, chansen är minimal.
Citera
2015-04-23, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deterjagkanske

Man kan ju även förskjutit en stor del av svaren så större delen av ett delprov blivit fel. Provvakten kan ha råkat slänga provet.
Men till viss del skämt å sido, en sak jag är mer orolig för än ovanstående är i de fall jag stressändrat i svarshäftet och eventuellt inte gjort samma ändring i provhäftet. Vet att jag stressändrade på sista DTK men är osäker på om jag även ändrade i provhäftet... 😬
Citera
2015-04-23, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalWic
Man kan ju även förskjutit en stor del av svaren så större delen av ett delprov blivit fel. Provvakten kan ha råkat slänga provet.
Men till viss del skämt å sido, en sak jag är mer orolig för än ovanstående är i de fall jag stressändrat i svarshäftet och eventuellt inte gjort samma ändring i provhäftet. Vet att jag stressändrade på sista DTK men är osäker på om jag även ändrade i provhäftet... 😬

9/10 ggr ändrar man nog provhäftet först sedan orangea lappen, i mitt huvud finns det inte att man ändrar orangea lappen först och sedan provhäftet, speciellt vid en stressändring.
Citera
2015-04-23, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morris21
9/10 ggr ändrar man nog provhäftet först sedan orangea lappen, i mitt huvud finns det inte att man ändrar orangea lappen först och sedan provhäftet, speciellt vid en stressändring.

Jag ringar alltid i svaret i provhäftet först och skriver därefter direkt i svaret i svarshäftet. Sedan när provvakten samlat in svarshäftet för jag över från provhäftet till orangea. Tänker att jag bytt ett svar i svarshäftet sista minuten och denna ändring har jag inte gjort i provhäftet. Alltså; byter ett B mot ett C i svarshäftet men ändrar inte inringningen i provhäftet först. Sedan när svarshäftet är insamlat och jag för över så skriver jag B på orangea eftersom jag missat att ändra i provhäftet i stirret och virret sista skälvande sekunderna.
Men jag är mästare på att hitta möjliga felscenarion, somliga kallar det måla fan på väggen...
Citera
2015-04-23, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coloz
Vilket är det bästa sättet för att höja sig till våren om jag är beredd att betala pengar? Är det hpguiden (1800kr till höstensprov, dvs ca 5 månader) eller någon kurs?

Citat:
Har skrivit det två gånger. En gång på gymnasiet där jag bara gjorde det på skoj och hade noll koll på hur det var. Fick 0,8. Sedan skrev jag det förra året och då hade jag kollat lite på hur provet var utformat veckan innan. Fick 1.1. Mitt mål är minst 1.4 iaf och jag har ca fem månader på mig. Fick 1.3 på KVANT och 0.85 eller nåt på VERB senast tror jag. Tycker läsdelen är svår som fan men på KVANT känner jag att jag kan klara mycket mer. Mycket man glömt från gymnasiet.

Bumpar mitt inlägg. Är det värt att köpa HP-guiden? Kommer plugga varje dag.
Citera
2015-04-24, 01:28
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Bumpar mitt inlägg. Är det värt att köpa HP-guiden? Kommer plugga varje dag.

Värt det? Har sagts förr, men värt att sägas igen; detta är provet/steget, som ska få dig att bli antagen till din framtid = tycker du då att det låter vettigt att ens fundera på om 1800 kr är "värt det"?

Bortsett från det, så är HP-guiden det bästa som finns där ute. Går att plugga med andra tekniker också så klart, men varför man vill göra det svårt för sig förstår jag inte.
Citera
2015-04-24, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Värt det? Har sagts förr, men värt att sägas igen; detta är provet/steget, som ska få dig att bli antagen till din framtid = tycker du då att det låter vettigt att ens fundera på om 1800 kr är "värt det"?

Bortsett från det, så är HP-guiden det bästa som finns där ute. Går att plugga med andra tekniker också så klart, men varför man vill göra det svårt för sig förstår jag inte.

Hpguidens verbala sektion är totalt värdelös. Det enda som hemsidan innehåller som är relevant är en hel del matematikuppgifter för xyz och kva.

Är det värt det? Ja, om du vill förbättra KVANT-delen, annars nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in