2015-04-21, 20:44
  #6349
Medlem
senapssils avatar
En fråga om analys/labbtest. Jag har nyligen fått höra att pisset visar vilket kön innehavaren har. Visar provet även ålder? Skulle det till exempel vara onödigt av en ung tjej att fuska med en äldre kvinnas piss p.g.a hormoner eller så som syns? Jag undrar även om det, på ngt sätt, går att se hur färskt pisset är? Att det till exempel är äldre än "nykissat"? Antingen före/efter stickan eller i labbet.

En annan fråga: i labbet, om man inte har pissat positivt på ngt; syns det i allmänhet vilka andra mediciner man har tagit? Eller snarare, kollar dom efter det? Icke drogstämplade mediciner, alltså. På analysen som sagt.

Och EN TILL fråga: någon som har koll på om socialen (familj & individ) i regel skickar prover på analys? Om man är misstänkt för bruk av en viss drog men om provet är negativt, struntar dom kanske i att skicka iväg det då..?

Tacksam för svar, gärna innan helgen..
2015-04-22, 13:40
  #6350
Medlem
maadsteezes avatar
tja! kommer snart få lämna UP som kommer att åka på analys, jag har rökt rätt nyligen och är rätt säker på att jag kommer att vara positiv.

funkar hydrering (alltså vitamin b, kreatin och vatten) på analyser också? har börjat käka kreatin redan nu.
2015-04-22, 23:48
  #6351
Medlem
Fazerfazers avatar
Tju, jag körde och voltade med bilen i december, hamnade på akuten med hjärnskakning. Snuten kom och höll ett kort förhör, jag fick blåsa (var nykter) och lämna blodprov. Jag bedyrade att jag var helt ren men till 99% lär jag haft kvar tjack i blodet. Polisen sa att provsvaren skulle komma från rättsanalysen på ca 1-2 veckor, då skulle han även ringa mig.

Detta hände aldrig, tills i förrgår då jag fick ett brev där jag ombads att ringa till ett mobilnummer till en polisassistent i min stad. ärendet gällde bilolyckan och idag klockan 13 skulle jag gjort det. Vilket jag aldrig gjorde. Hur skall jag förhålla mig till detta? vänta tills dom ringer mig? å isf neka eller erkänna?

peace
2015-04-23, 04:06
  #6352
Medlem
psychoticbreaks avatar
felpost
__________________
Senast redigerad av psychoticbreak 2015-04-23 kl. 04:10.
2015-04-23, 04:10
  #6353
Medlem
psychoticbreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym44
Tog två 0.1 linor på fredag kväll 04/17. Mitt urinprov flyttades ifrån fredag 04/24 till imorron tisdag tyvärr.
Kommer det synas tro ?
Va första gången jag tog kola. Väger 70kg.

Jag tror fan också det är lugnt, men är det pisseprov så försök att pissa med mellanpisset. Inte det första och inte det sista, för det ska tydligen innehålla högst halter av det du inte vill att dom ska upptäcka.

Men nu va jag väl lite sent ute med svar...
2015-04-23, 08:25
  #6354
Medlem
Tja
Syns thc vid ett blodprov om det är ca 40 timmar sedan man sist rökte?
Rökte 1.5gr vid tillfället, dagen innan rökte jag 1gr. Innan det hade jag inte rökt på en vecka.
MVH
2015-04-23, 16:05
  #6355
Medlem
Jag har sedan drygt 2 år tagit citodon, efter en båtbensoperation. I förgår så fick jag en sömntablett av en kamrat för att kunna somna. Något som inte hänt förut.
Nu till frågan, jag var idag på arbetsintervju och blev även ombedd att lämna pissprov inom kommande dagar.
Sömntabletten hette "Quetiapin" och var på 100mg. Efter lite googlande, så hittade jag att dem kan ge utslag på metadon. Men vad jag fattat, så är metadon en opiat. Kan jag åka på detta ändå? Jag brukar inga andra preparat än just citodon, och endast vid behov (drygt 3 veckor sedan senast).

Tack på förhand.
2015-04-23, 16:19
  #6356
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nemesis89
Jag har sedan drygt 2 år tagit citodon, efter en båtbensoperation. I förgår så fick jag en sömntablett av en kamrat för att kunna somna. Något som inte hänt förut.
Nu till frågan, jag var idag på arbetsintervju och blev även ombedd att lämna pissprov inom kommande dagar.
Sömntabletten hette "Quetiapin" och var på 100mg. Efter lite googlande, så hittade jag att dem kan ge utslag på metadon. Men vad jag fattat, så är metadon en opiat. Kan jag åka på detta ändå? Jag brukar inga andra preparat än just citodon, och endast vid behov (drygt 3 veckor sedan senast).

Tack på förhand.
Antar att det skickas på labb oavsett, men är det positivt på sticka skickas det alltid på analys för att verifiera. Quetiapin är läkemedelsklassat men bör inte ge dig några problem med jobbet.
2015-04-23, 16:19
  #6357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markusruhl
Tja
Syns thc vid ett blodprov om det är ca 40 timmar sedan man sist rökte?
Rökte 1.5gr vid tillfället, dagen innan rökte jag 1gr. Innan det hade jag inte rökt på en vecka.
MVH

Rökte du allt det där själv på två dagar 2.5 gram lär du bli positiv på testet. Men om du delade det men några polare kan du klara dig, 40 timmar är inte ens två dygn. det tar nog 2-3 dygn för dig att bli negativ i och med den mängden. Tyvärr
2015-04-23, 16:27
  #6358
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Antar att det skickas på labb oavsett, men är det positivt på sticka skickas det alltid på analys för att verifiera. Quetiapin är läkemedelsklassat men bör inte ge dig några problem med jobbet.

Dem kommer alltså se att det är en sömntablett och inte metadon, skönt!
Att hydrera kroppen med massa vatten, bara för att optimera omständigheterna, funkar det även i detta fallet? Är totalt novis inom området.
2015-04-23, 16:36
  #6359
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nemesis89
Dem kommer alltså se att det är en sömntablett och inte metadon, skönt!
Att hydrera kroppen med massa vatten, bara för att optimera omständigheterna, funkar det även i detta fallet? Är totalt novis inom området.
Quetiapin har svinlång halveringstid och hydrering skulle inte ge något, men det skickas på analys om det är positivt på sticka. Quetiapin är lugnt även om du eventuellt kan behöva förklara varför du tog det om du inte har det på recept. Bättre än att torska på knark inför jobb dock.
2015-04-23, 17:26
  #6360
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluntmix3r
Rökte du allt det där själv på två dagar 2.5 gram lär du bli positiv på testet. Men om du delade det men några polare kan du klara dig, 40 timmar är inte ens två dygn. det tar nog 2-3 dygn för dig att bli negativ i och med den mängden. Tyvärr
Fy fan.. Jag rökte allt själv, ja.
Jag tränar också styrketräning på gym och jobbar 9 timmar om dagen fysiskt arbete, det kanske snabbar på processen? Dricker uppskattningsvis 2-2.5 liter vatten om dagen också.
Usch vilken äcklig ångest man har nu

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in