2015-04-22, 23:08
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Fan vilken trist och förutsägbar turnering hittills.
Det har man väl kanske vant sig vid lite, även om det är synd. Däremot så kan jag knappt frammana en enda minnesvärd match eller sekvens i turneringen? Inte ens Münchens kross igår kändes särskilt överraskande eller exalterande.
Citera
2015-04-22, 23:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Fan vilken trist och förutsägbar turnering hittills.
Fast nja. Visst, de fyra lagen i semifinal är väl inte direkt någon överraskning. Men vissa av matcherna som lett fram till det?

Real-Schalke 3-4
Bayern-Shakhtar 7-0
Porto-Bayern 3-1 (vem fan trodde det på förhand?)
Bayern-Porto 6-1
Chelsea-PSG 2-2 med den smått osannolike hjälten David Luiz i sin återkomst till Stamford Bridge
Arsenal-Monaco 1-3

Om det där är förutsägbart och trist så vet jag inte riktigt vad du vill ha? Visst, det där är bara ett fåtal av matcherna, men man kan inte förvänta sig fotbollsporr i varje match. Även om man kunde önska att det var så.

Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Det har man väl kanske vant sig vid lite, även om det är synd. Däremot så kan jag knappt frammana en enda minnesvärd match eller sekvens i turneringen? Inte ens Münchens kross igår kändes särskilt överraskande eller exalterande.
PSG:s båda nickmål på Stamford Bridge?
Real-Schalke?

Jag håller väl egentligen med er men undrar samtidigt hur CL skulle se ut, underhållningsmässigt, för att man ska vara "nöjd".

Edit: Såhär, så klart. "Das ist passiert..."
Senast redigerad av U-Fig 2015-04-22 kl. 23:15.
Citera
2015-04-22, 23:18
Medlem
Kafferastens avatar
Hyfsade lag i semin och hoppas på Real-Bayern och Barca-Juve. Det ger oss en final mellan Bayern och Barca som Bayern vinner om dom får någorlunda ordning på skadeläget. Det är mitt tips
Citera
2015-04-22, 23:22
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Hyfsade lag i semin och hoppas på Real-Bayern och Barca-Juve. Det ger oss en final mellan Bayern och Barca som Bayern vinner om dom får någorlunda ordning på skadeläget. Det är mitt tips
Hur ser skadeläget ut i Bayern? Utan Robben (alaba och schweinet) känns det inte som dom passerar semin oavsett motstånd.
Citera
2015-04-22, 23:29
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten

Räkna inte ut den gamla damen.
Citera
2015-04-22, 23:31
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Hur ser skadeläget ut i Bayern? Utan Robben (alaba och schweinet) känns det inte som dom passerar semin oavsett motstånd.

Av det jag läst ska Robben med all sannolikhet vara spelklar till semifinalerna.
Citera
2015-04-22, 23:33
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Schweini tillbaks på bänken igår. Robben på g.
Ribery och Alaba vete fan...

Robben räcker.

Nu börjar kukmätningarna.
Citera
2015-04-22, 23:39
Medlem
Ribery, Benatia och Alaba går ändå och ersätta. Även om de såklart är tunga avbräck. Robben är ovärderlig, och det märks verkligen när han inte spelar. Men han skall ju vara spelklar till semifinalerna.

Statistik sedan 2010

Bayern: 2 CL-finaler, 1 CL-titel, 2 semifinaler

Real: 1 CL-titel, 4 semifinaler

Barcelona: 1 CL-titel, 3 semfinaler

Ruggig dominans alltså, hur länge kommer den hålla i sig?
Citera
2015-04-22, 23:49
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Ribery, Benatia och Alaba går ändå och ersätta. Även om de såklart är tunga avbräck. Robben är ovärderlig, och det märks verkligen när han inte spelar. Men han skall ju vara spelklar till semifinalerna.

Statistik sedan 2010

Bayern: 2 CL-finaler, 1 CL-titel, 2 semifinaler

Real: 1 CL-titel, 4 semifinaler

Barcelona: 1 CL-titel, 3 semfinaler

Ruggig dominans alltså, hur länge kommer den hålla i sig?
Force is strong with this one.

Nä, de har ekonomin och ryktet. Tror inte de tappar.
Bayern kan ligga pyrt till bär Lahm och Schweini droppar, börjar närma sig.
För barca o real gäller d väl ronaldo o messi... Visst beymar o de andra är grymma men dessa två är ovärderliga.
Citera
2015-04-22, 23:54
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Barcas bortamatcher mot City och PSG? Tyckte de var minnesvärda matcher... Sedan självklart PSGs vändning mot Chelsea. Utöver det är det tunt med minnen dock.
Citera
2015-04-22, 23:55
Medlem
motvalls avatar
Citat:

Chelsea mot PSG mötena måste du väl komma ihåg?
Citera
2015-04-22, 23:57
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Vad kräver ni?

Porto-Bayern mötet
Arsenal - Monaco

Barcelonas utskåpning av City och PSG

PSGs bragd mot Chelsea.

Har någon CL-upplaga innehållit så mycket minnesvärda matcher?

För att inte glömma Real - Schalke mötet t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in