2015-04-30, 08:25
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
Nästan komiskt hur skadeläget sett ut för Bayern denna säsongen. Saknar de två bästa målskyttarna(Robben, Lewa) nu mot Barcelona, och dessutom en av de viktigaste spelarna(Alaba) för dynamiken i kantspelet. Müller eller Götze lär ersätta Lewandowski, tror jag. Hade gärna sett Pizza men han får inte så mycket speltid.

Hur som helst kan man ändå ställa upp ett bra lag som kan hitta på vad som helst, t.ex:
4-3-1-2
Neuer; Lahm, Boateng, Benatia, Bernat; Schweini, Xabi, Martinez; Thiago; Müller, Götze

Men troligare är väl ett 4-3-3 eller 3-4-3. Säkert med Lahm på mittfältet och CP-Rafinha till höger...

Skrev i vintras att det var korkat att sälja Shaqiri(eller åtminstone att inte ersätta honom med en kantspelare av hög klass).

Hoppas på Bayern, men det blir jävligt svårt utan Robbery, Lewa och Alaba. :/

Edit: fan vad jag gillade min uppställning! Riktigt bra backlinje, kreativ men väldigt defensivt centralt mittfält - hade absolut kunnat stoppa vilket anfall som helst en bra dag.

Sen tre mer offensiva högst upp som kan hitta på vad som helst, mot vilket försvar som helst. Kör på detta för fan, Pep! Annars är vi körda... fittcpjävla flumdoktor Müller-Wolfhart(måste skylla på någon).

Men allvarligt talat så när Shaqiri såldes så var det knökfullt på Bayernbänken och inte vet jag om han är en speciellt mycket bättre spelare än Wieser.
Citera
2015-04-30, 14:44
Avstängd
Halloween2s avatar
Tror Robert kommer få spela ändå till veckan, han själv verkar ganska positiv till det om man följer honom på fejan.
Citera
2015-05-01, 03:41
Medlem
hakansukkurs avatar
Annorlunda att se att tom Bayern fans totalt räknar ut Bayern och Barca fans har 0 respekt för Pep. Jag menar inte bara här men i allmänhet. Intressant.
Citera
2015-05-01, 04:25
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Annorlunda att se att tom Bayern fans totalt räknar ut Bayern och Barca fans har 0 respekt för Pep. Jag menar inte bara här men i allmänhet. Intressant.
Alltså... Robben va ju påväg tillbaks. Lewa är stabil och precis vad de verkar behöva i anfallsväg, komplett anfallare liksom.

Båda borta? Visst Pep har sina knep men inte fan är han en magiker. Mötet känns utdömt på förhand, vilket är sjukt trist då ja sett fram emot det sen pep tog över bayern.

Vete fan hur de ställer upp nu... Största farhågan är ju att Alonso spelar när han blivit uppkäkad vid varje el clasico tidigare.

Fast nu verksr det osäker o Lewandwoski kanske spelar ändå.. Får se!
Citera
2015-05-01, 05:38
Medlem
Nu tror jag att Barcelona vinner turneringen. Har känslan av Juventus kan skrälla mot Real men om inte så förlorar Real finalen oavsett om de möter Bayern eller Barca.
Citera
2015-05-01, 16:26
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKaravaj
Nu tror jag att Barcelona vinner turneringen. Har känslan av Juventus kan skrälla mot Real men om inte så förlorar Real finalen oavsett om de möter Bayern eller Barca.

Själv tror man fortfarande på Real. Både när det gäller CL och La Liga.

Man får höra lite blandat ang Lewandowski. Rummennigge verkar vara ganska säker på att Lewandowski kommer spela med mask på. Pep säger att de inte kommer ta några risker. Han har bruten käke (och näsa?) + att han åkte på en hjärnskakning. Så det blir läkarteamet som får avgöra.

Hur snabbt hinner man "skaka av" en hjärnskakning? Och bruten käke?
Citera
2015-05-02, 12:27
Medlem
gulaLejonets avatar
var sjukt imponerad a bayern när man krossade barca både hemma och borta för ngt år sedan, men jag tror ändå att barca kommrt vinna ganska klart typ 2-0 hemma och 1-1 borta.

I finalen möter man Real i Tidernas Classico men hur de går där vågar jag inte sia om...
Citera
2015-05-03, 19:14
Medlem
soffsitss avatar
Martin Atkinson ska döma Juventus - Real Madrid.
Förstår inte vad UEFA tänkte på när dom valde honom.
Citera
2015-05-04, 13:46
Medlem
snillet_1s avatar
Benzema ej inkluderad i truppen för morgondagens match mot Juventus. Det blir Chicharito som ersätter då, antar jag?
Citera
2015-05-04, 13:52
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soffsits
Martin Atkinson ska döma Juventus - Real Madrid.
Förstår inte vad UEFA tänkte på när dom valde honom.

Har han någon bias mot något av lagen?
Citera
2015-05-04, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Alltså... Robben va ju påväg tillbaks. Lewa är stabil och precis vad de verkar behöva i anfallsväg, komplett anfallare liksom.

Båda borta? Visst Pep har sina knep men inte fan är han en magiker. Mötet känns utdömt på förhand, vilket är sjukt trist då ja sett fram emot det sen pep tog över bayern.

Vete fan hur de ställer upp nu... Största farhågan är ju att Alonso spelar när han blivit uppkäkad vid varje el clasico tidigare.

Fast nu verksr det osäker o Lewandwoski kanske spelar ändå.. Får se!

Missade du fjolårets El Clasicon? Alonso klarar sig i matcher med högt tempo så länge han har snabba mittfältare bredvid sig, i Real var det Modric och Di Maria, mot Barcelona blir det troligen Thiago och Lahm. Jag är inte så säker på att Barcelona tar hem det här så lätt, trots Bayerns skadeläge. Bayern kommer ha ett övertag på det centrala mittfältet.
Citera
2015-05-04, 18:18
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Missade du fjolårets El Clasicon? Alonso klarar sig i matcher med högt tempo så länge han har snabba mittfältare bredvid sig, i Real var det Modric och Di Maria, mot Barcelona blir det troligen Thiago och Lahm. Jag är inte så säker på att Barcelona tar hem det här så lätt, trots Bayerns skadeläge. Bayern kommer ha ett övertag på det centrala mittfältet.
Ett år senare, ett år äldre och fortsätter leverera misstag i bayern.

Han kommer bli uppkäkad så det står härliga till. Lahm på mittfältet? Vilket skämt

Lewandowski ser ut att kunna spela nu tydligen

Hoppas på bra matcher iaf, men barca kommer vinna ganska bekvämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in