2015-04-22, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxfordbluegluee
In eller ut är det väl inte många som vet, Max 4 om vi ska tolka häktningarna som närvarande personer och utredarna då som rekonstruerar scenariet.

Vad tror du om uppgifterna gotscha la fram?

Drog henne i hårt och försökte dra ut henne från bilen. Jag e så jävla trött på dina teorier du vet inte ett skit vet du det ni har hackat upp er på bilen och vart hon satt du tror att du vet mer än mig eller ni haha okej. Zoma in bilderna på dom andra bo så ser ni mk mer än vad ni ser på bilen. Jag vill gärna hjälpa er men men såna som dig förstör tråden.
Citera
2015-04-22, 20:11
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är säkert ingenting som var känt av polisen I december utan blev känt av polisen nu i dagarna.

Sannolikt har någon av bröderna köpt ett vapen av den nu anhållne den 12 december förra året. Det kan eventuellt vara mordvapnet men åtminstone kan det styrka att en av bröderna hade tillgång till vapen.
Av det lilla som yppats kan det högst sannolikt vara på det viset.

Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Javisst, om de får information om vilket vapen som bröderna har köpt så kan polisen utreda om det är ett sådant vapen som har använts vid mordet. Inte exakt just detta vapen men iallafall ett likvärdigt vapen, vilket är en indicie som talar för att det sannolikt kan vara detta vapen.

Polisen kanske redan har hittat mordvapnet, det vet vi inte ännu.
Intressant om t.ex kaliber överensstämmer med vad som framkommit vid obduktion eller undersökning av BP. Kanske någon kula har stannat kvar i någon av kropparna? Kanske man har hittat hylsor på BP?

Har man redan tidigare hittat mordvapnet, så har antagligen ballistikerna redan haft julafton!
Ett problem kan vara att bevisa vem som skjutit resp BO. En möjlighet kan vara att hävda att det hela skett planerat och i samråd av flera MGM.
Citera
2015-04-22, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goxosha123
Drog henne i hårt och försökte dra ut henne från bilen. Jag e så jävla trött på dina teorier du vet inte ett skit vet du det ni har hackat upp er på bilen och vart hon satt du tror att du vet mer än mig eller ni haha okej. Zoma in bilderna på dom andra bo så ser ni mk mer än vad ni ser på bilen. Jag vill gärna hjälpa er men men såna som dig förstör tråden.

Det blev lite fel det va t pumapuma.
Citera
2015-04-22, 20:15
Medlem
Anta följande.
Gm går till/springer till bilen. Sliter upp dörren om den inte redan står öppen. Om det är till passagerarsidan eller förarsidan gm når fram till kan vara bägge. Alt. Nån står redan vid bilen. Iaf gm sträcker sig in i bimening greppar efter 3. 3 sliter och drar åt andra hållet. Resultat. Hår slits av, kan finnas både i och utanför bil antingen på förarsidan eller på passargerarsidan beroende från vilket håll gm sträcker sig in. DNA alt fingeravtryck återfinns från gm på/ i bilen. =snabbt gripande av gm och sannolikt mord.
Kan det vara så?
Citera
2015-04-22, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Av det lilla som yppats kan det högst sannolikt vara på det viset.

Intressant om t.ex kaliber överensstämmer med vad som framkommit vid obduktion eller undersökning av BP. Kanske någon kula har stannat kvar i någon av kropparna? Kanske man har hittat hylsor på BP?

Har man redan tidigare hittat mordvapnet, så har antagligen ballistikerna redan haft julafton!
Ett problem kan vara att bevisa vem som skjutit resp BO. En möjlighet kan vara att hävda att det hela skett planerat och i samråd av flera MGM.

Alla skott har inte gå genom plus det finns en skott hål på platsen. Dom har inte städat efter sig för då skulle dom ta med sig deras mob ra håller i mob när han ligger där. Zomma in bilderna så ser ni fot spår från mgm o däck spår från moppen oxå. Men hacka inte upp er på en grej bara
Citera
2015-04-22, 20:18
Medlem
Citat:

Om du vet så kan du väl berätta så vi kan komma ifrån alla teorier och spekulationer det skulle tråden må bra av.

Edit. Okej nu såg jag att du menade att skriva till puman, men berätta gärna...
Senast redigerad av Oxfordbluegluee 2015-04-22 kl. 20:24.
Citera
2015-04-22, 20:25
Medlem
Citat:
Alla skott har inte gå genom plus det finns en skott hål på platsen. Dom har inte städat efter sig för då skulle dom ta med sig deras mob ra håller i mob när han ligger där. Zomma in bilderna så ser ni fot spår från mgm o däck spår från moppen oxå. Men hacka inte upp er på en grej bara
Hur vet du att Rawand håller i mobilen?
Citera
2015-04-22, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman

Precis. Så länge MGM:s förnekar inblandning i dådet så är det nog svårt att bevisa exakt vem som gjorde vad men då kan man å andra sidan köra med 'i gemensamhet och samråd', som tex vid Malexander.

Edit: Och av ovanstående anl tror jag inte att MG 3 o 4 var med på BP, isf borde (? ) även de ha häktats för mord.
Senast redigerad av Rubar 2015-04-22 kl. 20:36.
Citera
2015-04-22, 20:27
Medlem
Citat:

Det där och märkning av brottplatsen gällande fynd har redan varit uppe i tråden för en månad sen med zoomade och analyserade bilder mm. Vänligen läs tråden innan du postar, så det inte blir rundgång i tråden.
Citera
2015-04-22, 20:37
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Det där och märkning av brottplatsen gällande fynd har redan varit uppe i tråden för en månad sen med zoomade och analyserade bilder mm. Vänligen läs tråden innan du postar, så det inte blir rundgång i tråden.

Helt rätt att Brottsplats-märkningar föll under luppen i tråden för en period sedan, men vi kom egentligen ingen vart?
Vi fick konstaterat i grova drag att det fanns si och så många olika objekt, samt si och så av samma sort.. Inget mer. Jo,, någon hade en kvalificerad gissning på en hrrrmm mentolfimp?

Många stora frågetecken kring vad märkningarna visar finns fortfarande.

Med tanke på hur många markeringar (bokstäver) som var utplacerade, vill jag ge "goxosha123" ganska rätt i att BP inte städats efter dådet.
Senast redigerad av rotesau 2015-04-22 kl. 20:42.
Citera
2015-04-22, 20:39
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Drog henne i hårt och försökte dra ut henne från bilen. Jag e så jävla trött på dina teorier du vet inte ett skit vet du det ni har hackat upp er på bilen och vart hon satt du tror att du vet mer än mig eller ni haha okej..
..Jag vill gärna hjälpa er men men såna som dig förstör tråden.
Du har all rätt i världen att skriva i tråden! Skit i de få (2?) som bara ägnar sig åt upprepningar och vill äga tråden som ett chattforum.

Ett tips från mig är att skriva "jag tror att.." när det gäller gissningar/antaganden.
Du har skrivit en del som säkert efteråt kommer att visa sig vara fakta.
Kör hårt!
Citera
2015-04-22, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan

Jag har läst men ni har missat mk grejer. Du säger att du eller ni har analyserat bilderna såg ni fotavtryck. ? såg ni skotten i metall väggen ? Såg ni spår av moppen ? Såg ni mob ra håller i ? Vet ni vad mark hade för vapen ? Vilka vapen han hade ? Nej ni vet inte ett skit o ni sitter bakom skärmen o snackar bara om ni är så jävla smarta så skulle ni ha löst det här för längesen men ni är fortfarande på ruta ett. Mgm 3 o 4 har inte vart där vem tar med sig 2 töntar för o mörda dom kan inte ns hålla fast en fluga. Dom som har vart där är bröderna det vet jag inte 2 sub torskar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in