Citat:
Jag kanske missförstod dig men här verkar du syfta på ett annat lag än Shakhtar? Trots att just Shakhtar ligger tvåa; 5 poäng bakom Dinamo Kiev med 6 omgångar kvar.
Och från Ukraina (samt Ryssland) till att nämna oligarker är väl knappast särskilt långsökt. Och oligarkers roll i dagens fotboll är oftast att äga fotbollsklubbar. Då är det inte heller alltför långt till att tänka på ägarkonstellationer, och det var ju snack om att Parma skulle bli uppköpta ("räddade") av mer eller mindre skumma typer. Men det blev väl aldrig något med det?
Sedan läste jag att Leeds eventuellt skulle köpas upp av Red Bull, och Leeds ägs väl (delvis?) av Cellino. Cagliari, därmed även Cellino, är ju ganska aktuellt i den här tråden, tack vare en viss skribent. Diskussionen i denna tråd får väl gärna återknyta till Calcio? På ett eller annat sätt. Vilket jag försökte göra. Framför allt ville jag veta om några eventuella pengar från Leeds till Cellino skulle kunna tillfalla Cagliari.
Och från Ukraina (samt Ryssland) till att nämna oligarker är väl knappast särskilt långsökt. Och oligarkers roll i dagens fotboll är oftast att äga fotbollsklubbar. Då är det inte heller alltför långt till att tänka på ägarkonstellationer, och det var ju snack om att Parma skulle bli uppköpta ("räddade") av mer eller mindre skumma typer. Men det blev väl aldrig något med det?
Sedan läste jag att Leeds eventuellt skulle köpas upp av Red Bull, och Leeds ägs väl (delvis?) av Cellino. Cagliari, därmed även Cellino, är ju ganska aktuellt i den här tråden, tack vare en viss skribent. Diskussionen i denna tråd får väl gärna återknyta till Calcio? På ett eller annat sätt. Vilket jag försökte göra. Framför allt ville jag veta om några eventuella pengar från Leeds till Cellino skulle kunna tillfalla Cagliari.
Cellino har lämnat Cagliari för gott om det har sagts för många hårda ord mellan honom och politiker det ska till en massa försoningsgester för att han ska återvända. Troliga är att han går in i någon av de Emilianska klubbarna då den regionen är på dekis fotbollsmässigt men har Italiens mest välställda arbetarklass.
Jag måste ha skrivit fel beträffande mitt tidigare citat men jag menande givetvis på att Shaktar 5åriga segersvit kommer brytas idag. Dynamo Kiev seger är en politisk seger för Ukraina också (de har 4oavgjorda och resten segrerar det här året). Dynamo Kiev var provinslaget i Sovjet som gäckade Moskvaklubbarna och att de vinner har med Ukrainsk nationalism att göra. På sikt kan inte Shaktar konkurerra eller överleva i nuvarande kostym (se tidigare artikel).....