2015-04-21, 17:54
Medlem
tcfmogs avatar
Herregud så löjligt av Abbott att skriva ett brev till fansen.
Citera
2015-04-21, 17:54
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Legoknekt? Skulle det vara något nytt? Både han och Rajala spelar där dom får bäst betalt, inget konstigt alls.

Det brukar inte vara vanlig sportchefslingo bara.
Citera
2015-04-21, 18:03
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Osten påstår att Abbott skulle ha varit den bäst betalda spelaren i Luleå föregående säsong, och han även blivit erbjuden att vara det kommande säsong också.

http://www.hockeysverige.se/2015/04/21/ostens-motattack-pa-abbotts-brev-vi-var-overens/

Nu undrar man ju vad HV pungar ut, känslan är ju att det kommer kosta mer än vad det smakar.

Det Osten menar är att Chris fick ett likvärdigt kontrakt. Snacket innan har ju - från Chris agents sida - varit att Luleå Hockey gett "skambud". (Jag tror agenten använde ordet "absurd". Grejen är dock att i slutändan har Chris fått det han begärt och sen begärt mer av HV71. På slutet har han alltså bestämt sig för HV71 och använt LHF som ett sätt att förhandla.

HV71 pungar i slutändan ut ungefär det Chris tjänade ifjol - alltså i spannet 200 000 - 250 000 kronor i månaden. Att han hamnar i HV71 är rätt logiskt. Det är bara HV71 som har ekonomin att ha såna löner i en tredjekedja.
Citera
2015-04-21, 18:05
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Det jag inte fattar är att såpass många LHF-supportrar väljer att tro på en spelare som lämnar laget före sin egen sportchef som fortfarande är kvar i föreningen och som jobbar för föreningens bästa. Det är bortom mitt förstånd.
Citera
2015-04-21, 18:07
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Det är bara HV71 som har ekonomin att ha såna löner i en tredjekedja.
Nejdå, Leksand pröjsade en bra bit över 200 för Brunnström i en tredjekedja, man betalade även honom för att spela ut laget ur SHL. Hur många lag kan skryta med det?
Citera
2015-04-21, 18:09
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Nejdå, Leksand pröjsade en bra bit över 200 för Brunnström i en tredjekedja, man betalade även honom för att spela ut laget ur SHL. Hur många lag kan skryta med det?

Han var knappast tilltänkt som en spelare för tredjekedjan när man skissade upp lagbygget. Jag förstår din poäng men det är inte riktigt samma sak.
Citera
2015-04-21, 18:12
Medlem
Embas avatar
Thörnberg - Christensen - NY
Ridderwall - Abbot - Tedenby
Önerud - Bengtsson - Sundh
Törngren/Sandberg/E.Andersson/Stenlund/Melin

Någon kommer säkert att lämna och någon/några kommer säkerligen lånas ut.

Campoli - NY
Berglund - Karalahti
Eidstedt - Hansson
Pilut/Johansson

Thörnberg + forward + back och sen bör truppen vara klar. Känns på förhand väldigt intressant.
Senast redigerad av Emba 2015-04-21 kl. 18:16.
Citera
2015-04-21, 18:14
Medlem
Embas avatar
Haha, samma visa varje år. Så fort en spelare med högre ambitioner byter klubb då går drevet igång.
Citera
2015-04-21, 18:15
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Vad händer med Laine då?
Citera
2015-04-21, 18:18
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Vad händer med Laine då?

Gnällt över för lite speltid trots att han spelade 5e mest av alla forwards.

HV vill inte betala honom det han begär så jag tror och hoppas han drar för gott.
Citera
2015-04-21, 18:24
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Thörnberg - Christensen - NY
Ridderwall - Abbot - Tedenby
Önerud - Bengtsson - Sundh
Törngren/Sandberg/E.Andersson/Stenlund/Melin

Någon kommer säkert att lämna och någon/några kommer säkerligen lånas ut.

Campoli - NY
Berglund - Karalahti
Eidstedt - Hansson
Pilut/Johansson

Thörnberg + forward + back och sen bör truppen vara klar. Känns på förhand väldigt intressant.
Det är väl defensive och målvaktssidan som inte är tillräckligt för ett guld, men offensiven kan vara den bästa vi får se nästa säsong.
Citera
2015-04-21, 18:25
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Det jag inte fattar är att såpass många LHF-supportrar väljer att tro på en spelare som lämnar laget före sin egen sportchef som fortfarande är kvar i föreningen och som jobbar för föreningens bästa. Det är bortom mitt förstånd.
Men snälla. Du menar att man måste tro den som är kvar i klubben bara därför (Ja varför då egentligen)?
Man kan ju hellre bilda sig en egen uppfattning om vad som är rimligt att tro och väga in vad osten har för historik i liknande "affärer", då kanske man kommer närmare sanningen är att säga "Chefen har alltid rätt så det så". Fakta är att Chris hade varit kvar om han fått ett vettigt -för honom- kontrakt påskrivet i god tid vilket Luleå inte fixade. Att man kommer med samma kontrakt efter det att man tappat sin viktigaste spelare pga. schabbel är bara patetiskt jobb av Osten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in