2015-04-21, 18:27
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Men snälla. Du menar att man måste tro den som är kvar i klubben bara därför (Ja varför då egentligen)?
Man kan ju hellre bilda sig en egen uppfattning om vad som är rimligt att tro och väga in vad osten har för historik i liknande "affärer", då kanske man kommer närmare sanningen är att säga "Chefen har alltid rätt så det så". Fakta är att Chris hade varit kvar om han fått ett vettigt -för honom- kontrakt påskrivet i god tid vilket Luleå inte fixade. Att man kommer med samma kontrakt efter det att man tappat sin viktigaste spelare pga. schabbel är bara patetiskt jobb av Osten.

Osten har ju ändå förklarat varför man velat avvakta vilket jag köper. Jag köper dock inte att Chris väljer att ta en vända till hos alla andra klubbar för att trissa på budet när han väl fått det han begärt. Då var det ju pengarna som var det viktiga i slutändan vilket är helt okej för mig. Men att få det att låta som att Luleå knuffat undan honom när han faktiskt fått det bud han ville smakar bara dåligt i min mun.

Vilka liknande "affärer" med Osten tänker du främst på?

I slutändan står ju ord mot ord och du väljer att tro på spelaren som lämnar.
Citera
2015-04-21, 18:32
Medlem
Kalle-Kottes avatar
En förhandling mellan klubb och spelare blir inte klar på några få dagar utan det brukar ta veckor. Chris har självklart förhandlat med HV71 sen en tid tillbaka - han blev ju officiellt klar idag för fasiken!

Hade han velat hade han spelat i Luleå Hockey.
Citera
2015-04-21, 18:44
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Osten har ju ändå förklarat varför man velat avvakta vilket jag köper. Jag köper dock inte att Chris väljer att ta en vända till hos alla andra klubbar för att trissa på budet när han väl fått det han begärt. Då var det ju pengarna som var det viktiga i slutändan vilket är helt okej för mig. Men att få det att låta som att Luleå knuffat undan honom när han faktiskt fått det bud han ville smakar bara dåligt i min mun.

Vilka liknande "affärer" med Osten tänker du främst på?

I slutändan står ju ord mot ord och du väljer att tro på spelaren som lämnar.
Tänker inte hålla på med någon smutskastning, i det stora hela gör Osten och dom andra i Luleås ledning ett bra jobb och har gjort det över längre tid också. Men faktum är ju det som jag skrev sist i förra inlägget dvs. :
Chris ville spela kvar i Luleå (men inte till lägre lön tydligen vilket är förståeligt), det köpte inte Osten anledningen till detta kan vara att man tyckte helt enkelt inte att CA var värd pengarna eller helt enkel dålig förhandlingsteknik.
Lång näsa tror jag Osten känner sig ha just nu..
Citera
2015-04-21, 18:46
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Tänker inte hålla på med någon smutskastning, i det stora hela gör Osten och dom andra i Luleås ledning ett bra jobb och har gjort det över längre tid också. Men faktum är ju det som jag skrev sist i förra inlägget dvs. :
Chris ville spela kvar i Luleå (men inte till lägre lön tydligen vilket är förståeligt), det köpte inte Osten anledningen till detta kan vara att man tyckte helt enkelt inte att CA var värd pengarna eller helt enkel dålig förhandlingsteknik.
Lång näsa tror jag Osten känner sig ha just nu..

Chris har ju fått det erbjudande han ville ha före helgen. Under helgen går han en ny runda bland övriga klubbar och ser om han kan sockra budet ytterligare och två lag höjer budet varpå Luleå Hockey ledsnar.

Det är alltså lagkaptenen i laget som gör det här.
Citera
2015-04-21, 18:51
Medlem
Gavves avatar
Hittar inte informationen på Mittmedia så detta får duga. ÄR väl rykten som allt annat.
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/silly-season-2015-2016-528328.aspx

"Jonas Ahnelöv kopplas ihop med Brynäs enligt uppgifter från Mittmedia."
Citera
2015-04-21, 19:18
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Chris har ju fått det erbjudande han ville ha före helgen. Under helgen går han en ny runda bland övriga klubbar och ser om han kan sockra budet ytterligare och två lag höjer budet varpå Luleå Hockey ledsnar.

Tydligen inte det han ville ha, då.. Förhandla om lönen måste väl alla få göra kapten eller inte. Ganska konstig inställning att sura på Chris när den som borde sett till att behålla honom misslyckats. I slutändan är det inte pengarna det handlar om här väljer jag att tro utan andra saker. Luleå har jagat Omark, Klasen och fan och hans moster och glömt allt annat verkar det som.
Citera
2015-04-21, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Legoknekt? Skulle det vara något nytt? Både han och Rajala spelar där dom får bäst betalt, inget konstigt alls.

Salmela är på G till Frölunda
Eftersom dom är kända för sina "Niskala" löner.
Citera
2015-04-21, 20:23
Medlem
Citat:

Du har fel, eller har du så bra insyn i Luleå Hockey att du vet detta? Man skulle kunna tro att du anställd av Luleå Hockey så mycket som du försvarar dom/Osten
Citera
2015-04-21, 20:26
Bannlyst
Citat:
Tydligen inte det han ville ha, då.. Förhandla om lönen måste väl alla få göra kapten eller inte. Ganska konstig inställning att sura på Chris när den som borde sett till att behålla honom misslyckats. I slutändan är det inte pengarna det handlar om här väljer jag att tro utan andra saker. Luleå har jagat Omark, Klasen och fan och hans moster och glömt allt annat verkar det som.
Du ska vara glad att du slipper ryggtacklarmuppen, FY FAN VILKET NEDKÖP!!!
Citera
2015-04-21, 20:30
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök

Thörnberg-Abbot- ?

Vad kompletterar man en ryggtacklare och en knätacklare med? Hade Jämtin varit kvar hade han ju varit aktuell, som idiot.
Citera
2015-04-21, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök

Jag lider med dig och HV supportrarna.
Citera
2015-04-21, 20:52
Medlem
Ferross avatar
Hade Chris velat stanna så gärna som han velat så tror jag faktiskt att han spelat i Luleå, och dessutom väntat ut Luleå, så som han och agenten påstått sig göra.

SM-finalen är inte ens slutspelad, vi har hela silly-season framför oss. Det fanns ingen som helst anledning för Chris att stressa fram ett beslut, om han inte själv ville det. Nu dök det antagligen upp ett bud som var såpass mycket bättre än vad han trodde att Luleå skulle kunna ge så han ville inte att chansen skulle blåsa förbi honom. Vilket jag ser som helst förståeligt, jag köper dock inte att man lägger all skuld på Osten, det var som sagt ingen brådska. Jag hade kunnat köpa om detta skett i augusti eller möjligtvis juli, nu är det i mitten på april.

Jag önskar ändå Chris all lycka i framtiden, vinner inte Luleå SM-Guld nästa år så får Hv71 gärna göra det istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in