2015-04-21, 08:17
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Vad säger vi om Maguires förlust mot McGill med 9-10? När Maguire slog igenom på proffscirkusen så spåddes han en lysande framtid. Steven Hendry trodde att "det är bara en tidsfråga när Maguire vinner VM"...och så vidare.

Har precis börjat förlja Snooker iger och satt och såg den här matchen. Jag blev lite förvånad över det slarviga spelet faktiskt. Kändes inte som att Maguire hade krafterna att avsluta det han påbörjat i många fall. McGill tyckte jag iofs inte heller var speciellt imponerande men han vann då han lyckades ta till vara på Maguires misslyckanden inte för att han själv spelade bra.
Citera
2015-04-21, 15:23
Medlem
Moltas666s avatar
Äntligen tog sig vår favoritkines vidare efter sju sorger och åtta bedrövelser. Jag har bara hunnit se lite grann under dagen men Ding ser fortfarande skakig ut. Spelet höll mot Mark Davis men det här spelet håller inte länge till.

För er som inte sett Ronnie O'Sullivan Show rekommenderas det, Eurosport sänder det om man har en liten lucka i menyerna.

Färdispelat hittills...> http://www.bbc.com/sport/0/snooker/32267904

Ding Junhui (Chn) 10-7 Mark Davis (Eng)

Mark Selby (Eng) 10-9 Kurt Maflin (Nor)

Marco Fu (HK) 10-6 Jimmy Robertson (Eng)

Ricky Walden (Eng) 8-10 Graeme Dott (Sco)

John Higgins (Sco) 10-5 Robert Milkins (Eng)

Stephen Maguire (Sco) 9-10 Anthony McGill (Sco)

Barry Hawkins (Eng) 10-9 Matthew Selt (Eng)

Neil Robertson (Aus) 10-2 Jamie Jones (Wal)

Stuart Bingham (Eng) 10-7 Robbie Williams (Eng)
Senast redigerad av Moltas666 2015-04-21 kl. 15:30.
Citera
2015-04-21, 17:43
Medlem
Ronnie spelar i strumplästen. Mycket ska man se
Citera
2015-04-21, 18:35
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo

Det har jag missat. Han hade skor nu på slutet.
Citera
2015-04-21, 19:12
Moderator
v50s avatar
Citat:
Det har jag missat. Han hade skor nu på slutet.

Tydligen så passade inte de nya skorna honom så han spelade i bara sockar ett tag innan han fick ett par andra skor, undra om det var hans egna eller om han rent av fick låna dem av någon annan spelare.
Citera
2015-04-21, 19:28
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Tydligen så passade inte de nya skorna honom så han spelade i bara sockar ett tag innan han fick ett par andra skor, undra om det var hans egna eller om han rent av fick låna dem av någon annan spelare.

Jag undrar om det har hänt tidigare...
Citera
2015-04-21, 19:42
Moderator
v50s avatar
Citat:

Ingen aning men det finns redan klipp ute på youtube när han spelar i sockar

Undra om det kan utdelas något straff för att inte använda skor jag menar det finns ju klädkoder man ska uppfylla när man ska spela. Tror kommentatorn hartman sa något om det men jag höll på med annat så jag hörde inte vad han sa.

https://www.youtube.com/watch?v=zvGfZXOQ-0c
Citera
2015-04-21, 19:50
Medlem
Citat:
Nu vet i alla fall vad det är som har stört Ronnie på sistone

Snookern kommer verkligen vara en stor profil fattigare den dagen han lägger av. Spelmässigt går det väl att ersätta honom på sätt och vis, men tvivlar på att vi kommer uppleva någon med hans personlighet på länge.
Citera
2015-04-21, 19:50
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Ja hoppas inte han har för mycket griller i huvudet detta VM. För ett antal år sedan hade han mani på kölädret, bytte det säkert tjugo gånger under VM.
Han var inte i balans innan VM, hoppas verkligen han slutar grubbla och spela snooker i stället.
Citera
2015-04-21, 19:55
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat

Snookern kommer verkligen vara en stor profil fattigare den dagen han lägger av. Spelmässigt går det väl att ersätta honom på sätt och vis, men tvivlar på att vi kommer uppleva någon med hans personlighet på länge.
Finns ett klipp på tuben med märkliga beteende och fyr av Ronnie.
Sök på psycho Rocket.
Citera
2015-04-21, 20:11
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat

Det kommer nya spelare hela tiden men visst är Ronnie helt unik. Dessutom överraskar Ronnie genom sitt helt naturliga sätt i dokumentären Ronnie O'Sullivan Show. Se den om ni inte sett den.

Han ser ut som om han inte gjort annat än arbetat med TV.

Att spela utan skor måste betyda lite sämre frånskjut mot golvet...inte helt okomplicerat.

Något jag gillar är att Ronnie är mer i balans nu än tidigare. Han menar på att den fysiska träningen gör att han inte röker eller dricker och den gör honom lugnare rent mentalt.

Fast jag undrar om han inte smygröker. I samband med förra VM sändes Ronnies dokumentär och jag tror att Ronnie försökte gömma en cigarett under bordet när han blev intervjuad. Vi diskuterade det i den här tråden...vi kom väl inte fram till något. Å andra sidan kvittar det!
Citera
2015-04-21, 20:19
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Det kommer nya spelare hela tiden men visst är Ronnie helt unik. Dessutom överraskar Ronnie genom sitt helt naturliga sätt i dokumentären Ronnie O'Sullivan Show. Se den om ni inte sett den.

Han ser ut som om han inte gjort annat än arbetat med TV.

Att spela utan skor måste betyda lite sämre frånskjut mot golvet...inte helt okomplicerat.

Något jag gillar är att Ronnie är mer i balans nu än tidigare. Han menar på att den fysiska träningen gör att han inte röker eller dricker och den gör honom lugnare rent mentalt.

Fast jag undrar om han inte smygröker. I samband med förra VM sändes Ronnies dokumentär och jag tror att Ronnie försökte gömma en cigarett under bordet när han blev intervjuad. Vi diskuterade det i den här tråden...vi kom väl inte fram till något. Å andra sidan kvittar det!
Ja han gör sig bra i tv och BBC lär nog hosta upp rätt mycke pengar för att kontraktera Ronnie den dagen karriären är slut.
Tycker också han verkar vara i balans senaste avsnittet av O'Sullivan Show.
Angående rökning, blev väldigt fundersam då en kollega rökte. Du tränar ju, sa jag! Ja jag sommarröker bara.
Ronnie kanske också sommarröker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in