2015-04-21, 02:05
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patriot8
Har inte sagt att man bara brände kläder, redan i första inlägget tog jag upp lik med. Inget konstigt att folk dör på ett läger, speciellt inte ett så stort som Auschwitz.

Jag menade heller inte att man klär av lik och bränner deras kläder, utan snarare att de nya internerna fick nya kläder när de anlände, för att försvåra spridningen av ohyra direkt.
Ehhh... ????
Ska man byta kläder på döda lik ?? Varför tog man av döda lik deras kläder då ? Hade det inte varit bättre bränna liken med kläderna på sig?? Det eftersom risken för sjukdom finns i kläderna också. Varför hade man då avlusningskammare till ??

Men klart du menar kläderna som de anlände med!! Brände man dem ??
Men varför sändes kläder till östfronten bland annat?? Vad hade de i förrådet "canada " då ?? om inte kläder?? osv....

Om det bara dog ett par tusen fångar tyfus. För om de även de tog deras saker, så behöver de både skor och glasögon fortfarande...

Ur en rapport från SS-Gruppenfuhre Odillo Globoenick till Himmler, daterad Lublin , Polen den 27 feb 1943, rörande ägodelar tillvaratagna från likvikiderande judar. Jag tar bara ett axblock från listan
5 st blyertspeenor guld a RM 30,- 150,-
17 st resoarvpennor a RM 70,- RM 1,190,-
2894 st herrfickur a RM500.- RM 1.427.00,-
7313 st damarmbandsur a RM 25,- RM 1.828.250,-
13455 st herrfickur a RM 20,- RM 269.100,-
22324 st glasögon a RM 3,- RM 66.972,-
11 675 st ringar a RM 1.500,- 11.675.000,-
1974 st broscher,guldm briljanter o diam a 2.00,- RM 3.948.000,-
7000 st reservoarpennor a RM 10,- RM 70.000,-
51370 st repar, ur a RM 5,- RM 256.850,-

...
....Detta är bara ett axplock från listan....

...
Totalt RM 26.089.800.-

Samtidigt

462 vagnar lump
251 vagnar bolsterdun
317 vagnar kläder,linne

totalsumma : RM 13.294.400,-

källa : Stig Jonasson "nazismen i dokument" sid 59 - 60 !! Var kommer allt detta material ifrån då ?
Vilka kläder brändes ??

Du har rätt med finns risk för sjukdomar sprids i lägret, men i den omfattnigen ?? Men behövs det så många krem muffelugnar till det, som 52 st totalt??

Som du ser finns fortfarande inget om det inte gäller som Himmler nämnde i sitt tal !! "de skulle försvinna från jordens yta" )
Senast redigerad av Herkulesbig 2015-04-21 kl. 02:36.
Citera
2015-04-21, 02:10
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Funkar bibeln?

Ur 2 Mosebok 12:37
"Och Israels barn bröto upp och drogo från Rameses till Suckot, vid pass sex hundra tusen män till fots, förutom kvinnor och barn."

4 Mosebok 1:46
alla dessa inmönstrade utgjorde sex hundra tre tusen fem hundra femtio.

4 Mosebok 2:32
Dessa voro, efter sina familjer, de av Israels barn som inmönstrades. De som inmönstrades i lägren, efter sina häravdelningar, utgjorde tillsammans sex hundra tre tusen fem hundra femtio man.

4 Mosebok 11:21
Mose sade: »Av sex hundra tusen man till fots utgöres det folk som jag har omkring mig, och dock säger du: 'Kött vill jag giva dem, så att de hava att äta en månads tid!'

http://www.bibeln.se/las/1917/2_mos
http://sv.bibelsite.com/exodus/12-37.htm
ha ha kul du har humor!! Skrevs den av en som påstår sig vara en rabbin ??
Återigen länkar jag till en tråd, som jag har länkat till innan. Se hur ni gör bort er
(FB) Judarnas roll i WW2 - Häpnadsväckande fakta har läkt ut (Obs!)
Citera
2015-04-21, 02:19
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Någon order/rapport eller liknande om att utrota Europas judar, tillhörande dokument/underlag som organiserat detta, obduktionsrapporter, mm.

Hur gör man sig av med 160 kubik meter aska om dagen år ut och år in utan att lämna några spår?

Hur vet du inte ordern gavs muntligen ?? Om det inte gavs muntligen
Hur vet du att den inte försvann i någon brand?? Om du inte visste, så brann det rätt så bra sista åren i Berlin bland annat.

Hur ska aska lämna spår efter sig?? Om du inte förstår det, så slå upp det i någon sajt läs på.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Aska

Så förstår du rätt så snabbt, det "försvinner" snabbt, eftersom det är bra som "gödningsmedel" det innehåller samma ämnen i stora delar, som man göder åker med.
Citera
2015-04-21, 08:11
Medlem
Herkulesbigs avatar
Här en video med Himmlers tal!!
Hörs tydligt vad han menar här!!
Där han också varna dem (SS) att om de inte sköter sin uppgifter. Som har erlagts på dem att "döda de folk (judar) som döda dem (tyskar)"
INGET i talet om att evakuera.....

Så hittills vad vi har sagt i tråden är stämmer bra !! Himmler menade döda och inte evakuera
https://www.youtube.com/watch?v=mBaz5yn0b7A

Var i talet kan man antyda de är evaluera?
Senast redigerad av Herkulesbig 2015-04-21 kl. 08:14.
Citera
2015-04-21, 09:33
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Någon order

Eichmann sade att "han bara följde order". Vems order tror du Eichmann hänvisade till? I övrigt fanns det fler nazister som åberopat samma ursäkt/argument som Eichmann. Ska vi anta att Eichmann och alla andra nazister som säger sådant enbart ljuger?

Eichmann kanske agerade på eget bevåg?

Edith: Eller d00rkey hade rätt? Du kräver en guldstänkt, sigillprydd - ihoprullat pargament med Hitlers underskrift tillhörande två oberoende vittnen?
Senast redigerad av varmluftsballong 2015-04-21 kl. 09:42.
Citera
2015-04-21, 10:21
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Eichmann sade att "han bara följde order". Vems order tror du Eichmann hänvisade till? I övrigt fanns det fler nazister som åberopat samma ursäkt/argument som Eichmann. Ska vi anta att Eichmann och alla andra nazister som säger sådant enbart ljuger?

Eichmann kanske agerade på eget bevåg?

Edith: Eller d00rkey hade rätt? Du kräver en guldstänkt, sigillprydd - ihoprullat pargament med Hitlers underskrift tillhörande två oberoende vittnen?

Japp precis som Hitler hade lagt order på Himmler, enligt himmler själv.

Brev från Himmler tll SS-obergruppenfuhrer Gottlob Berger, chef för SS's Huvudbyrå. - Reval 22juli 1942 Hemlig statsangelägenhet!

Bäste Berger För er kännedom.:
1. Jag anhåller bestämt att ingen förordning om begreppet "jude" ska utfärdas. Med alla dessa dumma förordningar binder vi oss själva.
De ockuperade länder i öster (Reichskommissariat Ostland) skall bli judefria. Genomförandet av denna svåra uppgift har der Fuhrer lagt på mina axlar [heydrich död 4(?) juni 1942] Ansvaret ligger på mina axlar. Ansvaret kan ingen ta ifrån mig. Jag underbar all inblandning... Heil Hitler er H.H.

Det efter Heydrich 's död, fick han den ordern av A.H. Heydrich var annars A.H's kelgris, det var han som skulle genomföra det. Just pågrund han gick in med det väldigt effektiv organiserat.

Så A.H lämnade över ansvaret på Himmler att genom föra det. Som vanligt ville Himmler visa vad hans organisation gick för, att han kunde lika bra som Heydrich. För han ville vinna A. Hitlers gunst.
Kan tipsa om "Heydrich , slaktarn från prag" skriven av Svante Löfgren.
Citera
2015-04-21, 16:42
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men vad är otroligt? Det är lätt checka upp det. Sedan går vi OT här. Som sagt du undviker svara på mina frågor liksom andra förnekare. Men börja i den tråden, så tar vi ett steg i taget. Vi kommer till dina frågor senare. För vi lär komma dit.....
De frågor du ställde, de svaren har du här!! Det efter du tar upp saker som beskrivs i videon. Men är sönderplockat.
(FB) Tråden om Denierbud och hans filmer
Vi kan fortsätta där??
Det är otroligt att dessa som du beskriver som så avancerade ingenjörer som kan sin sak skulle göra så små ugnar, och i allmänhet en så ineffektiv utformning av Auschwitz, som dödsläger betraktar.

Orkar inte läsa igenom en hel tråd, men ska ta en titt på den senare och återkomma.
Citera
2015-04-21, 16:51
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Har han verkligen det?? år 1975?
Fel av mig, blandade ihop han med Nahum Goldmann. Det var den ledande sionisten Nahum Goldmann, grundarn och länge president för World Jewish Congress som sa det.

Såhär så han år 1976;

"Without the German reparations, the State of Israel would not have the half of its present infrastructure: every train in Israel is German, the ships are German, as well as the electricity, a large part of the industry ... without mentioning the individual pensions paid to the survivors ... In certain years, the amount of money received by Israel from Germany exceeds the total amount of money collected from international Jewry-two or three times as much."
Citera
2015-04-21, 16:56
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det är otroligt att dessa som du beskriver som så avancerade ingenjörer som kan sin sak skulle göra så små ugnar, och i allmänhet en så ineffektiv utformning av Auschwitz, som dödsläger betraktar.

Orkar inte läsa igenom en hel tråd, men ska ta en titt på den senare och återkomma.
Men för vi inte ska gå OT, så citera jag dig här. Lägger in det där i den tråden . Är det okey?
Citera
2015-04-21, 17:05
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ehhh... ????
Ska man byta kläder på döda lik ?? Varför tog man av döda lik deras kläder då ? Hade det inte varit bättre bränna liken med kläderna på sig?? Det eftersom risken för sjukdom finns i kläderna också. Varför hade man då avlusningskammare till ??
Har jag påstått att man tog av döda lik deras kläder..? Tvärtom så brände man väl snarare kläderna tillsammans med lik.

Avlusningskammare är fortfarande viktigt för att bekämpa ohyra, även om de första kläderna redan bytts.

Citat:
Men klart du menar kläderna som de anlände med!! Brände man dem ??
Men varför sändes kläder till östfronten bland annat?? Vad hade de i förrådet "canada " då ?? om inte kläder?? osv....
Jag var inte där, men vad jag förstått så fick man nya kläder på lägret.

Sannolikt så tillhandahöll man vissa användbara kläder som gasades och sändes till armen, medan andra förbrändes. Med tanke på den stora kvantitet det rörde sig om är det knappast något otroligt.

Citat:
Om det bara dog ett par tusen fångar tyfus. För om de även de tog deras saker, så behöver de både skor och glasögon fortfarande...

Ur en rapport från SS-Gruppenfuhre Odillo Globoenick till Himmler, daterad Lublin , Polen den 27 feb 1943, rörande ägodelar tillvaratagna från likvikiderande judar. Jag tar bara ett axblock från listan
5 st blyertspeenor guld a RM 30,- 150,-
17 st resoarvpennor a RM 70,- RM 1,190,-
2894 st herrfickur a RM500.- RM 1.427.00,-
7313 st damarmbandsur a RM 25,- RM 1.828.250,-
13455 st herrfickur a RM 20,- RM 269.100,-
22324 st glasögon a RM 3,- RM 66.972,-
11 675 st ringar a RM 1.500,- 11.675.000,-
1974 st broscher,guldm briljanter o diam a 2.00,- RM 3.948.000,-
7000 st reservoarpennor a RM 10,- RM 70.000,-
51370 st repar, ur a RM 5,- RM 256.850,-

...
....Detta är bara ett axplock från listan....

...
Totalt RM 26.089.800.-

Samtidigt

462 vagnar lump
251 vagnar bolsterdun
317 vagnar kläder,linne

totalsumma : RM 13.294.400,-

källa : Stig Jonasson "nazismen i dokument" sid 59 - 60 !! Var kommer allt detta material ifrån då ?
Vilka kläder brändes ??

Du har rätt med finns risk för sjukdomar sprids i lägret, men i den omfattnigen ?? Men behövs det så många krem muffelugnar till det, som 52 st totalt??

Som du ser finns fortfarande inget om det inte gäller som Himmler nämnde i sitt tal !! "de skulle försvinna från jordens yta" )
Vet inte vad du försöker få sagt här, kanske beror det på dyslexin, kanske beror det på att du missförstått/ignorerat vad jag tidigare skrivit.
Citera
2015-04-21, 17:05
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Men för vi inte ska gå OT, så citera jag dig här. Lägger in det där i den tråden . Är det okey?
Gör så du
Citera
2015-04-21, 17:07
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
ha ha kul du har humor!! Skrevs den av en som påstår sig vara en rabbin ??
Återigen länkar jag till en tråd, som jag har länkat till innan. Se hur ni gör bort er
(FB) Judarnas roll i WW2 - Häpnadsväckande fakta har läkt ut (Obs!)
Orkar inte läsa igenom den tråden heller. Kan du inte berätta din poäng direkt? Är Bibeln en icke-trovärdig källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in