2015-04-20, 20:27
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Nej, och det var inte heller vad jag har skrivit.

Order utdelades vad jag vet, och i princip, muntligt. När sedan alla som behövde veta vad ordern innebar visste det så organiserades det till stora delar, men inte enbart, skriftligt - dock utan att syftet i klarttext behövde anges.
Hur många fick reda på vad förintelsen innebar? Åkte dessa runt till de olika lägren och organiserade det muntligt?
Eller så organiserades det ingen förintelse alls.

Citat:
Vem har sagt att Förintelsen började 1941? Det finns olika stadier och skeenden vad det gäller kronologin. Jag hävdar att det politiska mördandet började redan då NSDAP bildades.
Föreställningen om "Förintelsen" som industriellt folkmord betraktat började såvitt jag vet år 1941, i den officiella historieskrivningen.

Citat:
Och vilken judisk nationalstat är det du talar om?
Edit: Om det är Madagaskar du menar så har vi redan gått igenom detta tidigare. (Madagaskarplanen var en både en orealistisk och ogenomförbar plan, i början, för att göra det nazistiska Europa judefritt. När det gick upp för nassarna att de drömde så infann sig frågan; "Hur ska vi då kunna göra 'vårt' Europa judefritt?")
Varför skulle Palestina varit mer realistisk än Madagaskar? Om Tredje Riket inte hade gått under så kanske Madagaskar hade varit judarnas stat idag, varav alla konflikter i Palestina (och mellanöstern + världen i stort) hade undvikits.
Citera
2015-04-20, 20:31
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Jag har inte skrattat så mycket (på länge) som just nu.

Glömde jag feta Europa? Wauw!

Fetade eller inte, det jag skrev är knappast lösryckta meningar. Du kanske borde läsa inlägget igen? Stenograf funkade inte som teknisk bevisning?
Wauw, vilken tillfällig miss

Inlägget var så långt så det inte ens gick att citera svar på i sin helhet, plocka gärna ut den tekniska bevisningen för förintelsen som fanns i inlägget.
Citera
2015-04-20, 20:37
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patriot8
Hur många fick reda på vad förintelsen innebar? Åkte dessa runt till de olika lägren och organiserade det muntligt?
[...]
På fråga 1: Så många som behövde få reda på det.
Och på fråga 2: Ja. Varför inte?

Citat:
Föreställningen om "Förintelsen" som industriellt folkmord betraktat började såvitt jag vet år 1941, i den officiella historieskrivningen.
Är detta din föreställning? Eller har du någon form av källa kanske?

Citat:
Varför skulle Palestina varit mer realistisk än Madagaskar? Om Tredje Riket inte hade gått under så kanske Madagaskar hade varit judarnas stat idag, varav alla konflikter i Palestina (och mellanöstern + världen i stort) hade undvikits.
Palestina blev mer realistisk i och med att det var en plan som utarbetades som en fredstidsoperation. Om inte Hitler hade startat krig så kanske Madagaskar hade varit en (mera) realistisk plan. Och om inte Hitler hade startat krig och satt igång utrotningen av judarna så kanske inte Palestina hade behövt bli Israel över huvud taget.

I övrigt så förutsätter du tydligen att det inte fanns någon befolkning alls på Madagaskar tidigare?
Citera
2015-04-20, 20:39
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Wauw, vilken tillfällig miss

Inlägget var så långt så det inte ens gick att citera svar på i sin helhet, plocka gärna ut den tekniska bevisningen för förintelsen som fanns i inlägget.

Det var ju heller inte meningen att du skulle svara på hela inlägget. Du bad om dokument och jag gav dig några. Du bad om kvarlevor. Skulle vilja säga att historiska dokument är kvarlevor.
Citera
2015-04-20, 20:44
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Det var ju heller inte meningen att du skulle svara på hela inlägget. Du bad om dokument och jag gav dig några. Du bad om kvarlevor. Skulle vilja säga att historiska dokument är kvarlevor.
Ska du länka den tekniska bevisningen eller inte?
Citera
2015-04-20, 20:46
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ska du länka den tekniska bevisningen eller inte?

Då får du precisera exakt vad det är du efterlyser. Inte något vagt om "någonting som bevisar". Vad skulle vara ett bevis för att förintelsen har skett i din värld?

Edit: Lyssna på Himmlers tal efter att du läst mitt långa inlägg och fundera på hur sunkig hjärna man måste ha för att då tolka utrota som evakuering.
Citera
2015-04-20, 20:51
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
På fråga 1: Så många som behövde få reda på det.
Och på fråga 2: Ja. Varför inte?
Ser du inte det opraktiska i det med tanke på operationens storlek?

Citat:
Är detta din föreställning? Eller har du någon form av källa kanske?

Exterminist källa till en exterminist: http://www.ushmm.org/wlc/en/article....uleId=10007653

Citat:
Palestina blev mer realistisk i och med att det var en plan som utarbetades som en fredstidsoperation. Om inte Hitler hade startat krig så kanske Madagaskar hade varit en (mera) realistisk plan. Och om inte Hitler hade startat krig och satt igång utrotningen av judarna så kanske inte Palestina hade behövt bli Israel över huvud taget.

I övrigt så förutsätter du tydligen att det inte fanns någon befolkning alls på Madagaskar tidigare?
Planen i sig om en judisk nationalstat i Palestina är knappast mer praktisk eller realistisk än Madagaskar.

Hitler startade inte kriget, det gjorde den internationella bankplutokratin. Finns heller inget bevis för att han utrotat judarna, eller ens försökt göra det.
Citera
2015-04-20, 20:55
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Då får du precisera exakt vad det är du efterlyser. Inte något vagt om "någonting som bevisar". Vad skulle vara ett bevis för att förintelsen har skett i din värld?

Edit: Lyssna på Himmlers tal efter att du läst mitt långa inlägg och fundera på hur sunkig hjärna man måste ha för att då tolka utrota som evakuering.
Någon order/rapport eller liknande om att utrota Europas judar, tillhörande dokument/underlag som organiserat detta, obduktionsrapporter, mm.

Hur gör man sig av med 160 kubik meter aska om dagen år ut och år in utan att lämna några spår?
Senast redigerad av patriot8 2015-04-20 kl. 20:57.
Citera
2015-04-21, 00:59
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
obduktionsrapporter

Vill du inte ha en budget också?

/VV
Citera
2015-04-21, 01:36
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nagajka
Rätt märkligt att Generalguvernören Hans Frank var helt ovetande om att det föregick en förintelse i hans Generalguvernement och fick kännedom om det av utländsk propaganda press först 1944.

Så här vittnade han i IMT före sin hängning.

FRANK: With reference to Maidanek we were talking about the extermination of Jews. The extermination of Jews in Maidanek became known to me during the summer of 1944. Up to now the word "Maidanek" has always been mentioned in connection with extermination of Jews.
MR. COUNSELLOR SMIRNOV: Consequently, we are to understand?I refer to the text submitted to you?that in May 1943 you heard of the mass murder of Poles in Maidanek, and in 1944 you heard of the mass murder of Jews?
FRANK: I beg your pardon? I heard about the extermination of the Jews at Maidanek in 1944 from the official documents in the foreign press.

Han, om någon borde veta vad som hände, men både Himmler och Hitler bedyrade att det inte var någon fysisk förintelse som pågick. Han borde även ha hört Himmlers tal om utrotning men visste sannolikt att det var semantik för evakuering.
Går du inte lite OT själv nu ?? Är du säker han inte visste ??? Du litar på vad han säger i IMT? Vet inte om han var närvarande vid Himmler's tal. Men han hade djupt samarbete på högre ort, så det borde han veta. Du kan söka info om följande personer Arthur Greiser, Albert Forster och Hans Frank. De alla 3 hade fått order av A.Hitler germanisera öst. Albert Forster gjorde det snabbt, han gjorde polacker till tyskar. Utan undersöka bakgrunden. Arthur Greiser blide irriterad på Forster, Han ansåg att han följde Hitlers riktlinje om germansiera polen. Arthur Greiser var rasande. Greiser skrev till Himmler och beklagande sig. Himmler som också var hängiven rasteologi. Folk hade hört Forster hade skämtat om detta med ” Om man nu ser ut som Himmler, så borde man inte prata så mycket om rasiden” Himmler läxade upp Forster att han endast kunde germanisera folk efter noggrann undersökning. Som en en gammal nationalist vet du att en enda droppe oäkta blod, som kommer in i någon ådror kan aldrig avlägsnas”
Men forster oroade sig inte alls för Himmlers brev, utan nämnde att han följde Hitler's direktiv och han trodde att Hitler skulle låta han styra som han ville. Han hade rätt, Hitler lade sig aldrig i Forsters policy.

Arthur Greiser, vad den som lade grundidén till moderna ghetton, där judarna skulle arbeta sedan tills de dog. Han ville gå den vägen med utrota judarna.
Hans Frank ansåg de hade ingen nytta av judarna alls.
Från Frank på ett regeringsammanträde i Polen den 16 DEC 1941 detta precis innan wannaseekonferansen 1942. Detta efter Heydrich hade ett möte med Hitler (höstkanten 1941?).

Judarna måste man på ett eller annat sätt göra slut på - det säger jag helt öppet. Der Fuhrer sa en gång det avgörande ordet: Om det återigen lyckas de förenade judenheten att släppa lös ett världskrig. Då är det inte bara de till krig hetsade folken som kommer att få offra sitt blod, utan även juden i Europa kommer att uppleva sin ändalykt. Jag vet att det har rest kritik mot många åtgärder.....

.. Men vad ska ske med judarna? Tro ni att de de ska placeras i nyodlingsområden i OSTLAND? Vi har fått höra från Berlin: Vartill allt detta krångel; Vi har ingen användning för dessa vare sig Ostland eller i rikskommissariatet Ukraina, bättre vi likvidera dem. Lidandessynpunkter. Vi måste tillintetgöra judarna varhelst vi träffar på dem....

Judarna är även ytterst skadliga storätare. För närvarande finns det 2 ½ miljoner judar eller 3½ miljoner om man medräknar deras anhöriga. Dessa 3½ miljoner judar kan man inte skjuta och inte förgifta, men vi kan vidta åtgärder som på ett eller annat sätt framgångsrikt leder till förintelse.
Se där man hade ingen nytta med judarna...... Här nämner han det tydligt. Det fanns gott om polacker och andra folkslag i polen vid denna tid. Så någon brist var det inte med arbetare.

IMT vol XXIX s 501 -502 (2233-ps)

Vad hände med Hans frank ? Han blide avrättad.. Dessa 3 herrar hade olika lösningar på hur man skulle germansiera ÖST. Alla 3 hade fått Hitlers godkännande, Hitler sket hur de gjorde bara de löste problemet. Finns beskrivet i boken om Hans Frank, eller så kan du titta på serien "the nazis warning from history"

Citat:
Nu är varken Göbbels eller Jonasson topic så du kan posta de tekniska bevis Jonasson har i en lämplig tråd och den lär bli tunn.
Om du läste så kopplade jag Goebbels till Himmler via boken skriven av Stig Jonasson. Den lär ej bli tunn.

Citat:
Förintelsen kom i ropet 1978 när mini-serien med Meryl Streep sändes men du kanske inte var född då. Konstigt att du missat den när du är så intresserad och godtyckligt sväljer allt.
Jo jag kom ihåg den serien , eftersom det är efter den, som jag förhörde min morfar. Så jag var född då. Men men själva "förintelse" hysterin kom inte igång förrän med "internet" spreds, och fanns i varje man hus. När ungdomar kunde läsa på förnekare sidor. Det i början på 90 talet.

Som du ser fortfarande inget ord om "evakuera" utan bara deras "död" hitills. Du har fortfarande inte kommit några belägg för det menas med "evakuera" Medan vi har kommit det menades med "döda" dem.
Citera
2015-04-21, 01:44
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det är precis det jag håller för otroligt, varav jag undrar över ugnarna som finns på plats i Auschwitz.

Överkapacitet säger du? Var inte snarare krematorierna underdimensionerade? Hur kan man stoppa in flera lik i varje muffel utan att kremeringstiden förlängs? Och var gjorde man t.ex av all aska?

Undrar fortfarande hur man bar sig åt när man fraktade liken till ugnarna?
Men vad är otroligt? Det är lätt checka upp det. Sedan går vi OT här. Som sagt du undviker svara på mina frågor liksom andra förnekare. Men börja i den tråden, så tar vi ett steg i taget. Vi kommer till dina frågor senare. För vi lär komma dit.....
De frågor du ställde, de svaren har du här!! Det efter du tar upp saker som beskrivs i videon. Men är sönderplockat.
(FB) Tråden om Denierbud och hans filmer
Vi kan fortsätta där??
Citera
2015-04-21, 01:46
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Israels första premiärminister, David Ben-Gurion, har självt sagt, 1975, att halva Israels infrastruktur är uppbyggd på tyska skadeståndspengar.
Har han verkligen det?? år 1975?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in