Citat:
Ursprungligen postat av
nagajka
Rätt märkligt att Generalguvernören Hans Frank var helt ovetande om att det föregick en förintelse i hans Generalguvernement och fick kännedom om det av utländsk propaganda press först 1944.
Så här vittnade han i IMT före sin hängning.
FRANK: With reference to Maidanek we were talking about the extermination of Jews. The extermination of Jews in Maidanek became known to me during the summer of 1944. Up to now the word "Maidanek" has always been mentioned in connection with extermination of Jews.
MR. COUNSELLOR SMIRNOV: Consequently, we are to understand?I refer to the text submitted to you?that in May 1943 you heard of the mass murder of Poles in Maidanek, and in 1944 you heard of the mass murder of Jews?
FRANK: I beg your pardon? I heard about the extermination of the Jews at Maidanek in 1944 from the official documents in the foreign press.
Han, om någon borde veta vad som hände, men både Himmler och Hitler bedyrade att det inte var någon fysisk förintelse som pågick. Han borde även ha hört Himmlers tal om utrotning men visste sannolikt att det var semantik för evakuering.
Går du inte lite OT själv nu ?? Är du säker han inte visste ??? Du litar på vad han säger i IMT? Vet inte om han var närvarande vid Himmler's tal. Men han hade djupt samarbete på högre ort, så det borde han veta. Du kan söka info om följande personer
Arthur Greiser, Albert Forster och Hans Frank. De alla 3 hade fått order av A.Hitler germanisera öst. Albert Forster gjorde det snabbt, han gjorde polacker till tyskar. Utan undersöka bakgrunden. Arthur Greiser blide irriterad på Forster, Han ansåg att han följde Hitlers riktlinje om germansiera polen. Arthur Greiser var rasande. Greiser skrev till Himmler och beklagande sig. Himmler som också var hängiven rasteologi. Folk hade hört Forster hade skämtat om detta med ” Om man nu ser ut som Himmler, så borde man inte prata så mycket om rasiden” Himmler läxade upp Forster att han endast kunde germanisera folk efter noggrann undersökning. Som en en gammal nationalist vet du att en enda droppe oäkta blod, som kommer in i någon ådror kan aldrig avlägsnas”
Men forster oroade sig inte alls för Himmlers brev, utan nämnde att han följde Hitler's direktiv och han trodde att Hitler skulle låta han styra som han ville. Han hade rätt, Hitler lade sig aldrig i Forsters policy.
Arthur Greiser, vad den som lade grundidén till moderna ghetton, där judarna skulle arbeta sedan tills de dog. Han ville gå den vägen med utrota judarna.
Hans Frank ansåg de hade ingen nytta av judarna alls.
Från Frank på ett regeringsammanträde i Polen den 16 DEC 1941 detta precis innan wannaseekonferansen 1942. Detta efter Heydrich hade ett möte med Hitler (höstkanten 1941?).
Judarna måste man på ett eller annat sätt göra slut på - det säger jag helt öppet. Der Fuhrer sa en gång det avgörande ordet: Om det återigen lyckas de förenade judenheten att släppa lös ett världskrig. Då är det inte bara de till krig hetsade folken som kommer att få offra sitt blod, utan även juden i Europa kommer att uppleva sin ändalykt. Jag vet att det har rest kritik mot många åtgärder.....
.. Men vad ska ske med judarna? Tro ni att de de ska placeras i nyodlingsområden i OSTLAND? Vi har fått höra från Berlin: Vartill allt detta krångel; Vi har ingen användning för dessa vare sig Ostland eller i rikskommissariatet Ukraina, bättre vi likvidera dem. Lidandessynpunkter. Vi måste tillintetgöra judarna varhelst vi träffar på dem....
Judarna är även ytterst skadliga storätare. För närvarande finns det 2 ½ miljoner judar eller 3½ miljoner om man medräknar deras anhöriga. Dessa 3½ miljoner judar kan man inte skjuta och inte förgifta, men vi kan vidta åtgärder som på ett eller annat sätt framgångsrikt leder till förintelse.
Se där man hade ingen nytta med judarna...... Här nämner han det tydligt. Det fanns gott om polacker och andra folkslag i polen vid denna tid. Så någon brist var det inte med arbetare.
IMT vol XXIX s 501 -502 (2233-ps)
Vad hände med Hans frank ? Han blide avrättad.. Dessa 3 herrar hade olika lösningar på hur man skulle germansiera ÖST. Alla 3 hade fått Hitlers godkännande, Hitler sket hur de gjorde bara de löste problemet. Finns beskrivet i boken om Hans Frank, eller så kan du titta på serien "the nazis warning from history"
Citat:
Nu är varken Göbbels eller Jonasson topic så du kan posta de tekniska bevis Jonasson har i en lämplig tråd och den lär bli tunn.
Om du läste
så kopplade jag Goebbels till Himmler via boken skriven av Stig Jonasson. Den lär ej bli tunn.
Citat:
Förintelsen kom i ropet 1978 när mini-serien med Meryl Streep sändes men du kanske inte var född då. Konstigt att du missat den när du är så intresserad och godtyckligt sväljer allt.
Jo jag kom ihåg den serien , eftersom det är efter den, som jag förhörde min morfar. Så jag var född då. Men men själva "förintelse" hysterin kom inte igång förrän med "internet" spreds, och fanns i varje man hus. När ungdomar kunde läsa på förnekare sidor. Det i början på 90 talet.
Som du ser fortfarande inget ord om "evakuera" utan bara deras "död" hitills. Du har fortfarande inte kommit några belägg för det menas med "evakuera" Medan vi har kommit det menades med "döda" dem.