2015-04-21, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Tror du missade ett INTE i din första mening.

Det är uppenbart att det hängde på lönen. Som Kalle-Kotte (ekonomi-professor magestrates) skrivit tidigare är inte klubbekonomin på topp, nytillkomna sponsorer till trots. Så jag är väl medveten om problemet i situationen. Men jag hade gärna haft kvar Chris. Cam också som faktiskt var riktigt bra nu på slutet tills Erik Gustafsson beslutade sig för att mosa sin axel i hans skalle.

Som Lule-supporter är vi vana vid att allt har sin tid. Vi bidar den och väntar på att rätt tillfälle ges att krossa fienden, vem det än må vara.

Oj. Tack för korrektionen - ska självklart vara ett INTE i första meningen.
Drömmen skulle vara att kunna ha Chris som andracenter. Blir dock omöjligt om Wallmark och Lagace ska få rätt förutsättningar för att de ska bli det vi hoppas på.
Citera
2015-04-21, 08:45
Medlem
NSD-journalist twittrar att Malte Strömwall räknar med att spela i LHF nästa säsong.

Tillbaka från utlåningen till HV alltså:

https://twitter.com/maximuswiik/status/590147376221986816

Edit:

Och därmed ser LHF:S forwardsbesättning ut såhär:

Harju - ? - Sweatt

Hedman - Wallmark - Cehlarik

Petrell – Granström - Sylvegård

Lagace – Ekarv – Strömwall

Forsberg - Fabricius

Man är alltså en förstecenter från 14 forwards. Oräknat ev juniorer som flyttas upp.

Edit 2: fel antal
Senast redigerad av byggare bob 2015-04-21 kl. 09:24.
Citera
2015-04-21, 08:52
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Skulle ryktet om C. Abbott till HV stämma, så blir åtminstone jag väldigt nöjd. Vi har saknat en bra andracenter bakom Christensen och Abbott skulle bidra med hårt arbete, ansvar och ledarskap, en egenskap som Andreas Johansson efterfrågar hos alla sina spelare.

Rätta mig om jag har fel, men tar man en Abbot så lär man väl ta två?
Trodde inte systrarna spelade utan varandra.
Citera
2015-04-21, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dewies
Oj. Tack för korrektionen - ska självklart vara ett INTE i första meningen.
Drömmen skulle vara att kunna ha Chris som andracenter. Blir dock omöjligt om Wallmark och Lagace ska få rätt förutsättningar för att de ska bli det vi hoppas på.
Wallmark platsar i Tre Kronor. Platsen som andrecenter är hans.

Enda sättet Chris hade platsat i pusslet vore att slåss om tredjecenterplatsen med Granström - eftersom LHF behöver en starkare förstecenter än Chris (och Wallmark) och det var väl ungefär det LHF erbjöd.

Tyvärr. Siktar man på att spetsa laget så blir det så ibland när man har ett överflöd av "andre-centrar". Hade inte Wallmark varit där hade Chris lirat kvar i LHF.
Citera
2015-04-21, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Cameron kommer knappast att spela något mer. Han var borta ett drygt år förra gången så jag skulle inte tro han chansar en gång till.

Blir Chris som kommer att få göra ett par säsonger extra, utan brorsan, innan skridskorna hängs upp.
Citera
2015-04-21, 09:18
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Cam(?)s karriär är över.
Citera
2015-04-21, 10:44
Medlem
Draedons avatar
Det lär bli ett ungt Leksand nästa år: http://www.dt.se/ishockey/hockeyallsvenskan/har-ar-nya-leksand-1
Citera
2015-04-21, 11:19
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Erik Andersson ska nu vara helt klar för Modo enligt Allehanda. Ingen vidare koll på honom utöver att han är bra skridskoåkare, vad säger SAIK:are om honom?
Citera
2015-04-21, 12:04
Medlem
von_Ss avatar
LIF live idag igen. Gissar på att de sista smulorna ur årets lag nu officiellt lämnar.
Citera
2015-04-21, 12:05
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Erik Andersson ska nu vara helt klar för Modo enligt Allehanda. Ingen vidare koll på honom utöver att han är bra skridskoåkare, vad säger SAIK:are om honom?

Bra skridskoåkare, driver du med oss? Har du aldrig sett nån match där han lirar. Han har en väldigt egen stil, går inte att missa när han är på isen, han som galopperar fram, fort går det inte men han gör alltid sitt jobb. Måste vara en av de stabilaste backarna i ligan. Är alltid i topp i +/- och kan då och då blixtra till och hänga nån snygg kasse, han kan ju spela forward också.
Erik kommer bli saknad om detta stämmer, en riktig hjälte.
Fast man får ha i åtanke att han inte va så lyckad i LHC, finns ju flertalet spelare som bara lirat bra i AIK och inte funkat i andra klubbar, Har Modo otur så kan så vara fallet med Herr Andersson också.

Tre senaste säsongerna så ligger Erik på +76(Hade bäst +/- av alla två av dessa säsonger), finns garanterat ingen annan i SHL som kan stoltsera med dessa siffror.
Citera
2015-04-21, 12:12
Medlem
Tvonds avatar
Johan Ivarsson har skrivit på två nya år med Malmö .

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=67214
Citera
2015-04-21, 12:21
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
NSD-journalist twittrar att Malte Strömwall räknar med att spela i LHF nästa säsong.

Tillbaka från utlåningen till HV alltså:

https://twitter.com/maximuswiik/status/590147376221986816

Edit:

Och därmed ser LHF:S forwardsbesättning ut såhär:

Harju - ? - Sweatt

Hedman - Wallmark - Cehlarik

Petrell – Granström - Sylvegård

Lagace – Ekarv – Strömwall

Forsberg - Fabricius

Man är alltså en förstecenter från 14 forwards. Oräknat ev juniorer som flyttas upp.

Edit 2: fel antal

Det där får ju inget lag skrämselhicka av..

Var det inte supersponsorn som skulle betala för supervärvningarna så ni fick ihop ett superlag som var så bra att det inte ens var lönt att spela om guldet nästa år?

Sponsorpengarna räcker väl till att täta dom värsta läckorna i roddbåten, men inte fan räcker det till en ny motor. Nu har ni väntat förgäves på silverarken igen, luffärjävlar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in