2015-04-20, 21:16
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Är det bara jag som inte skulle ha något emot att ha Abbott i sitt lag?

Självklart inte, det är en bra spelare. Men kolla på listan över spelare med utgående kontrakt som du själv länkade och reflektera sedan hur många utav dem du hellre hade stoppat in som top6-spelare.
Citera
2015-04-20, 21:18
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Självklart inte, det är en bra spelare. Men kolla på listan över spelare med utgående kontrakt som du själv länkade och reflektera sedan hur många utav dem du hellre hade stoppat in som top6-spelare.
Självklart finns det många andra spelare som man hellre har i laget. Men Abbott vore ingen katastrof.
Citera
2015-04-20, 21:27
Medlem
Embas avatar
Citat:
Självklart finns det många andra spelare som man hellre har i laget. Men Abbott vore ingen katastrof.

Är väl ytterst få som ser en eventuell värvning av Chabbot som någon katastrof.

Bra tekare, pannben och ledare. Men jag själv hade gärna sett en mer spelskicklig lirare som hade kunnat avlastat EC i PP-spelet.
Citera
2015-04-20, 21:53
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Är det bara jag som inte skulle ha något emot att ha Abbott i sitt lag?

Abbott är ju givetvis ett kap. Den enda som inte fattat det är ju Osten. Skogsrök jublar egentligen inombords men vill inte tappa ansikte genom att erkänna det. Fyfan Osten detta var ruttet, om det nu stämmer. Är ju trots allt silly-tråden.
Citera
2015-04-20, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Abbott är ju givetvis ett kap. Den enda som inte fattat det är ju Osten. Skogsrök jublar egentligen inombords men vill inte tappa ansikte genom att erkänna det. Fyfan Osten detta var ruttet, om det nu stämmer. Är ju trots allt silly-tråden.

Om Osten signar en förstacenter som gör mellan 35-40p nästa säsong, är det fortfarande ruttet då?
Citera
2015-04-20, 23:21
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dewies
Om Osten signar en förstacenter som gör mellan 35-40p nästa säsong, är det fortfarande ruttet då?
Låter väldigt bra att inte ge nytt kontrakt åt sin lagkapten för en ny kille som gör några poäng mer.
Citera
2015-04-20, 23:24
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:

Ja det kan du ge dig fan på att det är. Chris gjorde 35 10-11 och 30 i år. Lagets viktigaste spelare, riktigt lule-hjärta, och han har ställt upp för klubben med livet som insats i sex år. Tro fan att det är ruttet, Osten ska fanimig skämmas å det grövsta. Men Osten är Osten, man kan inte ogilla honom trots dessa skamligheter. Tro inte att jag är korkad nu kompis, Osten siktar garanterat på en förstacenter som ligger en bit över dina siffror. Det är taktiskt agerat, men likväl är det ruttet.
Citera
2015-04-20, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Ja det kan du ge dig fan på att det är. Chris gjorde 35 10-11 och 30 i år. Lagets viktigaste spelare, riktigt lule-hjärta, och han har ställt upp för klubben med livet som insats i sex år. Tro fan att det är ruttet, Osten ska fanimig skämmas å det grövsta. Men Osten är Osten, man kan inte ogilla honom trots dessa skamligheter. Tro inte att jag är korkad nu kompis, Osten siktar garanterat på en förstacenter som ligger en bit över dina siffror. Det är taktiskt agerat, men likväl är det ruttet.

Det är ju ruttet att Chris försvinner, det håller jag med om eftersom det är omöjligt att älska den liraren. Min absoluta favorit de senaste säsongerna. Man får väl försöka se det som att vår anfallshockey kommer se annorlunda ut nästkommande säsonger och att det förhoppningsvis blir mer framgångsrikt. Ostens mål var nog aldrig att ha Chris som center i första line utan siktar på en center med mer kreativitet, och frågan är ju vilken roll Chris ville ha. Lönen måste sättas efter rollen och man kan inte lägga allt för dyra pengar bara för att inte svika en spelare. Allt har ju sin tid.
Citera
2015-04-21, 00:08
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Det är ju ruttet att Chris försvinner, det håller jag med om eftersom det är omöjligt att älska den liraren. Min absoluta favorit de senaste säsongerna. Man får väl försöka se det som att vår anfallshockey kommer se annorlunda ut nästkommande säsonger och att det förhoppningsvis blir mer framgångsrikt. Ostens mål var nog aldrig att ha Chris som center i första line utan siktar på en center med mer kreativitet, och frågan är ju vilken roll Chris ville ha. Lönen måste sättas efter rollen och man kan inte lägga allt för dyra pengar bara för att inte svika en spelare. Allt har ju sin tid.

Tror du missade ett INTE i din första mening.

Det är uppenbart att det hängde på lönen. Som Kalle-Kotte (ekonomi-professor magestrates) skrivit tidigare är inte klubbekonomin på topp, nytillkomna sponsorer till trots. Så jag är väl medveten om problemet i situationen. Men jag hade gärna haft kvar Chris. Cam också som faktiskt var riktigt bra nu på slutet tills Erik Gustafsson beslutade sig för att mosa sin axel i hans skalle.

Som Lule-supporter är vi vana vid att allt har sin tid. Vi bidar den och väntar på att rätt tillfälle ges att krossa fienden, vem det än må vara.
Citera
2015-04-21, 00:38
Medlem
Inzaneclowns avatar
Skulle ryktet om C. Abbott till HV stämma, så blir åtminstone jag väldigt nöjd. Vi har saknat en bra andracenter bakom Christensen och Abbott skulle bidra med hårt arbete, ansvar och ledarskap, en egenskap som Andreas Johansson efterfrågar hos alla sina spelare.
Citera
2015-04-21, 00:52
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Skulle ryktet om C. Abbott till HV stämma, så blir åtminstone jag väldigt nöjd. Vi har saknat en bra andracenter bakom Christensen och Abbott skulle bidra med hårt arbete, ansvar och ledarskap, en egenskap som Andreas Johansson efterfrågar hos alla sina spelare.

Efterfrågar han ledarskap från alla sina spelare? Okej...
Citera
2015-04-21, 01:10
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Efterfrågar han ledarskap från alla sina spelare? Okej...

Gör dig inte dum nu, du fattar vad jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in