2015-04-20, 18:41
Medlem
Oj, verbala höjdes faktiskt runt resultatet 1,5.. i höstas krävdes 61p för 1,5 nu kräves 62p.. vilken tur att man fick 62 Nu är det bara att hoppas att det inte blivit något fel med rättningen eller att man skrivit av något svar fel till det orange pappret.

Om man misstänker att det blivit fel i rättningen, kan man då be dem titta i provhäftet där man ringat in alla svar? Sparar de ens provhäftena?
Senast redigerad av Travliraren 2015-04-20 kl. 19:00.
Citera
2015-04-20, 18:58
Medlem
Det var ingen rolig normering, hade hoppats på något i stil med våren 14. Förhoppningsvis har man gjort ~ 10 fördelaktiga misstag vid ifyllandet av det orangea pappret.
Citera
2015-04-20, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babaji
Provet har gjorts lättare för att jämna ut skillnaderna mellan kvant och verbal.

Hur fungerar den här normeringen egentligen, 2.0 på kva är nere på 71 nu vilket inte är så långt från tidigare och verbala är stabilt.
Citera
2015-04-20, 21:27
Medlem
ebqts avatar
Tråkigt att folk blir besvikna, men så är det väl jämt, det är bara att ge sig fan på att man ska nå sitt mål så kommer man dit så småningom. Ni som ska göra det i höst igen, börja plugga redan nu och gå inte och vänta ut tiden.
Citera
2015-04-20, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebqt
Tråkigt att folk blir besvikna, men så är det väl jämt, det är bara att ge sig fan på att man ska nå sitt mål så kommer man dit så småningom. Ni som ska göra det i höst igen, börja plugga redan nu och gå inte och vänta ut tiden.

Håller med, vill man ha de högre resultaten 1,9+ så måste man plugga. Typ varje dag , matte och allmänt bara läsa texter och KÖTTA ord. Själv så körde jag ord hela tiden , tunnelbanan bussen överallt
Citera
2015-04-20, 21:50
Medlem
GrovBenstommes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travliraren
Oj, verbala höjdes faktiskt runt resultatet 1,5.. i höstas krävdes 61p för 1,5 nu kräves 62p.. vilken tur att man fick 62 Nu är det bara att hoppas att det inte blivit något fel med rättningen eller att man skrivit av något svar fel till det orange pappret.

Om man misstänker att det blivit fel i rättningen, kan man då be dem titta i provhäftet där man ringat in alla svar? Sparar de ens provhäftena?

Själv hade man 49 kvant 61 verb , döda mig någon
Citera
2015-04-20, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scenmannen
Håller med, vill man ha de högre resultaten 1,9+ så måste man plugga. Typ varje dag , matte och allmänt bara läsa texter och KÖTTA ord. Själv så körde jag ord hela tiden , tunnelbanan bussen överallt

Eller vara allmänt klipsk, ha ett gott ordförråd och en gnutta tur.

Jag fick 1.9+ med 2 dagars förberedelser (och 12 års ambitiös skolgång).
Citera
2015-04-20, 21:58
Avstängd
sossesuspensoars avatar
Härligt besked, blev 1.95 som jag höll tummarna för. Lär ALDRIG skriva provet igen vilket känns fantastiskt. Dock öppnas det upp möjligheter för spökskrivning, hehe.

Ni som misslyckades, just hang in there. Förbered er väl så är resultatet ert i sinom tid. Identifiera era svagheter och se till att åtgärda detta, lägg ner mycket arbete och börja i tid. La ner ~150 h effektiv tid och höjde mig från 1.65 (oförberedd) sedan sist.

EDIT: Vi ses på HHS 2016!!!
Citera
2015-04-20, 22:02
Medlem
Azazello.Fiellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deterjagkanske
Hur fungerar den här normeringen egentligen, 2.0 på kva är nere på 71 nu vilket inte är så långt från tidigare och verbala är stabilt.
Förra året ryktades det att ett omfattande fusk ägde rum som hade med den stora höjningen att göra. Om det nu fuskas lika mycket på hösten som på våren
Citera
2015-04-20, 22:27
Medlem
ambivallenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilhelmKryss
Eller vara allmänt klipsk, ha ett gott ordförråd och en gnutta tur.

Jag fick 1.9+ med 2 dagars förberedelser (och 12 års ambitiös skolgång).
Det fetmarkerade brukar glömmas febrilt när folk ska stoltsera med sina en/två-dagars förberedelser som renderar i 1.6<
Citera
2015-04-20, 22:30
Medlem
ambivallenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjotr.1.
Haha så lame, 1.8..

All in nästa prov då istället!
Tråkigt att höra Pjotr. Ska du in på handels sätter du provet på plats i höst. Vi lär väl ses med jämna mellanrum här i tråden då antar jag?
Citera
2015-04-20, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sossesuspensoar
Härligt besked, blev 1.95 som jag höll tummarna för. Lär ALDRIG skriva provet igen vilket känns fantastiskt. Dock öppnas det upp möjligheter för spökskrivning, hehe.

Ni som misslyckades, just hang in there. Förbered er väl så är resultatet ert i sinom tid. Identifiera era svagheter och se till att åtgärda detta, lägg ner mycket arbete och börja i tid. La ner ~150 h effektiv tid och höjde mig från 1.65 (oförberedd) sedan sist.

EDIT: Vi ses på HHS 2016!!!

Riktigt bra jobbat! Du har alltså bara skrivit provet två gånger?

Mattedelen hämmar mig något enormt. Vad har ni haft mest nytta av rent studiemässigt vid lyckade provskrivningar? (NOG/KVA/XYZ)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in