Citat:
Ursprungligen postat av
Powergirl
Som vanligt lägger medierna och framförallt kvällstidningarna fokus på sina egna mätningar. Skit samma.Sammantaget går det fortfarande inte att dra någon slutsats av dessa mätningar De spretar allt för mycket.
Du verkade inte ha några problem att uttrycka glädje och dra segna slutsatser när det visas + siffror för Socialdemokraterna och en minskning för Sverigedemokraterna. Oavsett om det spretar.
Från 11:e januari efter Sifos opinionsundersökning som gav Socialdemokraterna 33.3%. Demoskop samma dag (eller om det var dagen innan) visade Socialdemokraterna på 32.3%.
Citat:
Ursprungligen postat av
Powergirl
Kan inte annat än att glädja mig åt S siffror även om jag tycker de var väntade.
Glädjande är också att väljarna tycks förstått att SD är ett antal pajaser. På något annat vis kan jag inte tolka siffrorna för SD. Allianspartierna finns inte mycket att säga om mer än att de tillsammans visat sin oduglighet.
31:e januari efter DN/Ipsos opinionsundersökning som visade ett ökat stöd för Socialdemokraterna med en ökning på 2.3 till 34.3%. Det här var också efter Sifos undersökning som noterade Socialdemokraterna på låga 29.7%.
Citat:
Ursprungligen postat av
Powergirl
Ser bara två partier som har opinionssiffror som är statistisk säkerhetsställda. Känns bra att kunna konstatera att det enda partiet som har plussiffror är sossarna.
Givetvis så är det tyst från högernissarna här på FB.
Också glädjande att de skenheliga ligger kvar på rätt sida av 4% spärren.
Du verkar vara ytterst selektiv. När det går bra för Socialdemokraterna och dåligt för Sverigedemokraterna, då kan man dra slutsatser av det hela.
Går det mindre bra för Socialdemokraterna så går det inte att dra slutsatser från mätningarna då det spretar iväg för mycket.
Jag håller med dig om att man ska inte dra alltför stora växlar på enskilda opinionsmätningar men vi kan se följande trend bland opinionsundersökningarna som har kommit den här månaden.
Socialdemokraternas siffror.
Inizio (
källa): 28.8%
Sifo (
källa): 27.4%
Sentio (
källa): 25.6%
Demoskop (
källa): 28.3%
Det blir intressant att se vad Novus och Ipsos säger.