2015-04-19, 16:05
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Ja, den har man hört förut ett antal gånger.. "nääe, kan inte fråga mamma/pappa" och efter lite lirkande visar det sig att personen redan har fått pengar och köpt skit som inte går att lämna tillbaka som taxi, restaurangmat, cigg, alkohol och kläder utan kvitto och annat "lyx". Inte ovanligt att samma personer "lånar" pengar av flera olika släktingar/vänner utan att berätta om det för nästa de kommer och gnäller hos.

Grejen är att det bara fortsätter och fortsätter eftersom de här personerna ständigt kommer undan utan konsekvenser och den där facebookgruppen verkar uppenbarligen vara ännu ett sätt att smita på.

Så kan det vara och så är det också, detta många gånger och ofta.
Men vad bryr det dig egentligen? Varför detta ditt väldiga engagemang för dessa som bluffar? Millimeterrättvisa, eller?
Det kommer alltid att finnas personer som kommer undan konsekvenser, detta BÅDE gällande fattiga som rika.
Deal with it, eller? En tråd på nätet förändrar(förbättrar!) inte världen, sorry men shit happens and this all the time.
Vill folk vara så dumma att de föder och göder dessa bluffmakare så låt dem, du och jag föder och göder dem med redan feta plånböcker också.
Deal with it. Men jag förstår att du är varken booksmart eller streetsmart och då står man där som den dumma åsna man är mellan då två hötappar...
Citera
2015-04-19, 16:10
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Vi vet att dom förökat sig fast de inte har råd vilket verkar vara den nya trenden. Man ska gärna inte ha gått ut gymnasiet heller!
För att man "haft det så himla jobbigt" i sin uppväxt. Klart det är jobbigt att ha en fyrfilig motorväg mellan benen med tillhörande sperma uppfångare så att man lyckats med bedriften att ha barn innan man är 20.

Hur lyckas dessa tjejer/ kvinnor med den bedriften? Hermafroditer, eller?
Eller kåtare än killarna/ männen kanske?
Varför blir så många tjejer/ kvinnor ensamstående mödrar? För det är vad ts handlar om, dessa fattiga ensamstående mammorna.
Räcker det inte med att medelst sin penis "spotta" i dessa kvinnor man skall dessutom spotta dessa kvinnor/ mammor också den dagen de står rangmässigt underordnad mannen även på det ekonomiska planet?
"Dom" och "Förökat sig". Förklara dig.
Citera
2015-04-19, 16:22
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Hur lyckas dessa tjejer/ kvinnor med den bedriften? Hermafroditer, eller?
Eller kåtare än killarna/ männen kanske?
Varför blir så många tjejer/ kvinnor ensamstående mödrar? För det är vad ts handlar om, dessa fattiga ensamstående mammorna.
Räcker det inte med att medelst sin penis "spotta" i dessa kvinnor man skall dessutom spotta dessa kvinnor/ mammor också den dagen de står rangmässigt underordnad mannen även på det ekonomiska planet?
"Dom" och "Förökat sig". Förklara dig.

Har man inga pengar (förslagsvis några hundringar) eller ens en plan på hur man ska försörja en unge, ja då skaffar man inte en?
Dvs, man skyddar sig alt. Inte knullar? Alt. Abort?
Hur svårt ska det vara?
Går du sen in på profilerna på dessa stackars kvinnorna så ser du både festbilder, semesterbilder från valfritt varmt land. Hur fan gick det till?

Själv har jag inte varit utomlands sen jag var 15 och blev bjuden av min mormor (rip).

Ser varje helg som en skänk från ovan då jag slipper undan min träldom under dessa stackars ensamstående kvinnorna.

Får se till att jobba ännu hårdare och ge bort mer på skattesedeln nästa år! Mitt eget välbefinnande är underordnat alla arbetslösa och lata ensamstående offer.
Citera
2015-04-19, 16:25
Medlem
Citat:
Lever man på marginalen gör man fel, exakt samma gnäll som många pensionärer kommer med när de sitter på en 4a helt själva och grinar att pengarna inte räcker till, men 2000 till cigg och alkohol går bra i månaden. Nej, detta är en travesti och pinsamt att se.

grejen med fattig pensionärer som nämns här ovan är lite små intressant faktiskt för faktum är att om dem har en 4a som kostar låt säga 5000 i månaden och istället flyttar till en 1a för 2000 i månaden så får dem sin pension sänkt med 3000 i månaden resultatet blir alltså att dem får sämre standard av att flytta samt ingen ekonomisk skillnad....

en grupp som är väldigt intressant i sammanhanget som säkert är den som folk säkert skulle nämna först om man frågar om fattiga är dem som lever på soc. Denna gruppen har ofta en förhållandevis låg grund ersättning grejen är dock den att dem har ofta förhållandevis bra ställt eftersom dem kan ansöka om extra bidrag till typ allt som kostar extra exempelvis el, busskort, sjukvård, tandvård, medicin, hemförsäkring... resultatet blir att om man slår ut det får denna grupp i praktiken ofta mer pengar i plånboken än vad en person som arbetar typ 75% får och då har denna deltidsarbetare ingen rätt till extra ersättningar alls för oväntade kostnader...

dem grupperna som är överlägset mest utsatta ekonomiskt i Sverige är Pensionärer samt dem handikappade och långtidssjukskrivna dessa har bara typ 500kr mer än grundnivån i soc samtidigt som dem skall stå för allt och att komma upp i 500kr i månaden på el försäkringar mm är som bekant inga problem

och när jag kolla igenom alla som ville ha saker på sidan så intressant nog verkar nästan alla som vill ha saker leva på soc vilka som sagt redan har det helt ok i Sverige..
Min personliga erfarenhet är att dem som har dem riktiga hjälpbehoven i Sverige Norge mm sällan får den för dem har inte orken att konkurrera med fullt friska utan lägger istället all sin ork på att försöka leva så normalt som möjligt och det har gått så långt att många kommuner har till och med börjat anställa social sekreterare för att hitta folket som har det riktiga hjälpbehoven för att dessa inte har orken att själva begära hjälp

avslutningsvis måste jag säga att bilderna på matkassar som folk har köpt är rätt intressanta folk som donerar verkar inte ha mycket kunskap om prisvärdhet och behov i utsatta situationer iaf det finns bilder på kassar med typ 5 flaskor Cola, några påsar chips, chokladkakor och avslutningsvis typ 1kg kycklingfilé... hade dem tänkt till kunde dem köpt typ kycklinglår, frysta grönsaker mm och fått absurt mycket mat för samma pengar..
Citera
2015-04-19, 17:02
Lycka till ditt jävla självspill

Citat:
Har man inga pengar (förslagsvis några hundringar) eller ens en plan på hur man ska försörja en unge, ja då skaffar man inte en?
Dvs, man skyddar sig alt. Inte knullar? Alt. Abort?
Hur svårt ska det vara?
Går du sen in på profilerna på dessa stackars kvinnorna så ser du både festbilder, semesterbilder från valfritt varmt land. Hur fan gick det till?

Själv har jag inte varit utomlands sen jag var 15 och blev bjuden av min mormor (rip).

Ser varje helg som en skänk från ovan då jag slipper undan min träldom under dessa stackars ensamstående kvinnorna.

Får se till att jobba ännu hårdare och ge bort mer på skattesedeln nästa år! Mitt eget välbefinnande är underordnat alla arbetslösa och lata ensamstående offer.

Menar du att din mormor via sin skattsedel kunde ge dig en utlandsresa?
Fattar du överhuvudtaget någonting, du? Eller var din mormor en fattig hora?
Eller horade du för din mormor?
Är du en horunge, menar du?
Eller menar du att du borde ha aborterats?
Sörjer du din vandrade plånbok d. v. s din mormor? Eller hormor? Du kanske skrev fel, typ dusleckticker?
Inga egna barn, vad?
"Ditt eget välbefinnande", kom det sig utav din denna hormor, eller?
Den dagen du själv är arbetslös, hur ska du klara dig då, utan då din "hormor"?
Vem betalar alla dina knull? Eller du kanske är oskuld?
Vilken är din plan här i livet? Har du ens någon plan här i livet?
Eller blev det för svårt nu, ställde jag för svåra frågor, detta än en gång?
Kan du själv gardera dina framtida barns välbefinnande? Glöm här inte heller att du en dag, liksom den "hormor" för dig och som du "rippar" här i tråden, skall agera, medelst plånbok, för DINA barnbarns välbefinnande.
Lycka till din jävla framtida och potentiella fattiglapp. Hoppas Facebook lever kvar den dagen du själv måste bekosta dina sjukdomar annars dör inte bara du utan även dina barn+ dina barnbarn+ din fru, o. s. v.
Senast redigerad av hee4r 2015-04-19 kl. 17:10.
Citera
2015-04-19, 17:18
Citat:
Jag såg igår en länk till en riktigt usel grupp på Facebook https://www.facebook.com/pages/Hj%C3...28726250695762

Där det uteslutande är ensamstående mammor som skall få gratis mat eller kuponger för att äta lite fint på McDonalds. Dessa människor är alltså såpass dåliga på att hålla sin ekonomi gående att de i Sverige ber om mat, pengar och blöjor för att kunna underhålla sina barn.

Som vanligt har slösande inga konsekvenser för dessa människor, för nu skall "goda" människor ge dem en bailout varje gång de bestämmer sig för att slösa bort sina pengar.

Vedervärdigt, eller är jag en ond människa som tycker detta?

Blir väldigt märkligt när du själv skriver och beskriver vad det hela handlar om men ändå själv inte verkar förstå vad det hela handlar om?
Nä, du är nog inte ond, du är nog bara lite dum i skallen.

OT: Nu är jag själv kvinna, men har då inte detta Facebook. Men fint att du som man och här på Flashback kan uppdatera här på Flashback vad som skrivs på detta skvallerfittastället Facebook.

Anno 2015 och detta än idag har kvinnan en underordnad ställning i samhället och detta då ekonomiskt eftersom tråden är postad i den avdelningen här.
Men detta verkar ingen fatta? Jag förstår inte...........?
Senast redigerad av hee4r 2015-04-19 kl. 17:33.
Citera
2015-04-19, 18:51
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Menar du att din mormor via sin skattsedel kunde ge dig en utlandsresa?
Fattar du överhuvudtaget någonting, du? Eller var din mormor en fattig hora?
Eller horade du för din mormor?
Är du en horunge, menar du?
Eller menar du att du borde ha aborterats?
Sörjer du din vandrade plånbok d. v. s din mormor? Eller hormor? Du kanske skrev fel, typ dusleckticker?
Inga egna barn, vad?
"Ditt eget välbefinnande", kom det sig utav din denna hormor, eller?
Den dagen du själv är arbetslös, hur ska du klara dig då, utan då din "hormor"?
Vem betalar alla dina knull? Eller du kanske är oskuld?
Vilken är din plan här i livet? Har du ens någon plan här i livet?
Eller blev det för svårt nu, ställde jag för svåra frågor, detta än en gång?
Kan du själv gardera dina framtida barns välbefinnande? Glöm här inte heller att du en dag, liksom den "hormor" för dig och som du "rippar" här i tråden, skall agera, medelst plånbok, för DINA barnbarns välbefinnande.
Lycka till din jävla framtida och potentiella fattiglapp. Hoppas Facebook lever kvar den dagen du själv måste bekosta dina sjukdomar annars dör inte bara du utan även dina barn+ dina barnbarn+ din fru, o. s. v.

Oj jääävlar så salty du var!
Nej mormor skaffade inte 40 ungar utan endast en för det var vad de kunde försörja. Och på sina äldre dagar hade hon lyckats skrapa ihop en slant (utan att blåsa folk på FB) och kunde således bjuda min mor och mina bröder på en resa.

Själv har jag inte råd med barn nej då jag endast besitter ~300kkr efter ett liv i misär med droger slagsmål och allmänt dräggande. Men vet du vad, det gick att välja att inte vara en looser.

Sen när jag har nån miljon (exklusive lägenheten vi äger) kanske vi skaffar unge.

Eller fan, kanske bäst att blåsa alla mina pengar på thailand resor, rökning och festande som ett drägg och sen gnälla på facebook till folk som dig som tycker det är helt acceptabelt beteende.

Och om jag blir arbetslös? Ja då tar jag nått annat jobb, är inte för fin i kanten för att plocka upp skräp på gatorna efter bidrags äckel som dig.
Citera
2015-04-19, 18:56
Citat:
Oj jääävlar så salty du var!
Nej mormor skaffade inte 40 ungar utan endast en för det var vad de kunde försörja. Och på sina äldre dagar hade hon lyckats skrapa ihop en slant (utan att blåsa folk på FB) och kunde således bjuda min mor och mina bröder på en resa.

Själv har jag inte råd med barn nej då jag endast besitter ~300kkr efter ett liv i misär med droger slagsmål och allmänt dräggande. Men vet du vad, det gick att välja att inte vara en looser.

Sen när jag har nån miljon (exklusive lägenheten vi äger) kanske vi skaffar unge.

Eller fan, kanske bäst att blåsa alla mina pengar på thailand resor, rökning och festande som ett drägg och sen gnälla på facebook till folk som dig som tycker det är helt acceptabelt beteende.

Och om jag blir arbetslös? Ja då tar jag nått annat jobb, är inte för fin i kanten för att plocka upp skräp på gatorna efter bidrags äckel som dig.

Var fanns din mormor för din mor?
Ditt jävla slutsteg, där.
Citera
2015-04-19, 19:08
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ja, den har man hört förut ett antal gånger.. "nääe, kan inte fråga mamma/pappa" och efter lite lirkande visar det sig att personen redan har fått pengar och köpt skit som inte går att lämna tillbaka som taxi, restaurangmat, cigg, alkohol och kläder utan kvitto och annat "lyx". Inte ovanligt att samma personer "lånar" pengar av flera olika släktingar/vänner utan att berätta om det för nästa de kommer och gnäller hos.

Grejen är att det bara fortsätter och fortsätter eftersom de här personerna ständigt kommer undan utan konsekvenser och den där facebookgruppen verkar uppenbarligen vara ännu ett sätt att smita på.

Ja, jävlar i min låda! Nu blir man spammad i inboxen från både admin och personen ifråga. Admin som undrar om jag hört av mig till personen mer. Personen spammar med om jag kan komma typ nu med matKASSAR (?!). Stopp o belägg, jag sa inget om matKASSAR. Jag sa LITE mat och det mest AKUTA för barnen, inget annat!
Jag svarade vänligt att jag tyvärr inte kan NU, för jag är med barnen som snart ska nattas och att barnbidraget kommer ju imorgon, då kan de kanske köpa det mest nödvändiga. När jag kollar nu på det "anropet" så är det 9 personer som svarat att de kan bidra, alltså är det inte så att familjen svälter. Räkningar kan man faktiskt skjuta upp, bara man ringer till företaget och ber om anstånd.

I annat fall hade jag faktiskt tagit en anmärkning än att hetsa på folk
Citera
2015-04-19, 19:08
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Var fanns din mormor för din mor?
Ditt jävla slutsteg, där.

Hon tvingades inte heller tigga för pengar, inte rökte eller festade hon heller

Utan hon gjorde det bästa av situationen och VALDE ATT JOBBA för att försörja oss istället för att leva över budget och vara ett drägg.

Mina bröder och hon hade det jävla bra. Jag valde själv att bli ett drägg rätt tidigt vilket följaktligen diskvalificerade mig från att åtnjuta min ensamstående mors generösa gåvor.
Citera
2015-04-19, 19:44
Äckliga manshoror...

Citat:
Hon tvingades inte heller tigga för pengar, inte rökte eller festade hon heller

Utan hon gjorde det bästa av situationen och VALDE ATT JOBBA för att försörja oss istället för att leva över budget och vara ett drägg.

Mina bröder och hon hade det jävla bra. Jag valde själv att bli ett drägg rätt tidigt vilket följaktligen diskvalificerade mig från att åtnjuta min ensamstående mors generösa gåvor.

Måhända en OT- fråga, men gjorde du lumpen? Jag frågar för jag tycker mig se att du fick alldeles för litet av kompanistryk?!?
Dagsläget och på arbetsmarknaden är lika jävligt och som det var på 30- talet. Alltså 1930- talet. Slå upp en jävla historiebok, vet jag?!
FATTAR du ÖVERHUVUDET NÅGONTING DU? Din jävla metromanshora där.
Man spottar INTE på fattiga människor såtillvida man SJÄLV intet har något att vinna på dessa av systemet utsedda fattiga människorna.
Alltså du är ju helt väck
En man är du i vart fall INTE. Tror fan det du får knulla kvinnor på ditt horsarv. Resa till Thailand och knulla för morföräldrars pengar, fi fan, men vilka MÄN det finns.
Dumma kvinnor som inget fattar
Citera
2015-04-19, 20:29
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Måhända en OT- fråga, men gjorde du lumpen? Jag frågar för jag tycker mig se att du fick alldeles för litet av kompanistryk?!?
Dagsläget och på arbetsmarknaden är lika jävligt och som det var på 30- talet. Alltså 1930- talet. Slå upp en jävla historiebok, vet jag?!
FATTAR du ÖVERHUVUDET NÅGONTING DU? Din jävla metromanshora där.
Man spottar INTE på fattiga människor såtillvida man SJÄLV intet har något att vinna på dessa av systemet utsedda fattiga människorna.
Alltså du är ju helt väck
En man är du i vart fall INTE. Tror fan det du får knulla kvinnor på ditt horsarv. Resa till Thailand och knulla för morföräldrars pengar, fi fan, men vilka MÄN det finns.
Dumma kvinnor som inget fattar

Arv? Jag skaffade en utbildning och drar 450kkr plus. Det är mina egna pengar och mina egna investeringar som jobbar just nu. Senaste tre åren har jag slavat och jobbat som ett rövhål för att lösa blancolån på 280kkr. Eller kanske skulle tjutit ut hos myndigheter och dom skulle löst min självförvållade röra!? Tror inte det. Men du verkar ju tycka det är en rimlig lösning. Skulle aldrig palla med att sno från folk (ta bidrag) för att jag fuckat upp mitt eget liv?!

Det jag ärvde efter mormor ( 50kkr ) gick till "flashiga" kläder och sprit. Likt dom här som tigger på fb.

Och thailand har jag inte varit i heller, jag sa ju tidigare i tråden att jag inte hade råd iom att jag valt att jobba istället för att sitta o lyfta bidrag och tigga på fb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in