2015-04-18, 21:16
Bannlyst
Bra att det finns lite vettiga människor som också föraktar gruppen.
Citera
2015-04-18, 21:17
Medlem
Klarabella79s avatar
Jag måste inflika lite här.. Jag såg ett inlägg där om en "jätteakut" grej, en mamma som behövde mat, blöjor osv... Gick in på sidan och då har hon en sambo. VAD gör han? Bilder på mor och farföräldrar nytagna och ser glada ut, varför inte då be dessa om lite hjälp i ett par dagar? För jag tror knappast att dessa låter barnbarnet gå utan mat eller blöjor. Men iaf innan jag såg dessa bilder osv så kontaktade jag personen för jag tänkte att jag själv har "blöjbarn" och min och hennes har samma storlek i blöjor m.m och tänkte avvara ngt paket. Då börjar hon skjuta upp överlämningen 3-4 ggr, jag har tyvärr inte tid med sånt. Antingen är det akut och man får ta sig tid (jag skulle köra dit o lämna så inget mer än att hon behöver gå ner i porten o ta emot) eller så skiter man i det.

Sen kom jag på att hon verkar väl inte ha det så akut iaf och barnbidraget kommer ju på måndag och då kan hon väl bunkra upp blöjor, välling och mat till barnet så det räcker iaf till löningen på fredag.. Jag kanske är elak, jag vet inte? Hur hade andra gjort? Hört av sig igen den bestämda dagen som sagts eller bara låta det rinna ut i sanden?
Citera
2015-04-18, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Jag måste inflika lite här.. Jag såg ett inlägg där om en "jätteakut" grej, en mamma som behövde mat, blöjor osv... Gick in på sidan och då har hon en sambo. VAD gör han? Bilder på mor och farföräldrar nytagna och ser glada ut, varför inte då be dessa om lite hjälp i ett par dagar? För jag tror knappast att dessa låter barnbarnet gå utan mat eller blöjor. Men iaf innan jag såg dessa bilder osv så kontaktade jag personen för jag tänkte att jag själv har "blöjbarn" och min och hennes har samma storlek i blöjor m.m och tänkte avvara ngt paket. Då börjar hon skjuta upp överlämningen 3-4 ggr, jag har tyvärr inte tid med sånt. Antingen är det akut och man får ta sig tid (jag skulle köra dit o lämna så inget mer än att hon behöver gå ner i porten o ta emot) eller så skiter man i det.

Sen kom jag på att hon verkar väl inte ha det så akut iaf och barnbidraget kommer ju på måndag och då kan hon väl bunkra upp blöjor, välling och mat till barnet så det räcker iaf till löningen på fredag.. Jag kanske är elak, jag vet inte? Hur hade andra gjort? Hört av sig igen den bestämda dagen som sagts eller bara låta det rinna ut i sanden?

Det handlar bara om att utnyttja din godhet, det är inte akut någonstans.
Citera
2015-04-18, 21:27
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Bra att det finns lite vettiga människor som också föraktar gruppen.

Ja, jättebra att det finns människor som föraktar fattiga,
Citera
2015-04-18, 21:32
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Det handlar bara om att utnyttja din godhet, det är inte akut någonstans.

Jag hade jättegärna delat med mig, men när man inte kunnat förra veckan, nu i helgen och inte i början av nästa vecka börjar jag undra och som sagts dessutom så kommer ju barnbidraget på måndag. Jag har själv jobb (natt) och familj med småbarn så jag kan ju inte anpassa mig efter olika ryck. Hade det varit jag hade jag svarat "Tack, men det behövs inte längre i nästa vecka, då jag får barnbidrag på måndagen och kan då köpa det som behövs för mitt barn och det mest nödvändiga för oss".

Ska jag alltså inte fråga henne mer? Låta det rinna ut i sanden? För jag såg även nu att 8 andra hade svarat på det anropet med att de vill ha kontaktuppgifter för att kunna bidra med mat, blöjor,välling m.m.

Då tycker jag nästan att hon får mer än mycket av alla de andra? Usch, vilket samvete man får nu
Citera
2015-04-18, 23:54
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Jag skulle inte ha frågat mer, du har ju uppenbarligen varit tillmötesgående och visat att du finns där som ett alternativ men vill hon inte så vill hon inte, uppenbarligen var det inte så viktigt. Förstår att du vill hjälpa till och dela med dig, jag gör samma sak själv men inte när det handlar om att belöna destruktiva beteenden som påverkar andra eller upprätthålla idiotfasoner.

Men eller hur? För om det är så jätteakut så tror jag nog att mor/farföräldrar hade ställt upp (man vet inte om de gjort det, men pengarna slösats på annat än just det de var avsedda för. Nu vågar dom väl inte be om mer kanske, för då uppdagas det?). Jag tänker mer att OM det vore akut och det var jag själv, skulle jag nog ha släppt allt och varit tillmötesgående, inte skjutit upp saker och sen vilja ta emot när jag VET att efter helgen får jag pengar.
Citera
2015-04-19, 03:00
Medlem
Dessa människor är inte fattiga, utan bara jävligt dumma i huvudet! De röker och super upp pengarna istället för att köpa mat. De får väl gå till soc som andra människor får göra. Gick på soc innan och man klarar sig bra på de man får av dem.
Citera
2015-04-19, 10:55
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ja, den har man hört förut ett antal gånger.. "nääe, kan inte fråga mamma/pappa" och efter lite lirkande visar det sig att personen redan har fått pengar och köpt skit som inte går att lämna tillbaka som taxi, restaurangmat, cigg, alkohol och kläder utan kvitto och annat "lyx". Inte ovanligt att samma personer "lånar" pengar av flera olika släktingar/vänner utan att berätta om det för nästa de kommer och gnäller hos.

Grejen är att det bara fortsätter och fortsätter eftersom de här personerna ständigt kommer undan utan konsekvenser och den där facebookgruppen verkar uppenbarligen vara ännu ett sätt att smita på.

Ja, nu blir man spammad av admins i gruppen, om hur det har gått osv.. Jag skrev att jag har försökt och trodde det var AKUT, men personen har skjutit fram det ett flertal gånger, och att jag tyvärr inte har tid med att jaga folk
Citera
2015-04-19, 11:25
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Jag är själv "fattig" och det är inte den statusen som jag föraktar utan jag föraktar idioter som är för dumma för att ta hand om sig själva och inte ens skärper sig när deras egna barn råkar illa ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Buhll
Dessa människor är inte fattiga, utan bara jävligt dumma i huvudet! De röker och super upp pengarna istället för att köpa mat. De får väl gå till soc som andra människor får göra. Gick på soc innan och man klarar sig bra på de man får av dem.

Fast nu vet vi väl inget om personerna?
Ni bara antar att de är korkade och att de super och röker upp pengar.
Citera
2015-04-19, 13:54
Medlem
Om man redan får pengar av soc eller dylikt så tycker jag att man borde inte behöva tigga pengar. Man får väl helt enkelt lära sig hantera pengar.
Citera
2015-04-19, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident

Om de nu är så att de inte går ihop för dem så får de väl gå till soc som jag gjorde ? Kan man inte hålla i pengarna som soc ger så får man be dem att potionera ut dem till dig veckovis. Anser att dom är idioter!
Citera
2015-04-19, 15:54
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident

Vi vet att dom förökat sig fast de inte har råd vilket verkar vara den nya trenden. Man ska gärna inte ha gått ut gymnasiet heller!
För att man "haft det så himla jobbigt" i sin uppväxt. Klart det är jobbigt att ha en fyrfilig motorväg mellan benen med tillhörande sperma uppfångare så att man lyckats med bedriften att ha barn innan man är 20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in