2015-04-19, 19:11
Medlem
BlueChickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teron
Uteslutna ur FN? Tror du på allvar på det? Det är ytterst få länder i FN som bryr sig alls vad vi gör. Sverige är ju dessutom ett av fåtal länder som faktiskt bryr sig om vad FN tycker, de flesta länder i världen bryr sig endast om vad FN tycker ifall FN tycker samma sak som landet i fråga.

Om du nu är så livrädd för att vi ska uteslutas (och varför det skulle vara något negativt att uteslutas ur diktaturernas klubb för inbördes beundran kan man ju fråga sig), så kan vi istället lägga oss på den nivån som Japan låg på 2012 vad gäller kvotflyktingar, dvs. 1 per ca 7 000 000 invånare. Jag skulle t.o.m. kunna sträcka mig så långt som att ligga på Sydkoreas nivå, 1 per ca 1 500 000 invånare. Mig vetligen har dessa länder inte uteslutits ur FN ännu.

Det handlar om att ha goda kontakter med sina grannländer. Tar du upp en karta så ser du klart och tydligt att Sydkorea och Japan ligger LÅNGT ifrån Sverige.

Vad tror du själv hur andra länder skulle reagera? Vad tror du själv hur andra länder hade reagerat om man gick på SvPs linje och påbörjade en repatrieringsprocess?
Citera
2015-04-19, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChicken
Det handlar om att ha goda kontakter med sina grannländer. Tar du upp en karta så ser du klart och tydligt att Sydkorea och Japan ligger LÅNGT ifrån Sverige.

Vad tror du själv hur andra länder skulle reagera? Vad tror du själv hur andra länder hade reagerat om man gick på SvPs linje och påbörjade en repatrieringsprocess?

Hade de blivit så upprörda att de tagit emot de som riskerade att bli repatrierade tror du?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2015-04-19 kl. 19:34.
Citera
2015-04-19, 19:52
Medlem
BlueChickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Hade de blivit så upprörda att de tagit emot de som riskerade att bli repatrierade tror du?

Det är en hypotetisk fråga, men det hade inte varit en boost för Sverige kan jag garantera dig. Skjut inte brevbäraren. Jag säger bara som det är och vad som är bäst för Sverige, tyvärr så är det inte det som du vill höra och det får jag bara beklaga.
Citera
2015-04-19, 19:56
Medlem
Citat:
Det är en hypotetisk fråga, men det hade inte varit en boost för Sverige kan jag garantera dig. Skjut inte brevbäraren. Jag säger bara som det är och vad som är bäst för Sverige, tyvärr så är det inte det som du vill höra och det får jag bara beklaga.

Jag säger inte emot dig, jag ställde bara en fråga som vi båda vet svaret på.
Citera
2015-04-19, 20:02
Medlem
För att det är vad juden har bestämt. Gemene Svensson ifrågasätter detta inte än i den grad att de gör aktivt motstånd eftersom de slipper ha att göra med bajsskinnen, men med en invandring på ca 100 000 bajsskinn per år så finns det snart inte plats för passivitet och underdånighet i den svenska mentaliteten.
Citera
2015-04-19, 21:01
Medlem
Citat:

På samma karta noterar jag också att Syrien, Somalia och Afghanistan alla ligger LÅNGT ifrån Sverige också. Våra grannländer skulle antagligen välkomna ett nytt luciabeslut.

Det jag tror hade hänt är att man gnällt lite och sen släppt det. Fungerar frivillig deportering för Israel så borde det fungera för Sverige också.
Citera
2015-04-19, 21:02
Medlem
Demostheness avatar
Har någon funderat på argumentet i kontexten att det ju är destruktivt med en ökad befolkning överhuvudtaget? En minskande befolkning ställer förvisso högre krav på de som ska försörja allt fler äldre, men en ökande befolkning leder bara snabbare mot en oundviklig social och miljömässig katastrof. Japan sitter t.ex. mitt i det här men verkar, än så länge, tycka att man klarar av en minskning av befolkningen utan större invandring. Eftersom man inte skulle ha förmåga att försörja mer än en bråkdel av sin befolkning utan oljeberoende livsmedelsimport verkar det onekligen som ett förnuftigt och nödvändig stålbad. Sverige å andra sidan...
Citera
2015-04-19, 21:57
Medlem
BlueChickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teron
På samma karta noterar jag också att Syrien, Somalia och Afghanistan alla ligger LÅNGT ifrån Sverige också. Våra grannländer skulle antagligen välkomna ett nytt luciabeslut.

Det jag tror hade hänt är att man gnällt lite och sen släppt det. Fungerar frivillig deportering för Israel så borde det fungera för Sverige också.

Så ditt förslag är att Sverige ska ta den risken; Frysa invandringen och bryta de avtalen som Sverige har ingått in och sedan hoppas på inga konsekvenser? Låter lovande.
Citera
2015-04-19, 22:12
Medlem
rasbiologs avatar
[...] Hets mot folkgrupp borttaget så jag slipper bli avstängd igen. [...]
Senast redigerad av rasbiolog 2015-04-19 kl. 22:15.
Citera
2015-04-19, 22:15
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Dom är de enda som föder barn.
Citera
2015-04-19, 22:27
Medlem
GusFrings avatar
Det finns ingen anledning att ta emot icke-vita invandrare i några stora magnituder. Det räcker med utbytesstudenter, forskare, ambassadörer, särskild arbetskraft och möjligen några enstaka kvotflyktingar.

Kranen måste skruvas åt när det gäller asyl- och anhöriginvandring samt incitament skapas för återflyttning av utomeuropéer.
Citera
2015-04-19, 23:00
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Svaret finns här i min tråd i ämnet:
(FB) Tysk studie: Asylinvandring en ren vinst och flyktingarna är Tysklands framtidshopp

Vi är helt enkelt tvungna till att ha en stor invandring, annars kommer våra länder att bli fattiga U-länder på sikt.
Tyska forskare har kommit fram till att Tyskland måste ta emot mellan 8,5 till 32 miljoner invandrare dom närmsta 20 åren, annars kan man inte upprätthålla den tyska välfärdsstaten.

Européer räknas också som invandrare. Tror du att dom allvarligt talat menar negrer och araber?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in