2015-04-18, 18:07
Medlem
ksdfhkjs avatar
Kan någon ge mig ett bra svar på denna väldigt enkla fråga?

Det verkar som att alla här argumenterar utifrån den ståndpunkten att vi måste ha invandring, som om det vore någon naturlag. SD vill inte stopp invandringen utan bara minska den till normala nivåer för Europa. Det är bättre för de som kommer hit heter det. Som att det spelar någon roll hur de som kommer hit har det.

Finns det någon som på allvar tror att invandringen gynnar oss? Varför inte bara stänga gränserna för icke-vita och utvisa majoriteten av de icke-vita som befinner sig i landet. Kan någon förklara varför detta skulle vara en dålig sak att göra?
Citera
2015-04-18, 18:12
Bannlyst
För att svenskar lider av white guilt efter marxistisk propaganda som de har blivit matade med sedan barnsben. Tror att det på något sätt att allt är den vite mannens fel.

Bara för att jag är vit innebär inte att jag har någon skyldighet att hjälpa andra, om jag ska vara ärlig så skiter jag i alla andra än mig själv. Varför skulle jag bry mig om några rasfrämlingar som jag har noll gemensamt med?
Citera
2015-04-18, 18:22
Medlem
För att inte uppfattas som rasister, men svenskarna måste förstå att det inte spelar någon roll vad de gör eller inte gör, de kommer alltid att ses som rasister och vita djävlar oavsett.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2015-04-18 kl. 18:40.
Citera
2015-04-18, 18:29
Bannlyst
En sak är säker det handlar inte om medmänsklighet snarare om att de rikare vill bli rikare och få mer makt. Precis som upptrappningen och stöddigheten mot ryssland inte handlar om Ukraina utan om att de rikare vill bli rikare och få makt land att bygga härska styra domdera .
Citera
2015-04-18, 18:39
Medlem
nidbilds avatar
Intressant men den tar inte upp allt.

https://youtu.be/LPjzfGChGlE

finns även denna icke PK debatt serie IQ2 väldigt öppna diskussioner om tex "är islam en religion av fred"

men denna tar upp att europa ska stänga sina gränser, i Sverige är sådana debatter helt omöjliga då dessa förmodligen anses som rasistiska facistiska.

https://youtu.be/4rT3gMIiwvQ
Senast redigerad av nidbild 2015-04-18 kl. 19:04.
Citera
2015-04-18, 18:46
Medlem
BAB7s avatar
Svaret finns här i min tråd i ämnet:
(FB) Tysk studie: Asylinvandring en ren vinst och flyktingarna är Tysklands framtidshopp

Vi är helt enkelt tvungna till att ha en stor invandring, annars kommer våra länder att bli fattiga U-länder på sikt.
Tyska forskare har kommit fram till att Tyskland måste ta emot mellan 8,5 till 32 miljoner invandrare dom närmsta 20 åren, annars kan man inte upprätthålla den tyska välfärdsstaten.
Citera
2015-04-18, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
(FB) Tysk studie: Asylinvandring en ren vinst och flyktingarna är Tysklands framtidshopp

Vi är helt enkelt tvungna till att ha en stor invandring, annars kommer våra länder att bli fattiga U-länder på sikt.
Tyska forskare har kommit fram till att Tyskland måste ta emot mellan 8,5 till 32 miljoner invandrare dom närmsta 20 åren, annars kan man inte upprätthålla den tyska välfärdsstaten.

Skitsnack.

Även om det stämde så hade man gynnat kärnfamiljen och gynnat familjer vilket man inte gör idag. Feminism och marxism splittrar folk och gör familjebildning i praktiken omöjligt. Det är en förlust att satsa på familjebildning, därför skaffa folk antingen få barn eller inga barn alls. Lägg då till alla kostnader för invandring (menar då allt, sjukvård, utbildning och rättsväsende). Du tror inte att dessa invandrare kommer att behöva pensioner i framtiden? Man gör bara problemet ännu värre.

Försöka lösa problemet med att spä på med rasfrämlingar som våldtar kvinnor och belastar vårt välfärdssystem låter verkligen som en bra idé.

Förrädare.
Citera
2015-04-18, 19:01
Medlem
För det första, stark rasism varning här (seriöst, utvisa alla icke-vita i landet?)

Jag förstår att du inte fattar det här, då du inte verkar ha en riktig moral kompass. Men om man är en riktig medmänniska ser man det som en självklarhet att hjälpa andra. Vi har ett fredligt land, och det har inte dessa människor. Det är inte okej att särskilja på dem och oss till 100%, de förtjänar att leva precis lika mycket som vi gör, och därför ser jag det som min skyldighet att assistera i det här.
Citera
2015-04-18, 19:02
Medlem
BAB7s avatar
@Tryptofanophia.
Du har alltså rätt och forskarna har fel..???
Citera
2015-04-18, 19:10
Medlem
InternetTuffings avatar
Citat:

Detta är vad jag skulle vilja kalla skitsnack. Jag kan garantera att båda Tyskland och Sverige hade mått mycket bättre om vi avvecklat massinvandringen. Vi tjänar inte ett SKIT på dessa så kallade entreprenörer, många av dessa unga manliga 'flyktingar' (för vi behöver ju verkligen FLER män i landet ) som ska rädda våran pension väljer att begå brott, så deras entreprenörskap tjänar ju knappast det svenska folket i slutändan.
Dessa män som bryter sig in hos våra gamla, säljer droger till våra unga, skjuter ihjäl varandra över rätten att sälja drogerna ifråga, är det dessa män som ska vara en ekonomisk tillgång för Europa?

Jag säger tack men nej tack, vi klarade oss utmärkt innan brunskinnen kom hit, vi kommer klara oss när dem är borta. Med andra ord...

Låt mångkulturens samhälle gå under i blod och lidande, för det finns ingen återvändo nu.
Citera
2015-04-18, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Plutonium94
För det första, stark rasism varning här (seriöst, utvisa alla icke-vita i landet?)

Jag förstår att du inte fattar det här, då du inte verkar ha en riktig moral kompass. Men om man är en riktig medmänniska ser man det som en självklarhet att hjälpa andra. Vi har ett fredligt land, och det har inte dessa människor. Det är inte okej att särskilja på dem och oss till 100%, de förtjänar att leva precis lika mycket som vi gör, och därför ser jag det som min skyldighet att assistera i det här.

Får se hur fredliga svenskarna är (du inkluderad) när Sverige blir ett U-land. Då ska vi se hur många vi kan hjälpa när vi inte ens kan hjälpa oss själva. Förrädare.

Citat:
@Tryptofanophia.
Du har alltså rätt och forskarna har fel..???

Man söker en temporär lösning på ett långsiktigt problem, det förvärrar bara problemet. Ja, de har fel, för det finns INGET som tyder på att invandring löser den ekonomiska biten. Eller tror du att invandringen är en vinstaffär? I så fall måste jag tyvärr tala om för dig att du är korkad.
Citera
2015-04-18, 19:13
Medlem
kakburks avatar
Citat:

Så du menar att om vi tar in en massa krigsskadade, apatiska, outbildade, analfabetiska, våldsbenägna främlingar så......utvecklar vi vårt land??
Det där låter helt befängt, det enda som är utvecklande i invandring är om vi behöver arbetskraften i exportnäringen och de som kommer är skötsamma och utbildade för uppgiften.

Och: Om det nu är så att vi kommer att behöva invandring någon gång i framtiden varför tas dessa inte in den dag de behövs? Eller menar du att det är en god idé att ta in dem nu och sätta dem i en slags sysslolös "förvaring" tills de eventuellt behövs i framtiden?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in