2015-04-18, 19:17
Medlem
Jorden är blott ett land och mänskligheten dess medborgare.
Citera
2015-04-18, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av modigamats
Jorden är blott ett land och mänskligheten dess medborgare.

Om man lever med kommunistiska tankar ja, men sprid inte dina sinnessjuka idéer.
Citera
2015-04-18, 19:22
Medlem
BAB7s avatar
@Kakburk.
Jag påstår ingenting, det är seriösa Tyska forskare och Tyska statliga utredningar som påstår detta.

Det finns ingen anledning att misstro alla dessa studier som gjorts i Tyskland.
Resultatet är att man kommit fram till att Tyskland är i behov av mellan 8,5 till 32 miljoner invandrare inom dom närmsta 20 åren.

Enligt tyska staten kan man inte upprätthålla den tyska välfärden om invandringen skulle minska.
Citera
2015-04-18, 19:32
Medlem
InternetTuffings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
@Kakburk.
Jag påstår ingenting, det är seriösa Tyska forskare och Tyska statliga utredningar som påstår detta.

Resultatet är att man kommit fram till att Tyskland är i behov av mellan 8,5 till 32 miljoner invandrare inom dom närmsta 20 åren.

Enligt tyska staten kan man inte upprätthålla den tyska välfärden om invandringen skulle minska.

Om Tyska kvinnor inte hade aborterat bort sina foster i så stor utsträckning så hade ni vurmare inte haft denna ursäkt att våran välfärd skulle gå under, inte för att det stämmer men ändå.

Sedan 1970-talet har våra kvinnor i landet aborterat bort cirka 1 miljon svenska foster. Om vi hade haft dessa människor vid liv idag, vilken ursäkt hade ni kommit med då?

Varför splittrade man den svenska familjen? Varför tillät vi p-piller och abort? För kvinnornas frihet? Friheten att förneka sin naturliga uppgift som kvinnor?
Tur för multikulti förespråkarna iallafall. P-piller och aborter sänker den västerländska naviteten samtidigt som massimporten och massfödseln av den bruna massan fortsätter.
Citera
2015-04-18, 19:34
Medlem
kakburks avatar
Citat:
@Kakburk.

Är tyskarna beroende av utbildad arbetskraft eller aningslösa, våldsbenägna analfabeter från U-länderna?
Har du frågat de tyska "forskarna" om det? Har du ens ställt dig själv den frågan?
Citera
2015-04-18, 19:35
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:

Skillnad på invandrare och invandrare också. Det finns absolut ingen nytta av att ha invandrare som kommer in till landet för att sedermera vara arbetslösa. Inte heller ser det mycket ljusare ut för deras barn då både arbetslöshet och sjukfrånvaro går i arv mellan generationerna.

Immigrants struggle in German job market

Citat:
Immigrants to Germany from the Arab world had the highest unemployment rates - particularly people from Lebanon, Iraq, Afghanistan, and Iran. "That is surely also because people don't come to Germany for professional reasons, but as refugees, and so find it more difficult to get a professional foothold," said Schäfer.

In absolute terms, most of the unemployed people of foreign origin also belong to the largest immigrant groups in Germany: 140,000 of the 460,000 Turks, for instance. A Turk living in Germany is two or three times more likely to be unemployed than a German.

Däremot är invandring från europeiska länder en ren vinstaffär för Tyskland.

Citat:
On the other hand, immigrants from other Western nations barely show up in the stats. French, British, or American people apparently have the same chances as Germans. "Eastern Europeans also hold their own well: Poles, for instance, are only barely more often unemployed than Germans," said Schäfer. "And Romanians, who are often accused of coming to Germany to take advantage of the welfare system, are actually slightly less likely to be unemployed than Germans."

Till och med romerna verkar lyckas bra i Tyskland, imponerande.

För övrigt så lägger jag till följande studie till svar på din studie.

The Fiscal Effects of Immigration to the UK

Kommentarer från nationalekonomen Tino Sanandaji.

Citat:
Slutsatsen om alla invandrare som befann sig i landet 1995-2011 är att invandring från EU har varit lönsam medan den från utanför EU har utgjort en nettokostnad: “immigrants from EEA countries made a positive contribution over that period of more than £4 billion, while those from non-EEA countries made a negative contribution of £118 billion”

Citat:
Dustmann och Frattinis studie diskuteras ingående av Robert Rowthorn. The Economic Journal publicerade också en studie om invandraring i Norge och jämför Storbritannien med Norge: “In terms of the different types of immigrants attracted to the two countries, immigrants to the UK tend on average to be highly skilled, whereas those to Norway appear less so. In fact, Dustmann and Frattini show that the average level of education, as well as the share of individuals with a tertiary education, has been consistently higher in the UK’s immigrant population than among natives and that this difference has accelerated with the arrival of new immigrants since 2000. In addition, immigrant populations in the UK have a high labour market attachment, with employment rates on average similar to those of natives (although with some heterogeneity between immigrants from the European Economic Area (EEA) versus non-EEA immigrants). Immigrants to Norway, in contrast, are typically far less skilled than natives, so the employment rates of all groups studied fall below those of natives, with some groups experiencing a sharp rise in nonemployment a few years after arrival. Not surprisingly, therefore, the conclusions drawn by these two articles are radically different. The picture that emerges is that whereas post-2000 immigrants to Britain have made a substantial net fiscal contribution, immigrants to Norway have been drawing far more heavily on certain key welfare transfers than natives.”

Den norska studien beskriver landets integrationsproblem: “Immigrants from high income countries performed as natives, while labour migrants from low-income source countries had declining employment rates and increasing disability programme participation over the lifecycle.”

Citat:
The Telegraph rapporterade både de positiva och negativa resultaten: “Immigrants who came to live in Britain from outside Europe cost the public purse nearly £120 billion over 17 years, a new report has shown. The major academic study also found, however, that recent immigration from Europe – driven by the surge in arrivals from eastern European – gave the economy a £4.4 billion boost over the same period. Experts from University College London also said native Britons made a negative contribution of £591 billion over the 17 years – because of the country’s massive deficit.”

Citat:
Financial Times rapporterade både de positiva och negativa resultaten: ”European immigrants to the UK paid much more in taxes than they received in benefits over the past decade, making a net fiscal contribution of £20bn, say researchers.”..“While the research highlighted the benefits of EU migration, the findings for non-EU immigrants – who have been subject to stringent Home Office visa restrictions – were less encouraging. Researchers calculated that between 1995 and 2011, migrants from outside the EU were a net cost of £118bn compared with the net contribution of £4bn by EU migrants over the same period.”

Vad är slutsatsen då? Invandrare utanför Europa tenderar att belasta och kosta samhället mer. Europeisk invandring är det som gäller om man vill ha en invandring som är lönsam.

För övrigt ska vi givetvis ta emot flyktingar från alla världens håll. Det är vår skyldighet och vi har råd med att ta emot invandrare. Frågan är snarare hur många bör vi ta emot och enligt mig har vi spräckt gränsen för allt bra längesedan. Sverige är och skall heller inte agera som EU:s soptipp.
Vi ska ha en ansvarsfull invandringspolitik vilket vi tyvärr inte har idag men trots det så blundar man och låtsas som ingenting.
Senast redigerad av Glaucius 2015-04-18 kl. 20:23.
Citera
2015-04-18, 20:50
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Svaret finns här i min tråd i ämnet:
(FB) Tysk studie: Asylinvandring en ren vinst och flyktingarna är Tysklands framtidshopp

Vi är helt enkelt tvungna till att ha en stor invandring, annars kommer våra länder att bli fattiga U-länder på sikt.
Tyska forskare har kommit fram till att Tyskland måste ta emot mellan 8,5 till 32 miljoner invandrare dom närmsta 20 åren, annars kan man inte upprätthålla den tyska välfärdsstaten.

Citat:
Ursprungligen postat av Tryptofanophia
Skitsnack.

Även om det stämde så hade man gynnat kärnfamiljen och gynnat familjer vilket man inte gör idag. Feminism och marxism splittrar folk och gör familjebildning i praktiken omöjligt. Det är en förlust att satsa på familjebildning, därför skaffa folk antingen få barn eller inga barn alls. Lägg då till alla kostnader för invandring (menar då allt, sjukvård, utbildning och rättsväsende). Du tror inte att dessa invandrare kommer att behöva pensioner i framtiden? Man gör bara problemet ännu värre.

Försöka lösa problemet med att spä på med rasfrämlingar som våldtar kvinnor och belastar vårt välfärdssystem låter verkligen som en bra idé.

Förrädare.

Nej, nu är du inne på helt fel spår.

Det är 2015 nu!
I det moderna samhället bestämmer den enskilde individen själv hur den lever sitt liv.

Som en parentes kan jag ge dig ett exempel, jag nämnde tidigare att jag även har en bostad i Tyskland och därmed väldig stor kunskap även hur läget ser ut där.
Du dillar om kärnfamiljer och traditioner..
I alla Tyska städer och framförallt i storstäderna är kärnfamiljen på väg att dö ut!
Tyska kvinnor idag vill inte gifta sig och skaffa barn, dom vill vara självständiga och oberoende, det finns till och med ett tydligt förakt och hån mot den traditionella kärnfamiljen.

Alltså blir följden att det föds mycket mindre barn nu jämfört med tidigare, samtidigt slår tyska forskare larm om att befolkningen måste öka markant för att kunna upprätthålla dagens goda välfärd.
Ser man till hur statistiken ser ut i Tyskland så är som sagt dom flesta etniska tyska hushåll singelhushåll medan invandrarna har tagit över rollen som den traditionella kärnfamiljen.
Citera
2015-04-18, 22:18
Medlem
BlueChickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksdfhkj
Kan någon ge mig ett bra svar på denna väldigt enkla fråga?

Det verkar som att alla här argumenterar utifrån den ståndpunkten att vi måste ha invandring, som om det vore någon naturlag. SD vill inte stopp invandringen utan bara minska den till normala nivåer för Europa. Det är bättre för de som kommer hit heter det. Som att det spelar någon roll hur de som kommer hit har det.

Finns det någon som på allvar tror att invandringen gynnar oss? Varför inte bara stänga gränserna för icke-vita och utvisa majoriteten av de icke-vita som befinner sig i landet. Kan någon förklara varför detta skulle vara en dålig sak att göra?

Enda rimliga anledningen för att ha LITE invandring är för att ha goda kontakter med Europa (Låter som en folkpartist nu, hehe).

Skulle vi fullständigt ignorera invandring skulle vi bli garanterat uteslutna från FN som skulle leda till en katastrof för svensk ekonomi och Sverige då ett flertal länder hade föraktat oss och förmodligen upprätt sanktioner mot Sverige. Detta argumentet är inte ekvivalent om Sverige hypotetiskt sett endast hade begränsat invandringen en aning, utan detta gäller endast om vi hade ignorerat de 5000 kvotflyktingar som FN kräver varje år.

Jag har för mig att FN kräver att Sverige tar emot 5000 kvotflyktingar per år. Vilket är mycket LÄGRE än vad Sverige tar emot idag. Jag vet inte om det är det här SD menar med att sänka invandringen eller om de hävdar att det är moraliskt rätt att ta emot ytterligare 5000.

Om nationalisterna verkligen vill Sverige och svenskarnas bästa bör de ha beaktat detta. Det är en utopi i dagens marknadsekonomi att utesluta sig helt från omvärlden med tanke på den moraliska makt som FN har och vad en uteslutning skulle betyda för svensk ekonomi.

Jag önskar också att vi kunde slippa ett FN-medlemskap och sköta oss själva, men det hade varit självdestruktivt och kontraproduktivt för svensk ekonomi, tyvärr.
Citera
2015-04-19, 13:58
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Så du menar att om vi tar in en massa krigsskadade, apatiska, outbildade, analfabetiska, våldsbenägna främlingar så......utvecklar vi vårt land??
Det där låter helt befängt, det enda som är utvecklande i invandring är om vi behöver arbetskraften i exportnäringen och de som kommer är skötsamma och utbildade för uppgiften.

Och: Om det nu är så att vi kommer att behöva invandring någon gång i framtiden varför tas dessa inte in den dag de behövs? Eller menar du att det är en god idé att ta in dem nu och sätta dem i en slags sysslolös "förvaring" tills de eventuellt behövs i framtiden?
Ja, det menar han. Dessa människor klarar inte av att tänka själva eller kan förstå att staten eller det etablerade samhället har en agenda i olika frågor. Om staten kommer med en rapport om att alla vita människor i Sverige borde hänga sig själva och avrätta sina barn för att göra plats för fler invandrare som kan återuphålla välfärden i framtiden så hade de gått på även det.
Citera
2015-04-19, 17:29
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksdfhkj
Kan någon ge mig ett bra svar på denna väldigt enkla fråga?

Det verkar som att alla här argumenterar utifrån den ståndpunkten att vi måste ha invandring, som om det vore någon naturlag. SD vill inte stopp invandringen utan bara minska den till normala nivåer för Europa. Det är bättre för de som kommer hit heter det. Som att det spelar någon roll hur de som kommer hit har det.

Finns det någon som på allvar tror att invandringen gynnar oss? Varför inte bara stänga gränserna för icke-vita och utvisa majoriteten av de icke-vita som befinner sig i landet. Kan någon förklara varför detta skulle vara en dålig sak att göra?

Det finns ju en del (en minoritet) som verkligen flyr för sina liv och inte kan få tillräckligt skydd i närregionen, och dessa tycker jag det är helt rätt att öppna gränserna för.

Någon egennytta av invandringen kan jag dock inte se att vi har.

Ekonomin fungerar trots allt inte fullt så enkelt att folkökning = upprätthållande av välståndsnivåerna. Ett undvikande av minskande folkmängd är förvisso önskvärt, men kan på lång sikt uppnås utan att vi slänger vår nationella identitet på historiens sophög.
Citera
2015-04-19, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Ja, det menar han. Dessa människor klarar inte av att tänka själva eller kan förstå att staten eller det etablerade samhället har en agenda i olika frågor. Om staten kommer med en rapport om att alla vita människor i Sverige borde hänga sig själva och avrätta sina barn för att göra plats för fler invandrare som kan återuphålla välfärden i framtiden så hade de gått på även det.

Haha, fyfan va sant. Jävla får är vad de är, får som låter sig ledas till slakten.
Citera
2015-04-19, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChicken
Enda rimliga anledningen för att ha LITE invandring är för att ha goda kontakter med Europa (Låter som en folkpartist nu, hehe).

Skulle vi fullständigt ignorera invandring skulle vi bli garanterat uteslutna från FN som skulle leda till en katastrof för svensk ekonomi och Sverige då ett flertal länder hade föraktat oss och förmodligen upprätt sanktioner mot Sverige. Detta argumentet är inte ekvivalent om Sverige hypotetiskt sett endast hade begränsat invandringen en aning, utan detta gäller endast om vi hade ignorerat de 5000 kvotflyktingar som FN kräver varje år.

Jag har för mig att FN kräver att Sverige tar emot 5000 kvotflyktingar per år. Vilket är mycket LÄGRE än vad Sverige tar emot idag. Jag vet inte om det är det här SD menar med att sänka invandringen eller om de hävdar att det är moraliskt rätt att ta emot ytterligare 5000.

Om nationalisterna verkligen vill Sverige och svenskarnas bästa bör de ha beaktat detta. Det är en utopi i dagens marknadsekonomi att utesluta sig helt från omvärlden med tanke på den moraliska makt som FN har och vad en uteslutning skulle betyda för svensk ekonomi.

Jag önskar också att vi kunde slippa ett FN-medlemskap och sköta oss själva, men det hade varit självdestruktivt och kontraproduktivt för svensk ekonomi, tyvärr.
Uteslutna ur FN? Tror du på allvar på det? Det är ytterst få länder i FN som bryr sig alls vad vi gör. Sverige är ju dessutom ett av fåtal länder som faktiskt bryr sig om vad FN tycker, de flesta länder i världen bryr sig endast om vad FN tycker ifall FN tycker samma sak som landet i fråga.

Om du nu är så livrädd för att vi ska uteslutas (och varför det skulle vara något negativt att uteslutas ur diktaturernas klubb för inbördes beundran kan man ju fråga sig), så kan vi istället lägga oss på den nivån som Japan låg på 2012 vad gäller kvotflyktingar, dvs. 1 per ca 7 000 000 invånare. Jag skulle t.o.m. kunna sträcka mig så långt som att ligga på Sydkoreas nivå, 1 per ca 1 500 000 invånare. Mig vetligen har dessa länder inte uteslutits ur FN ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in