2015-04-19, 11:15
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Brodin är djurgårdare iallafall.

Hultström är ju från Vimmerby.

Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
Att Brodin ser sig som Djurgårdare kan jag köpa, även om han inte har Djurgården som moderklubb så har han åtminstone spelat där sedan juniortiden. Men att en smålänning och en upplänning som aldrig spelat en minut i klubben skulle vara det känns bara löjligt.

Men, egentligen, vad spelar det før roll. De är anställda før att gøra ett jobb efter en førhandling, vare sig de gillar arbetsgivarens varumärke eller inte.
Citera
2015-04-19, 11:27
Medlem
Jag spelade med Hultström under knattetiden och han har alltid varit Djurgårdare så vitt jag kan minnas.
Citera
2015-04-19, 11:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Men, egentligen, vad spelar det før roll. De är anställda før att gøra ett jobb efter en førhandling, vare sig de gillar arbetsgivarens varumärke eller inte.

För min del så spelar det ingen större roll. Jag tycker att hela snacket om klubbhjärta, kulturbärare och allt annat skit är relativt ointressant. Att spela ishockey är ett arbete bland alla andra arbeten och det är klubbens framgångar som intresserar mig, inte de enskilda spelare som spelar. Däremot tycker jag att man som spelare inte är Djurgårdare, Brynäsare eller Frölundait om man inte har klubben som moderklubb eller har spelat i deras juniorverksamhet.
Citera
2015-04-19, 11:50
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
För min del så spelar det ingen större roll. Jag tycker att hela snacket om klubbhjärta, kulturbärare och allt annat skit är relativt ointressant. Att spela ishockey är ett arbete bland alla andra arbeten och det är klubbens framgångar som intresserar mig, inte de enskilda spelare som spelar. Däremot tycker jag att man som spelare inte är Djurgårdare, Brynäsare eller Frölundait om man inte har klubben som moderklubb eller har spelat i deras juniorverksamhet.
Helt rätt, snacket om klubbhjärta är förlegat, det är klubben man stödjer inte enskilda spelade. Sen är det väl inte konstigt att brynäsare tycker så, Brynäs var ju det första köpelaget. Påminner inte så lite om Växjö, ett lag som inte gjorde mycket väsen av sig men så började de värva spelare och har sedan dess aldrig upplevt motgång.
Citera
2015-04-19, 12:01
Moderator
Gromguttens avatar
Oilers ger sig in i kampen om Patrick T. Kom hem och spela med pappa.

http://www.vg.no/sport/ishockey/norsk-ishockey/petter-thoresens-vaate-droem-hente-soennen-patrick-til-stavanger/a/23437359/

...ok det är kanske inte så troligt, men kan ju hoppas. De bor i Hamar så då luktar det kanske lite mer Färjestad øver upplägget med tanke på närheten. Eller Storhamar.
Senast redigerad av Gromgutten 2015-04-19 kl. 12:08.
Citera
2015-04-19, 12:37
Medlem
m4tt145s avatar
Ja, Thoresen flyttar nog till norska ligan... om fyra eller fem år kanske. Känns inte troligt att han skulle vilja spela på så pass låg nivå.
Citera
2015-04-19, 13:35
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Tycker du ska oroa dig mer över ditt eget lag. Bara Växjö hade sämre publiksnitt den här säsongen.

Det där är ju inget nytt. Vi och Skellefteå har ju alltid legat i botten vad gäller publiksnitt. Vår ekonomi är ju anpassad efter det. Skulle vi droppa ner till 4000 däremot - då blir det problem.

Anledningen till att vi finns i SHL stavas SSAB/LKAB. Anledningen till att Skellefteå finns i SHL stavas Boliden/Skellefteå Kraft.
Citera
2015-04-19, 13:40
Medlem
leddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Du menar som i "Jag har alltid hållt på Leksand", "En drøm går i uppfyllelse när..." och liknande saker de verkar kasta ur sig som nysignerade.
Brodin har jag en personlig relation till, Press vet jag är Djurgårdare, Hultström säger själv att han varit Djurgårdare sedan barnsben, tycker ändå det är lite småkul när man ser hur de "nya" lagen värvar/värvat.
Citera
2015-04-19, 13:43
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leddan
Brodin har jag en personlig relation till, Press vet jag är Djurgårdare, Hultström säger själv att han varit Djurgårdare sedan barnsben, tycker ändå det är lite småkul när man ser hur de "nya" lagen värvar/värvat.

Så när andra lag säger till exempel: "Den där spelaren är Brynäsare" - då menar man att spelaren är från Gästrikland, har spelat hockeygym i Brynäs och pojkhockey i Brynäs eller närliggande lag.

När ni säger att "Han är Djurgårdare" - då kan spelaren lika gärna komma från Ungern, bara han själv säger att han är Djurgårdare. Det är er måttstock?
Citera
2015-04-19, 13:45
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Hur tycker du att de andra lagen ska värva då? Ska Karlskrona vänta på att det dyker upp en kille som varit KHKare hela livet?
Citera
2015-04-19, 13:48
Bannlyst
Citat:
Amen dåså får man väl anse att dessa värvningar är bättre eget materialvärningar än det jävla köpelagets värvning av Önerud
Citera
2015-04-19, 13:51
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Men med svensk arbetsrätt så avskedar du inte bara folk hur som helst utan ska du banta så gör du det genom naturliga avgångar. Annars blir det ju en facklig förhandling och är ekonomin tip-top så kommer du inte kunna avskeda sex personer hur som helst.

Vill bara påpeka att i svensk arbetsrätt så skiljer man på avsked och uppsägning. Stor skillnad är det för avsked får du nästan bara om du klipper till chefen eller snor pengar. Allt annat i övrigt går under uppsägning.
Särskilt journalister har svårt för det där och kallar nästan allt för "sparken" eller uppsägning för att det ger bättre rubriker.

Själv känns det nästan som att man kollar in KHL-finalen ikväll. Där kan det avgöras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in