2015-04-19, 00:34
Medlem
Karol.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkulationsplats
Japp han vill väl till ett lag där han inte riskerar att nöta bänk när han underpresterar. Ryktet säger att även KHK är intresserade.
Förhoppningsvis följer han med Welch.
Citera
2015-04-19, 00:41
Medlem
leddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
DIF måste väl ha gjort bäst hittills? Press, Hultström, Sallinen, Anderson och Brodin. 3 av 5 som skulle gå in i de flesta lags första eller som sämst andrafemma.
Denna Matt Anderson kan vara både fisk som fågel, men håller med dig, Dif har gjort det bra, so far.
Citera
2015-04-19, 00:44
Medlem
leddans avatar
En annan kul grej med Difs fem värvningar är att tre av dessa är Djurgårdare, lite skillnad mot köpelagen.
Citera
2015-04-19, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Ugh, ugh, ugh....Jag vet att Luleå Hockey var på väg mot en miljonförlust....bubba hubba, ugh, ugh
Och ändå har ni mage att ta emot pengar från en fåne som vill leka Percy för att driva upp spelarlöner ännu högre upp på himlen så att skötsamma lag som HV71 bli straffade istället för lönade för sitt ekonomiska id och flit, en kan ju bli spyfärdig för mindre (spysmiley som ser ut som vf på det)
Citera
2015-04-19, 00:50
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Jag är generellt orolig över att Karlstad och Gävle - två klassiska hockeystäder - har tappat så markant med publik.
Tycker du ska oroa dig mer över ditt eget lag. Bara Växjö hade sämre publiksnitt den här säsongen.
Citera
2015-04-19, 00:53
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
DIF måste väl ha gjort bäst hittills? Press, Hultström, Sallinen, Anderson och Brodin. 3 av 5 som skulle gå in i de flesta lags första eller som sämst andrafemma.

Press och Anderson är ju jättesvåra att säga något om, Press skulle nog inte gå in i de flesta lags första eller andralina, tror jag, han har ju trotsallt bara en rätt bra säsong i Allsvenskan på CVt, och det säger ju ingenting om hur det kommer att gå i SHL. Brodin är väl en rätt så typisk spelare för en tredjelina, i alla fall om man ser till vad han har uträttat hittills.

Sallinen är en grym värvning, Hultström har jag aldrig riktigt uppskattat, hade personligen inte velat ha honom i Luleå alls, men ska han spela så är det ju i första eller andra backpar.

Djurgården har dock gjort det bra, det finns mycket potential i deras nyförvärv, och det är väl just det som ett lag i deras situation borde leta efter. Det kan bli ruskigt bra, men utöver Sallinen så tycker jag inte att det finns så mycket som känns "givet" med Djurgårdens nyförvärv.

Edit: Läste ditt inlägg lite slarvigt, men mina tankar kvarstår ändå. Antar att det är Sallinen, Anderson och Hultström som du nämner som de tre.
Senast redigerad av Ferros 2015-04-19 kl. 00:56.
Citera
2015-04-19, 01:28
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkulationsplats
Japp han vill väl till ett lag där han inte riskerar att nöta bänk när han underpresterar. Ryktet säger att även KHK är intresserade.
Intresserade ja.. men går han till KHK så är det knappast för pengarna.
Citera
2015-04-19, 09:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av leddan
En annan kul grej med Difs fem värvningar är att tre av dessa är Djurgårdare, lite skillnad mot köpelagen.

Vilka av dem skulle vara Djurgårdare menar du?!
Citera
2015-04-19, 09:58
Medlem
leddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
Vilka av dem skulle vara Djurgårdare menar du?!
Press, Brodin och Hultström allt enligt de själva.
Citera
2015-04-19, 10:31
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leddan
Press, Brodin och Hultström allt enligt de själva.

Du menar som i "Jag har alltid hållt på Leksand", "En drøm går i uppfyllelse när..." och liknande saker de verkar kasta ur sig som nysignerade.
Citera
2015-04-19, 10:47
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Du menar som i "Jag har alltid hållt på Leksand", "En drøm går i uppfyllelse när..." och liknande saker de verkar kasta ur sig som nysignerade.
Brodin är djurgårdare iallafall.

Hultström är ju från Vimmerby.
Senast redigerad av Illusioner 2015-04-19 kl. 10:49.
Citera
2015-04-19, 11:10
Avslutad
Att Brodin ser sig som Djurgårdare kan jag köpa, även om han inte har Djurgården som moderklubb så har han åtminstone spelat där sedan juniortiden. Men att en smålänning och en upplänning som aldrig spelat en minut i klubben skulle vara det känns bara löjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in