Citat:
Ursprungligen postat av
JoshTee
DIF måste väl ha gjort bäst hittills? Press, Hultström, Sallinen, Anderson och Brodin. 3 av 5 som skulle gå in i de flesta lags första eller som sämst andrafemma.
Press och Anderson är ju jättesvåra att säga något om, Press skulle nog inte gå in i de flesta lags första eller andralina, tror jag, han har ju trotsallt bara en rätt bra säsong i Allsvenskan på CVt, och det säger ju ingenting om hur det kommer att gå i SHL. Brodin är väl en rätt så typisk spelare för en tredjelina, i alla fall om man ser till vad han har uträttat hittills.
Sallinen är en grym värvning, Hultström har jag aldrig riktigt uppskattat, hade personligen inte velat ha honom i Luleå alls, men ska han spela så är det ju i första eller andra backpar.
Djurgården har dock gjort det bra, det finns mycket potential i deras nyförvärv, och det är väl just det som ett lag i deras situation borde leta efter. Det kan bli ruskigt bra, men utöver Sallinen så tycker jag inte att det finns så mycket som känns "givet" med Djurgårdens nyförvärv.
Edit: Läste ditt inlägg lite slarvigt, men mina tankar kvarstår ändå. Antar att det är Sallinen, Anderson och Hultström som du nämner som de tre.