2015-04-12, 09:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det kan man komma undan med om samtidigt har charm, glimten i ögat och lite självdistans.
Detta saknas dock i både fallet Bergqvist och Persson enligt min åsikt och därför blir det bara tröttsamt.

Håller med! Inte ett dugg charmigt att vara en skitstövel med fel åsikter liksom..
Citera
2015-04-12, 12:07
Bannlyst
Bergqvist karisma skriker verkligen: "är du invandrare och missköter dig så kan du åka tillbaka i din jävla bananbåt"

Oerhört pinsam figur på senare dar då hans "rasism" (ja, det borde väl räknas som rasism idag?) finns dokumenterad på internet.

Kjelle, var vänligen håll dig borta från pkfjantandet. Det kan inte finnas en vettig person som tror dig i all denna vurm.

Ponera (i teorin) att SD plockar upp Bergqvist - skulle man inte behöva utesluta karln? Hade han fått vara och mysa i Malous (usel journalist fö) jävla skitsoffa?

Har han behövt stå till svars för sina mindre, lyckade uttalanden? Eller är det bara vissa som får göra det?

Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Men för helvete! Det klippet kommer ju upp minst tio gånger i varenda jävla tråd där Kjell Bergqvist nämns, och alla som bryr sig har redan sett det. Vad får dig att tro att det inte avhandlats i skvallertråden om Kjell Bergqvist?

Någon som är rädd för att folk ska få reda på vad som döljer sig bakom PK-skalet? Helt obefogad kritik från din sida.
Senast redigerad av Snajsan 2015-04-12 kl. 12:10.
Citera
2015-04-12, 12:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oriamendi
Jaså, körde han med det igen? Han gjorde ju samma referens till SD - helt aporopå ingenting - när han besökte platsen i Kjelles smakresa.

Kjell ägnar för övrigt ett par sidor åt SD i sin självbiografi. Han säger där att han med glädje skulle hugga av sig högerarmen om det krävdes för att de ska åka ut ur Riksdagen. Inför valet ska han även ha köpt upp 4000 exemplar av Expo som han sedan lagt i folks brevlådor.
Han har ju själv gjort så många "rasistiska" uttalande genom åren att han var på väg att bli utfryst & stå utan jobberbjudande. Så nu måste han hela tiden kompensera för detta genom helt befängda påståenden om SD. Ett slags horeri, som kanske är delvis förståeligt, men väldigt förnedrande för stackars Kjelle.
Citera
2015-04-13, 19:59
Medlem
Oriamendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han har ju själv gjort så många "rasistiska" uttalande genom åren att han var på väg att bli utfryst & stå utan jobberbjudande. Så nu måste han hela tiden kompensera för detta genom helt befängda påståenden om SD. Ett slags horeri, som kanske är delvis förståeligt, men väldigt förnedrande för stackars Kjelle.

Det har jag svårt att tro. Kjell är knappast den som vänder kappan efter vinden eller böjer sig för massmedia. Tvärtom har han ju mer eller mindre dödshotat ett antal journalister, kallat Jan Scherman för skitstövel o.s.v. så han är knappast rädd för dem. Att han skulle göra något helt emot sin egen övertygelse tycker jag går rakt emot den sortens människa han framstår som. Däremot är jag tämligen övertygad om att t.ex. hans engagemang för FI i stort är påverkat av hans omgivning, främst av hans döttrar och hustru, men så klart även av kollegor. Kjell känns ju annars som urtypen av en sådan där som automatiskt röstar S varje val utan att reflektera särskilt över det, eftersom det "sitter i" (han erkände det väl själv valet 2010 vad jag vill minnas), så att han helt plötsligt skulle börja stödja FI har garanterat varit under påverkan av någon annan. Just därför blir det lite extra dumt när han i deras valvideo uppmanar folk att "rösta gärna fel, men tänk åtminstone själv".

P.S. Hittade ett tidigare inlägg i den här tråden vars uppfattningar om Kjelles politiska engagemang jag delar helt.

(FB) Skvaller om Kjell Bergqvist?
Citera
2015-04-19, 12:01
Medlem
Lostworlds avatar
Den store humanisten Kjell Bergqvist har nu skrivit en bok om sitt liv och i SVT's kulturprogram "Sverige!" så fortsätter han blöda för tiggare.
Han berättar även lite om sina sju år med en zigenarfamilj från när han var förlovad med Angelina (Amico) som han träffade genom att de båda spelade i tv-serien Katitzi (1979). Tjejen var då alltså bara 15-16 år (född 1963) och Kjell tio är äldre. Enligt Wikipedia om Angelina Amico var de även gifta, vet ej om detta stämmer. http://sv.wikipedia.org/wiki/Angelina_Amico

Från 11.46 får vi höra hur mamman till Angelina sålde in sin unga tonårsdotter (tillika oskuld) till Kjell Bergqvist. Därefter fortsätter det med Kjells vanliga barmhärtighet för de "stackars människorna"/tiggare som han gladeligen ger sina pengar till. Och han fick visst med "rasister" och "Sverigedemokrater" i samma mening också föga förvånande:
http://www.svt.se/sverige/se-program/sverige-sasong-12-avsnitt-14
Citera
2015-04-24, 00:22
Bannlyst
Hörde på rix morron zoo för nån dag sedan. Kjelle berättade att han slog dragan joksovic på käften en natt på 70-80 talet haha.
Citera
2015-05-24, 14:23
Medlem
Citat:
Thailand ligger Kjell Bergqvist varmt om hjärtat. Där har han hittat en fristad. Och nu som pensionär odlar han både tid och pengar där.
– Jag kommer inte att kunna leva något lyxliv.

http://www.expressen.se/halsoliv/halsa/jag-ar-inte-typen-som-angrar-saker/
Citera
2015-06-24, 12:28
Medlem
Kjell Bergqvists häck stoppad på Facebook

Någon valde att anmäla den som olämpligt material och då valde Facebook att plocka ner den, säger Pia Norström, marknadschef på Nordisk Film.

Vad tror du det är med just Kjells rumpa som folk stör sig på?

– Jag kan inte förstå hur någon kan tycka att hans rumpa är olämplig. Den är bara rolig. Sammanhanget är ju också väldigt komiskt. Jag tycker att man ska se helheten, inte bara hans rumpa.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article21013550.ab
Citera
2015-06-24, 18:42
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Tattare är väl bekräftat med zigenare tror jag inte....

Edit, bekräftat får jag ta tillbaka men det finns väl en hel del som tyder på det

Tattare är han väl, men inte ziggis. Däremot verkar han haft ihop den med en sådan. Han var en skön typ tidigare, särskilt när han gick loss på skvallerkinesen och senare hans reseprogram. Däremot så föll han som en sten han spårade ur med fittstimmet.
Citera
2015-09-16, 19:10
Medlem
Clousoos avatar
Kjell Bergqvist delar ut frukt o kramar till nyanlända i Göteborg

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article21425836.ab

Kanske den gode Kjelle har ett rum eller två att inhysa till några nyanlända då bostäder är tillsynes 0 i Svea rike idag

Har Kjelle gått och blivit religiös på gamla dar
Många kändisar verkar ta tillfället i akt att visa upp sig i sådana här sammanhang..är det okej?
Senast redigerad av Clousoo 2015-09-16 kl. 19:32.
Citera
2015-09-16, 19:17
Medlem
Utmärkt PR-jippo för Kjelle. Att hjälpa lyxmigranter ger väldigt hög status (trots att han aldrig skulle få för sig att låta dessa bo hemma hos honom).

Men de 98 procent som blir kvar i lägren, majoriteten kvinnor och flickor, skiter svensk media i. Svensk media skiter också i det barn som svälter ihjäl var 10:e sekund för att det inte fick mat till en kostnad av 10 kr per dygn. Nu ska allt fokus ligga på "lyxmigranter" som "flyr" säkra länder som Turkiet och Libanon för att få mer välfärd, snabbare mobilinternet, och som kostar mer än 20 gånger så mycket att hjälpa än de mest utsatta som finns kvar i närområdet.

Det är helt förståeligt att människor som har råd tar sig till Sverige (ekonomiskt rationellt). Men det är inte förståeligt att Sverige prioriterar att hjälpa dessa framför de mest utsatta.
Senast redigerad av Tiranusis 2015-09-16 kl. 19:23.
Citera
2015-09-16, 19:20
Medlem
Burkbubbas avatar
"Ja du har ju gått från Kina så du kan väl gå en bit till"
"Du gör ju inte reklam för utlänningar direkt, det kan jag inte säga"
"Du är någon jävla importerad kinesisk skvallerkärring"
(Ber om ursäkt om du syftar på någonting annat som Kjell Bergqvist har sagt.)

Vad har religion med hans agerande att göra?

Inte många rätt i din trådstart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in