2015-04-18, 17:25
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Även Lopez Bolognas problem med att göra mål fortsätter. 13 matcher denna säsong utan mål. 0-0 hemma mot Spezia, och man glider ned till tredje plats. Acquafresca gör det mesta rätt, men inte mål...

Ett mål dom senaste fem matcherna och bara sju vinster hemma på hela säsongen. Lopez bör dra igång laget nu om man vill ta en direktplats till Serie A. Bologna var väldigt nära att förlora idag.
Citera
2015-04-18, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Ett mål dom senaste fem matcherna och bara sju vinster hemma på hela säsongen. Lopez bör dra igång laget nu om man vill ta en direktplats till Serie A. Bologna var väldigt nära att förlora idag.

Slutsekvensen var galen. Sista sekunderna och Boligna har hörna. Flyttar upp alla, men Spezia hinner med en sylvass kontring, där dock avslutet räddas eller går précis utanför. Lysande!

Men du har rätt om Bologna. De haltar fram, men är jävligt svårbesegrade. Men de måste få igång målskyttet. Fanns ju några rykten nyligen om att Cassano och Pazzini kanske kan få återförenas nästa år i Bologna, om de går upp till Serie A...
Citera
2015-04-18, 18:01
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Slutsekvensen var galen. Sista sekunderna och Boligna har hörna. Flyttar upp alla, men Spezia hinner med en sylvass kontring, där dock avslutet räddas eller går précis utanför. Lysande!

Men du har rätt om Bologna. De haltar fram, men är jävligt svårbesegrade. Men de måste få igång målskyttet. Fanns ju några rykten nyligen om att Cassano och Pazzini kanske kan få återförenas nästa år i Bologna, om de går upp till Serie A...

Om dom går upp ja. Så stora namn kan Bologna glömma annars.

Men vad har hänt med Mancosu? Han är helt iskall. Där har Lopez något att arbeta med. Kan Mancosu få igång sitt målskytte igen så ökar Bolognas chanser avsevärt.
Citera
2015-04-18, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Om dom går upp ja. Så stora namn kan Bologna glömma annars.

Men vad har hänt med Mancosu? Han är helt iskall. Där har Lopez något att arbeta med. Kan Mancosu få igång sitt målskytte igen så ökar Bolognas chanser avsevärt.

För Trapani blev han Capocanonniere i Lega Pro 2012/2013, och sedan i Serie B 2013/2014 med 26 mål. Under första halvan av denna säsong så gjorde han 10 mål, sedan gick han till Bologna i januari. Och som vi precis snackat om så gör de inte mål. Men han har smält in fint, och har såklart slutat göra mål...

Lite märkligt att han gick till Bologna. Cagliari var och nosade inför säsongen utan att få det i hamn. Kanske Trapani var i akut penningnöd?

Fin match just nu mellan Sampdoria och Cesena...
Citera
2015-04-18, 20:44
Medlem
Citat:
...
Även Serie B är värt att följa. Bojinov gör sig redo för derby dell'Umbria som spelas på lördagen:

https://instagram.com/p/1fldg2ul8N/

Intensivt derby, där jag gissar på ca 15.000. Normalt begränsas bortafansen alldeles för mycket. Men hetsen kommer att vara där. Finns dessutom en politisk aspekt eftersom Ternana är ett vänsterlag, så brukar representanter från andra klassiska vänsterlag vara närvarande. Typ Livorno, St Pauli osv, men det beror såklart på deras möjlighet att vara där.
...

Tifo:
https://www.youtube.com/watch?v=1C-2LNXdTgY

Skön stämning.

*

Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Mycket svårt tabelläge för Cagliari, och knepigt att få med sig någon poäng mot Napoli.

Banditättlingsultras ställer dock, handgripligt, hårda krav på spelarna:

http://www.football-italia.net/65318/cagliari-attacked-ultras

Ett kvartssamtal var nog på sin plats. För att alla inblandade ska förstå situationens allvar. Meddelandet som lämnades kvar var ”Sputate sangue per la maglia mercenari”.

Spotta blod för tröjan legoknektar.
Citera
2015-04-18, 22:59
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Tifo:
https://www.youtube.com/watch?v=1C-2LNXdTgY

Skön stämning.

Ett kvartssamtal var nog på sin plats. För att alla inblandade ska förstå situationens allvar. Meddelandet som lämnades kvar var ”Sputate sangue per la maglia mercenari”.

Spotta blod för tröjan legoknektar.

Som uppvärmning inför kvällens match mellan Juve och Lazio såg jag dokumentären Foreign Fields.
Citera
2015-04-19, 01:34
Medlem
JayGatsbys avatar
Jaha ja. Där blev vi satta på plats efter idel 3-0-segrar...

Nåväl. Juve är många nivåer bättre och vi får se det som ett tecken på respekt att man körde på A-uppställningen och inte Primaveralaget som mot Parma.

Juves sjuka form får ses som lovande inför CL-slutspelet.
Citera
2015-04-19, 01:59
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Jaha ja. Där blev vi satta på plats efter idel 3-0-segrar...

Nåväl. Juve är många nivåer bättre och vi får se det som ett tecken på respekt att man körde på A-uppställningen och inte Primaveralaget som mot Parma.

Juves sjuka form får ses som lovande inför CL-slutspelet.

Hur kan man säga att man håller på en klubb och så gilla en dunderförlust som svider? Förklara gärna.
Citera
2015-04-19, 02:03
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Hur kan man säga att man håller på en klubb och så gilla en dunderförlust som svider? Förklara gärna.

Jag kan inte se något gillande - enbart ett krasst konstaterande om att Juve är en nivå över Lazio - och att det samtidigt är bra inför mötet med Monaco. Italiensk cynism antar jag.
Citera
2015-04-19, 13:16
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall

Fan motvall, har du något emot mig? Du censurerar mig hela tiden och när du väl skriver i forumet så är det bitskt och otrevligt.
Berätta gärna vad jag gjort dig.

Anteri17 svarade bra.
Citera
2015-04-19, 16:08
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Intervju med Arrigo Sacchi på "Quelli che il calcio".

På frågan om en megastjärna skulle kunna öka intresset för Serie A svarade han: "Har du nånsin gillat en film utan ett bra manus?".
Håller med. Ligan lever på sin fotboll, inte på superstjärnorna. Låt de andra ligorna tokshoppa, förr eller senare springer de på pumpen...

På frågan om vilka spelare från dagens Milan han skulle ta svarade han: "Jag känner dem inte, och när jag tog över Milan fanns det spelare som inte hade vunnit nåt på tiotalet år...".
Citera
2015-04-19, 17:13
Medlem
Vilken moral Parma visar. 2-2 borta mot Empoli. Klubben är såklart körd. Om de har tur spelar de i Serie B nästa säsong, men mer troligt är nog att man får börja om från botten...

Och Rejas Atalanta fortsätter att imponera. Tror att han har sett till att Atalanta säkrat fortsatt spel i Serie A. För jävla bra gjort. Och Romas impotens fortsätter. Får se vad som händer efter matchen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in