2015-04-18, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Jag använder bara logiska argument.
Om man anser att det är fel att döda när det inte behövs så bör man vara vegetarian.
Om du anser att det är rätt att döda djur trots att du behöver inte det, så är det väl upp till dig.

Jag anser att det är rätt att döda djur som jag vill äta ja, det gör nog den större delen av världens befolkning.
Sen använder du inte alltid logiska argument, det kan vi se från dina svar från motparten av denna tråden, men det är en annan historia.
Citera
2015-04-18, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Monk_
Därför att en bra kosthållning behöver inte en massa tillägg i form utav kosttillskott...

Nu krävs det bara en kosttillskott om man vill bli vegan. Det är ju inte hela världen.
Och det är lite hyckleri om man redan då äter produkter som innehåller kosttillskott, som t.ex flingor eller kött, då djuren kan också få kosttillskott.

Och i värsta fall kan man ju äta ägg eller mjölk, eller insekter om man tycker det är så extremt viktigt att det inte ska vara något kosttillskott alls.
Citera
2015-04-18, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Jag anser att det är rätt att döda djur som jag vill äta ja, det gör nog den större delen av världens befolkning.
Sen använder du inte alltid logiska argument, det kan vi se från dina svar från motparten av denna tråden, men det är en annan historia.

Så du anser att det är rätt att döda djur trots att du inte behöver det.
Dvs du dödar djur för din egen njutning.
Citera
2015-04-18, 20:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nu krävs det bara en kosttillskott om man vill bli vegan. Det är ju inte hela världen.
Och det är lite hyckleri om man redan då äter produkter som innehåller kosttillskott, som t.ex flingor eller kött, då djuren kan också få kosttillskott.

Och i värsta fall kan man ju äta ägg eller mjölk, eller insekter om man tycker det är så extremt viktigt att det inte ska vara något kosttillskott alls.
Men då behöver man inte bli VEGETARIAN.
Hyckleriet är lika tydligt på den vegetariska kosten.
Citera
2015-04-18, 20:40
Medlem
klybans avatar
Citat:
Din kost har en påverkan också, så varför är din njutning bättre än h*ns?
Väldigt intressant i hur du känner ett djurs känslor, menar du att du kan prata med djur?
Eller är det bara så att du inbillar dig en dålig slakt och den stressen som sker där.
Är samma som en människa som vet om den ska dö.

Om jag berättar för mina djur jag slaktade, ska dö.
Så får man ingen reaktion.
Inte heller när man slaktar dom, så ger dom inte en reaktion.
Vet det är inte så i 100% av fallen, men du ger intrycket av att ett djur inte kan bli slaktad utan känna stress.
Citera
2015-04-18, 20:43
Bannlyst
Citat:

Nej du gör det alldeles för simpelt. Som vanligt när man försöker diskutera med dig så ser du allt i svart eller vitt.
Citera
2015-04-18, 21:06
Medlem
LugnarNerMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Man behöver inte ha sex genom våldtäkt, det går hur bra som helt utan att våldta och ha sex.
Den klassiska hitta en likasinnad, eller att köpa sex.
Men gott försök dock.

Det går bra att få i sig sina proteiner utan att döda. Hur kan du inte se likheten?
Citera
2015-04-18, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Nej du gör det alldeles för simpelt. Som vanligt när man försöker diskutera med dig så ser du allt i svart eller vitt.

Förklara för mig då.

Du har två val, du kan välja att inte döda djur, eller så kan du välja att göra det.

Du behöver alltså inte döda djur, men du gör det ändå.

Så varför väljer du att göra det?

Och jag kan bara se ett svar till det: Du anser att kött smakar bättre än grönsaker.
Så därmed har du valt att döda djur, för smakens skull.
Citera
2015-04-18, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Din kost har en påverkan också, så varför är din njutning bättre än h*ns?
Väldigt intressant i hur du känner ett djurs känslor, menar du att du kan prata med djur?
Eller är det bara så att du inbillar dig en dålig slakt och den stressen som sker där.
Är samma som en människa som vet om den ska dö.

Om jag berättar för mina djur jag slaktade, ska dö.
Så får man ingen reaktion.
Inte heller när man slaktar dom, så ger dom inte en reaktion.
Vet det är inte så i 100% av fallen, men du ger intrycket av att ett djur inte kan bli slaktad utan känna stress.

Ja, det är väl bättre att åka kommunalt än att åka med en privat helikopter
Att vara vegetarian har mindre påverkan, så det är självklart bättre.
Citera
2015-04-18, 21:33
Bannlyst
Har läst igenom det mesta här, kollat på dokumtärer också.

Hampa äter jag som kosttillskott, hur ser era egna dagar ut (ni som inte äter kött)

Jag tränar hårt, och skulle givetvis vilja att mina barn också kom ifrån animalisk föda.

Hur äter ni en vanlig dag?
Citera
2015-04-18, 21:56
Medlem
_Monk_s avatar
Citat:

om man inte äter flingor då? eller om man äter uteslutande viltkött och fiskad firre?
Citera
2015-04-18, 22:00
Bannlyst
Citat:
Förklara för mig då.

Du har två val, du kan välja att inte döda djur, eller så kan du välja att göra det.
Du behöver alltså inte döda djur, men du gör det ändå.

Så varför väljer du att göra det?

Och jag kan bara se ett svar till det: Du anser att kött smakar bättre än grönsaker.
Så därmed har du valt att döda djur, för smakens skull.

Jag äter grönsaker till mitt kött. Jag gillar smaken av kött. Jag anser att biotillgängligheten (i proteinet) är mycket mer fördelaktig än vegetariska dito, därav är kött bättre. Kött har i regel bättre makrofördelning än ren vegetarisk kost, därav är kött bättre.

Men återigen är hela ditt svar svart eller vitt.
Senast redigerad av jaggillarmat 2015-04-18 kl. 22:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in