2015-04-07, 22:12
Medlem
nagajkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plofs
helt rätt men det var du som hänvisa till han och något mena du väl

fundera på det du.
Citera
2015-04-07, 22:51
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nagajka
Han var polens despot under kommunisteran.

Many anecdotal events have been substantiated, but they do not solve the cumulative mystery of the fate of millions of missing children. Simply reading ordinary Polish telephone books tends to contradict official explanations, since dozens of Jewish and German family names (or their Polish variants) are found on every page ... We should keep in mind that officially, Jewish and German minorities comprise a very small fraction of the Polish population.

Judarna fanns kvar i Polen under nya namn.

http://www.radioislam.org/islam/engl...statistics.htm

Bara för att radioislam säger att de försvunna judarna går att finna i polska telefonkataloger gör det inte mer sant för det.

Edit: Ser nu att du försvarar radioislam som enbart budbärare. Tungt.

Var det ditt trumfkort?
Senast redigerad av varmluftsballong 2015-04-07 kl. 23:24.
Citera
2015-04-08, 08:09
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Hur du kan få det här till en bekräftelse övergår mitt förstånd. Du lyfter Engels uttalande ur sin kontext. Engel säger att judar dödades i Buchenwald och Belsen, inget av dem var förintelseläger. Man till och med evakuerade judar från Auschwitz till Buchenwald i slutet av kriget.

Vad är det du inte förstå? Så ska jag förklara för dig. Engel pratade om att han hörde Himmler prata om döda judar i poznan.

Var säger han det " att judar dödas i Buchenwald och Belsen" läser du alltid lika illa??

Nej! vem har påstått de är, var förintelse läger??

Menar du inte judar alls avrättades i några läger förutom "dödslägerna"?
Citera
2015-04-08, 22:21
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Han var polens despot under kommunisteran.

Many anecdotal events have been substantiated, but they do not solve the cumulative mystery of the fate of millions of missing children. Simply reading ordinary Polish telephone books tends to contradict official explanations, since dozens of Jewish and German family names (or their Polish variants) are found on every page ... We should keep in mind that officially, Jewish and German minorities comprise a very small fraction of the Polish population.

Judarna fanns kvar i Polen under nya namn.

http://www.radioislam.org/islam/engl...statistics.htm
Jaruzelski säger... påstår Radio Islam... och länkar (?) till en websida som inte finns..

Bra källmaterial att bygga sina önskade antaganden på.

Radio Islam är inte, och har aldrig varit, en trovärdig källa.
Citera
2015-04-12, 01:59
Medlem
d00rkeys avatar
Jag förmodar att nagajka genom sin (plötsliga) tystnad i den här tråden tydligt visar att han håller med om allt väsentligt i mitt föregående inlägg, angående Radio Islam? Eller att hen i vart fall inte har några invändningar av vikt att komma med?
Citera
2015-04-12, 06:39
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Jag förmodar att nagajka genom sin (plötsliga) tystnad i den här tråden tydligt visar att han håller med om allt väsentligt i mitt föregående inlägg, angående Radio Islam? Eller att hen i vart fall inte har några invändningar av vikt att komma med?
Ja ! Varför blir de så tysta efter ett tag "Byxorna nere!?"

De börja få det svårt nu dessa förnekare. De hänger kvar på frågor som var aktuella sedan tio tal år bakåt i tiden. De har kört samma frågor alla förnekare... som detta talet i poznan.

* Det betyder inte döda, det betyder evakuera! .... punkt slut!! Inte ens tysk ordbok lexikon kan ändra det.

* Tiotal år senare, dyker trentpark inspelningarna upp. Där finns samtalet med Engel som nämner att han hörde Himmler i poznan, att man ska döda judarna.

Nu blir de totalt förvirrade, det har de inte hört innan. De blir totalt snurriga, för de är så inkörda på de har "hört" att ausrotten betyder evakuera och inget annat. Att vi troende kan inte bevisa motsatsen. Men där fick de tji och är förvirrade vad de ska svara. Det märks tydligt här nu heheh med Nagajka
Citera
2015-04-12, 07:28
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey

Plötsliga tysnad säger du? Du som hittade till Flashback bra många år tidigare än jag måste fått möta detta ett hundratal gånger? Jag som varit här betydligt kortare tid väntar redan från svar från ett 10-15 stycken som plötsligt gick i dvala.
Senast redigerad av varmluftsballong 2015-04-12 kl. 07:35.
Citera
2015-04-18, 21:37
Medlem
varmluftsballongs avatar
Utbrutet.!

Citat:
Ursprungligen postat av patriot8
1) Ja jag har tagit del av Himmlers tal.
2) Ja, jag undrar hur Himmlers tal bekräftar den tekniska bevisningen av förintelsen, inte vad det finns för tekniska bevisningen av talet i sig.

Ok, då är det inte Himmlers tal i sig du ifrågasätter-utan huruvuda Himmlers tal kan användas som bevisning på att förintelsen var nazi-sanktionerad?

Himmler talar om döda och utrota judar. Du tycker inte det är en adekvat pusselbit?
Senast redigerad av varmluftsballong 2015-04-18 kl. 21:47.
Citera
2015-04-18, 22:03
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Utbrutet.!

Ok, då är det inte Himmlers tal i sig du ifrågasätter-utan huruvuda Himmlers tal kan användas som bevisning på att förintelsen var nazi-sanktionerad?

Himmler talar om döda och utrota judar. Du tycker inte det är en adekvat pusselbit?
Sätt inte saker ur sitt sammanhang nu, talet i sig bekräftar ingen teknisk bevisning för förintelsen.
Citera
2015-04-18, 22:09
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Sätt inte saker ur sitt sammanhang nu, talet i sig bekräftar ingen teknisk bevisning för förintelsen.

Nähä?

Vilken teknisk bevisning är det som behöver bekräftas?
Citera
2015-04-18, 22:13
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Nähä?

Vilken teknisk bevisning är det som behöver bekräftas?
Har redan svarat på det, men kan ge mina exempel igen:

"Tänker att en sådan här enorm operation måste ha organiserats via kommunikation, men "nazisterna" kanske använde sig av telepati?

Känns lite otympligt och otroligt att ett sådant framstående land som Tredje Riket heller inte kunde bygga sina dödsläger effektivare än vad konstruktionen av koncentrationslägren är, om de nu hade velat ha ihjäl judarna vill säga.

Vidare så borde de ju finnas spår från gasningarna i väggarna från gaskamrarna, leuchterrapporten har ju berört det endel. Men om jag inte missminner mig så sköljde de ju bort dessa spårämnen med vatten, inte sant? Måste varit ett jävla tryck i den slangen."
Citera
2015-04-18, 22:21
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Har redan svarat på det, men kan ge mina exempel igen:
"Tänker att en sådan här enorm operation måste ha organiserats via kommunikation, men "nazisterna" kanske använde sig av telepati?

Himmler använder sig utav kommunikation i talet till sina underställda SS-nassar?

Citat:
Känns lite otympligt och otroligt att ett sådant framstående land som Tredje Riket heller inte kunde bygga sina dödsläger effektivare än vad konstruktionen av koncentrationslägren är, om de nu hade velat ha ihjäl judarna vill säga.

Du menar att du kunde byggt en mer effektiv dödsmaskin? Himmler talar om att döda och utrota, du tycker inte att Himmler ville ha ihjäl judarna? Hur skulle Himmler kunna vara mer övertydlig i sitt tal?

Citat:
Vidare så borde de ju finnas spår från gasningarna i väggarna från gaskamrarna, leuchterrapporten har ju berört det endel. Men om jag inte missminner mig så sköljde de ju bort dessa spårämnen med vatten, inte sant? Måste varit ett jävla tryck i den slangen."

Leuchterrapporten, haha- sällan förnekare som du kommer med denna rapport. Har ni aldrig något nytt.

Edit: https://www.youtube.com/watch?v=cEep...0HuugqNcEsz7Eg
http://en.wikipedia.org/wiki/Mr._Dea...Leuchter%2C_Jr
Senast redigerad av varmluftsballong 2015-04-18 kl. 22:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in