2015-04-14, 13:00
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njaexs
Grejjen är ju att vi vet att "avanzamannen" började med under 1 miljon kronor, några hundratusen sas det väl. Är det vanligt att man gör så pass mycket köp/sälj så att man omsätter över 100 miljoner med ett kapital på under 1 miljon? Vad är egentligen rimligt får man väl tänka.

Om du är daytrader, beroende på din metod, kan du omsätta väldigt mycket med väldigt lite. Det finns t.ex. scalping där man försöker tjäna lite på väldigt små rörelser. Under en arbetsdag kan man säkert göra det flera hundra gånger. Alltså säger just omsättning i sig, utan ytterligare info, inte någonting. Han kanske bara gör en trade om dagen? Ja då vet vi att han har minst 175 miljoner i kapital men vi vet fortfarande inte om han är belånad. Den intressanta siffran är hur stort eget kapital han har skaffat sig.
Citera
2015-04-14, 14:55
Medlem
Crossmacks avatar
Värdepapper, valutor och råvaror --> Kändisskvaller /Moderator
Citera
2015-04-14, 21:35
Medlem
Avanzamannen är en hausad figur, en helt vanlig Svensson som leker med några hundra loppor på börsen.
Citera
2015-04-14, 23:48
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Den där liraren har jag för mig gick några klasser över mig när jag pluggade på LU. Var det inte ett reportage om honom i någon av studenttidningarna? Har för mig han omsatte sjuka belopp redan då och jobbade i princip 06:00-22:00 samtidigt som han läste dubbla examina eller något sådant sjukt som fick mig, som var en mer tveksam student, att tvivla ännu mer på sin egen insats.

Någon som kommer ihåg detta och om det är samma person?

Edit: Jag tycker inte heller man ska röjja Avanzamannens identitet men om jag får gissa så tror jag han bor i Skövde iaf. Låter så på hans dialekt.
Jag köper att Avanzamannen är västgöte, gissar på att han är uppvuxen i Borås. Han gav ett gott intryck i podden, men om han nu är så mån om att vara anonym så förstår jag inte varför han ställde upp. För att stärka varumärket och myten om Avanzamannen kanske?
Citera
2015-04-15, 09:54
Medlem
R.Victorianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoReinfeldt
Jag köper att Avanzamannen är västgöte, gissar på att han är uppvuxen i Borås. Han gav ett gott intryck i podden, men om han nu är så mån om att vara anonym så förstår jag inte varför han ställde upp. För att stärka varumärket och myten om Avanzamannen kanske?

Han har ju ett enormt intresse för valutahandel och otroligt mycket kunskap, så det är ju inte konstigt att han vill diskutera detta i ett medie med likasinnade som även når många andra intresserade. Sen när man tjänar mycket pengar och bor i en mindre stad så är det inte så kul att alla vet om det för pengar ändrar människors uppfattning och förväntningar om en.

Endast min familj och mina närmsta vänner vet om att jag har miljoner på banken, utåt sett så visar jag inte att jag har pengar, bor i en average bostadsrätt och kör volvo från 2007. Skulle det börja spridas i min lilla stad att jag har mycket pengar skulle det inte dröja många dagar innan jag blir ofredad av blattar och whitetrash-folk.
Senast redigerad av R.Victoriano 2015-04-15 kl. 09:57.
Citera
2015-04-15, 10:46
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
http://www.svd.se/naringsliv/investe...iv_8058252.svd

möjligen?

Samma intresse för sportbilar finns ju tydligen i alla fall.
Citera
2015-04-15, 12:00
Medlem
https://twitter.com/avanzamannen

Skrev för 2 timmar sedan att han hoppat in i Diamyd.
Intressant, följer.
Citera
2015-04-15, 12:01
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
https://twitter.com/avanzamannen

Skrev för 2 timmar sedan att han hoppat in i Diamyd.
Intressant, följer.

Kan följas i denna tråd: (FB) Aktie: Diamyd Medical (DIAMB:SS)
Citera
2015-04-16, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shredding-pow
Jag är nyfiken

Då är vi två! Vem är denna AvanzaMannen!
Citera
2015-04-16, 15:52
Medlem
Hulls avatar
Han gör 2500 affärer om dagen @ 80.000 kr max vilket kan ge en omsättning på 200 miljoner.

Omsättningen säger ingenting om vad han tjänar. Däremot om han säger att han tjänar i medeltal ca 5% på varje affär. Då har vi mer att gå på:

5% = 4000 SEK @ 80.000 investerat. Det är isåfall väldigt bra eftersom 2500 affärer om dagen skulle ge i medeltal 10 miljoner i ren vinst varje dag.

Låter det för bra att vara sant? Självklart är det så. Eftersom han bara kör med ca 80.000 kr per dag så lär han inte ha mer än 10 gånger den summan i reserver. Det gör att han förmodligen går ca +-0 varje dag och endast sällan gör enstaka bra affärer.

De enda som tjänar på detta är Avanza som får gratis reklam och courtage av alla Avanzaman-wannabee's.
Citera
2015-04-16, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hull

De enda som tjänar på detta är Avanza som får gratis reklam och courtage av alla Avanzaman-wannabee's.

Han tjänar också på det när han skall pumpa.
Citera
2015-04-18, 20:01
Medlem
BigMojos avatar
Kan sätta min högra hand på att han har fastnat i starbreeze runt 12-13 kr och vill komma ut +-0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in