• 1
  • 2
2015-04-13, 19:42
Medlem
shredding-pows avatar
För er som lyssnar på Börspodden, gästades de den 8e april av "AvanzaMannen" - sägs vara sveriges främsta daytrader. Han vill inte avslöja sin identitet men säger att han är i 40 års åldern, och kommer från en "mindre stad".

Han har en extremt inspirerande historia. En kille som gått från att varje en average-joe knegare till någon som lever på sitt daytrading. Han konstarerar själv att han under vissa dagar omsätter 150-170 miljoner. Helt självlärd utan någon som helst formell utbildning - väldigt imponerande

För er som vill lyssna:

http://borspodden.se/avsnitt-83-avanzamannen/
Senast redigerad av shredding-pow 2015-04-13 kl. 19:44.
Citera
2015-04-13, 19:51
Medlem
http://www.svd.se/naringsliv/investe...iv_8058252.svd

möjligen?
Citera
2015-04-13, 19:55
Medlem
DemocracyNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio

möjligen?

Årtalen verkar inte riktigt stämma? Enligt Avanzamannen så började han trada på riktigt först runt 30-årsåldern.

Orka klä säg så där förresten. Eller är den en uniform?
Citera
2015-04-13, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemocracyNow
Årtalen verkar inte riktigt stämma? Enligt Avanzamannen så började han trada på riktigt först runt 30-årsåldern.

Orka klä säg så där förresten. Eller är den en uniform?

Såg något reportage på TV om honom för något år sedan. Klädseln handlade om att komma i stämning och bli fokuserad, rent psykiskt alltså. Kan förstå det, hur skärpt känner man sig i mjukisbrallor.
Citera
2015-04-13, 20:05
Medlem
Varför försöka gräva fram identiteten på någon som vill vara anonym? Jag ser inte heller vinningen i att få fram ett namn. Vad säger det någon om det är Anders Andersson i Säffle eller Johan Johansson i Flen? Det enda intressanta är ju om det skulle vara en person man känner, och i det fallet så skulle man känna igen personens röst från Börspodden.
Citera
2015-04-13, 20:07
Medlem
shredding-pows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Varför försöka gräva fram identiteten på någon som vill vara anonym? Jag ser inte heller vinningen i att få fram ett namn. Vad säger det någon om det är Anders Andersson i Säffle eller Johan Johansson i Flen? Det enda intressanta är ju om det skulle vara en person man känner, och i det fallet så skulle man känna igen personens röst från Börspodden.

Jag är nyfiken
Senast redigerad av shredding-pow 2015-04-13 kl. 20:13.
Citera
2015-04-13, 21:16
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shredding-pow
Helt självlärd utan någon som helst formell utbildning - väldigt imponerande
Någon "utbildning" har han ju. Han har ju rimligtvis gått i grundskolan iaf.

Sedan är väl frågan vilken utbildning man skulle behöva ..
Citera
2015-04-13, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shredding-pow
Jag är nyfiken
Man kan ju tycka det är lite orespektfullt när han vill vara anonym...

Sen förstår jag inte vad det har med detta forum att göra, mer kändisskvaller ?

Sedan som någon skriver med klädseln finns det bevis på att om man ska jobba hemifrån presterar man bättre i jobbkläder än i slappar kläder!
Citera
2015-04-13, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio

möjligen?

Ganska säker på att någon som vill vara anonym inte gör en stor intervju med svebska dagbladet😉
Citera
2015-04-13, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overkiller
Man kan ju tycka det är lite orespektfullt när han vill vara anonym...

Sen förstår jag inte vad det har med detta forum att göra, mer kändisskvaller ?

Sedan som någon skriver med klädseln finns det bevis på att om man ska jobba hemifrån presterar man bättre i jobbkläder än i slappar kläder!

En del går igång på uniformsbeteende då de har låg självkänsla och går in i en roll. Varför tror du en stor del av finansbranschen är slipsnissar?

Intervjun var annars ointressant.
Citera
2015-04-13, 21:56
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader
En del går igång på uniformsbeteende då de har låg självkänsla och går in i en roll. Varför tror du en stor del av finansbranschen är slipsnissar?

Intervjun var annars ointressant.

Kan även att ha att göra med tydliga gränser för när man är på jobbet resp när man bara är hemma vilket annars lätt kan suddas ut.

Många vill ha ett kontor hemma istället för att sitta i pyjamas med senapsfläckar och laptop i tv-soffan.

Jag tror också på det. Att ha tydliga gränser man inte tänjer på så man inte förlorar tänker att "nu är jag på jobbet".

Man får väl göra vad man själv tycker känns rätt helt enkelt.
Citera
2015-04-13, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiekollen
Ganska säker på att någon som vill vara anonym inte gör en stor intervju med svebska dagbladet😉

Kan ju ha lärt sig läxan efter att ha varit offentlig för ett par år sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in