2015-04-17, 08:46
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrielswe
Är det någon mer som blir aggressiv på denna, jag snackar inte höga doser utan endast 0,5-1mg. Känner helt plötsligt att jag kan få ett raseriutbrott närsomhelst, det liksom kokar inombords. Jag hade dessa för några år sedan och då reagerade jag inte på så sätt alls!

Är det för att dom löser upp hämningar kanske? Isf borde man ju bli så på alla bensos men det har jag inte upplevt. Kände för att slå sönder något igår eller slå någon på käften som inte håll med mig! På så låga doser, utan alkohol inblandat?

Det är en väldigt ovanlig biverkning, men ett fåtal blir aggressiva, även på låga doser
Citera
2015-04-17, 16:03
Medlem
zebrabodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Det är en väldigt ovanlig biverkning, men ett fåtal blir aggressiva, även på låga doser
Har aldrig upplevt aggresivitet. Bara upplevt positiva effekter av ikto. Hade du blandat med något?

Men som den Fass nörd jag är klickade jag in där och kolla biverkningar och så här står det faktiskt:
"Följande paradoxala reaktioner har observerats: Lättretlighet, irritabilitet, aggressivitet, agitation, nervositet, fientlighet, oro, sömnstörningar, mardrömmar och livliga drömmar."
Citera
2015-04-17, 16:50
Medlem
kattmuss avatar
Ok, get it men måste väl finnas ngn benso som inte gör en så himla trött? Testat ikto, kändes som att allt gick i slowmotion och ville bara sova.
Citera
2015-04-17, 16:52
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattmus
Ok, get it men måste väl finnas ngn benso som inte gör en så himla trött? Testat ikto, kändes som att allt gick i slowmotion och ville bara sova.

Ikto är det enda benson jag inte blir trött av. Inte ens om jag käkar 10mg. Blir bara grymt lugn och avslappnad
Citera
2015-04-17, 16:52
Medlem
kattmuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattmus

Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Benso gör sig bäst när man tar de vid behov mot psykiska problem. Vilka benso har du testat som du blir trött av?

Har testat ikto, stesolid
Citera
2015-04-17, 17:02
Medlem
Gabrielswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebrabody
Har aldrig upplevt aggresivitet. Bara upplevt positiva effekter av ikto. Hade du blandat med något?

Men som den Fass nörd jag är klickade jag in där och kolla biverkningar och så här står det faktiskt:
"Följande paradoxala reaktioner har observerats: Lättretlighet, irritabilitet, aggressivitet, agitation, nervositet, fientlighet, oro, sömnstörningar, mardrömmar och livliga drömmar."

Det är exakt dom tre första symptomen jag känner av, inte trevligt alls+huvudvärk! det är ju just detta man vill bli av med. Konstigt, för ca 3 år sedan tog jag dom ett bra tag och kände inte såhär. Hjärnan kanske har ställt om sig på ngt sätt.
Citera
2015-04-17, 17:17
Medlem
Gillar iktorvil starkt, men man ska vara aningen försiktig med alkohol och iktorvil kan hända att man får ett par dumma ideer, pratar av egen erfarenhet, sist jag blandade ikto och alkohol så slutade de med en månad i häktet pga nåt rån haha, så va försiktig
Citera
2015-04-18, 10:33
Medlem
J1948Ms avatar
Kan man utveckla beroende om man tar 1mg i 10 dagar? eller en vecka?
Citera
2015-04-18, 10:37
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J1948M
Kan man utveckla beroende om man tar 1mg i 10 dagar? eller en vecka?

Nej det tar 2-3 veckor ca
Citera
2015-04-18, 10:39
Medlem
J1948Ms avatar
Citat:
Nej det tar 2-3 veckor ca
Ok, jag minns att jag brukade ta 2-3st 2mg med lite röka för några år sedan,
men hade då ingen aning om att den var så stark. Hade aldrig tagit 6mg idag, som motsv. 6mg xanax har jag läst.
Så dosen jag tänker mig, 0.5mg-1mg, är det en "liten" dos jmf med vad andra tar?
Citera
2015-04-18, 10:44
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J1948M
Ok, jag minns att jag brukade ta 2-3st 2mg med lite röka för några år sedan,
men hade då ingen aning om att den var så stark. Hade aldrig tagit 6mg idag, som motsv. 6mg xanax har jag läst.
Så dosen jag tänker mig, 0.5mg-1mg, är det en "liten" dos jmf med vad andra tar?

Det är en lagom dos utan tolerans
Citera
2015-04-18, 11:19
Medlem
J1948Ms avatar
Citat:
Det är en lagom dos utan tolerans
Vad är lagom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera