Citat:
Ursprungligen postat av
UlfGulliver
10-12% räckte i Danmark för DF att ge de övriga partierna panik och ta efter politiken.
15% räckte i Norge för Fremskrittspartiet att t.om ingå i regering.
19% räckte i Finland och i år blir de kanske t.om regeringsunderlag.
30% behövs troligtvis i Sverige, vi är väl där runt 2022...
Många institut som är sega att publicera denna månad. Min gissning är dock att SD befinner sig stadigt runt 18-19%, Sentio kan man lita på!
Våra grannländer börjar gå mot en riktning jag verkligen kan avundas och som egentligen inte borde vara mycket begärt av en vanlig medborgare att ställa på sina makthavare.
Viktigare än procent är att andra partier börjar trilla ut ur riksdagen. 7 politiskt korrekta är helt enkelt alldeles för många det är inte hållbart. Möjligen får vi vänta tills 2018 på att Kd trillar ut, de kan inte överleva på stödröster en gång till. Så stor makt har inte gud.
Men C, Fp, Mp, V måste dela på en krympande andel. Har de stor tur är det M och S som får betala mest till Sd. Då kan det inträffa att Sd blir lika stor som M och S men de små skitpartierna överlever ändå 2018.
Med 800 000 nya invällare till 2018 borde konsekvensen av dårarnas politik synas ännu mer för vanligt folk.
Vänsterns, skaror borde lida svårt av bristen på hyresrätter.
Sossarnas, pensionärer borde gnälla över den usla garantipensionen
Mupparnas, väljare över uteblivna miljöåtgärder alla pengar har gått till invällare
Kd;s väljare besvikna på att Ebba inte vände trenden.
Folkpartiets, över att försvarsanslagen fryser inte när mgrationsverket behöver 20 miljader mer per år. Och att skolan bara blivit ännu sämre till 2018.
Centerns, få kvarvarande bönder blir utkonkurrerade av EU bönder.
Moderaternas väljare av den gamla skolan har antagligen startat ett nytt parti, Nya Högern eller så har de gått till Sd.
Jag tror helt enkelt att vi ser sista perioden som den oheliga alliansen med rödgrönt inslag får styra Sverige. Efter valet 2018 blir det annorlunda.
Sitter hårt inne här och orsaken är medias enorma makt över beslutsfattare och enfaldiga människors tröga hjärnor. Sovjet föll, Östtyskland gjorde det samma och den sista sovjetstaten Sverige faller också.