Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-16, 19:29
  #85
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Widilinski
Ser ut som om det är Gunnaredsterassen i Angered där bilen med den ihjälskjutna står.

https://www.google.se/maps/@57.79925...mQ!2e0!6m1!1e1

Brukar normalt sett vara ett hyfsat lugnt område..

Kan du definiera hyfsat? Två knivattacker+ett par bilbränder om dagen?


Citat:
Ursprungligen postat av Abwehr
Hur många i Backa finns det kvar nu?
Är det Turken och Negern sen är det slut?

Eller finns det fler där som kan räknas in?

Slut? Backagänget kanske försvinner men alla hämndskjutningar lär ju fortsätta från familj och vänner.
Citera
2015-04-16, 19:31
  #86
Medlem
clockwise88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashblick
Det har dödats ett antal nu. Jag undrar hur det står i "poäng" 5-4? 2-3?
Sen så undrar jag hur många det är i varje gäng? Tar de inte slut, känns som det är ganska många som rykt hittills.

Erfarenheten säger att det inte tar slut. Nya förmågor poppar upp när de tidigare ledarna försvinner till fängelse eller förtida gravar. Vårväders tycks leda på poäng även efter Hussei*n Chi*ts frånfälle. Gängen är inte stora enligt polisens uppgifter, kanske 20 per gäng plus ett antal småkillar som hjälper till. Det är knappast riktiga maffia-organisationer. Någon från Biskops som har bättre information?
Citera
2015-04-16, 19:35
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clockwise88
Erfarenheten säger att det inte tar slut. Nya förmågor poppar upp när de tidigare ledarna försvinner till fängelse eller förtida gravar. Vårväders tycks leda på poäng även efter Hussei*n Chi*ts frånfälle. Gängen är inte stora enligt polisens uppgifter, kanske 20 per gäng plus ett antal småkillar som hjälper till. Det är knappast riktiga maffia-organisationer. Någon från Biskops som har bättre information?

Men jag förstår inte hur de kan få nya medlemmar när det skjuts av medlemmar men jämna mellanrum. Varför gå med i någon av dessa gäng? Finns väl andra gäng de kan ansluta sig till än de som är i fult krig med varandra.

Någon som kan mellan tummen och pekfingret säga hur det står till poängmässigt (dödsoffer) mellan gängen?
Citera
2015-04-16, 19:43
  #88
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashblick
Men jag förstår inte hur de kan få nya medlemmar när det skjuts av medlemmar men jämna mellanrum. Varför gå med i någon av dessa gäng? Finns väl andra gäng de kan ansluta sig till än de som är i fult krig med varandra.

Någon som kan mellan tummen och pekfingret säga hur det står till poängmässigt (dödsoffer) mellan gängen?

Importen av presumtiva gängmedlemmar är ju på toppnivåer. Chansen till ett anständigt liv för dem som vill leva lite bättre än på bidrag är minimal. Rekryteringen är nog inte särkilt svår även om insatsen är hög.
Citera
2015-04-16, 19:46
  #89
Medlem
Huset i Arendal där Mahmoud var skriven brann ju ner (mordbrand) i juni förra året när han satt häktad för vapenbrott. Ingen GM där. Aktuell GM kanske kan sökas i samband med den tidigare händelsen...
Citera
2015-04-16, 20:07
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblick
Men jag förstår inte hur de kan få nya medlemmar när det skjuts av medlemmar men jämna mellanrum. Varför gå med i någon av dessa gäng? Finns väl andra gäng de kan ansluta sig till än de som är i fult krig med varandra.

Någon som kan mellan tummen och pekfingret säga hur det står till poängmässigt (dödsoffer) mellan gängen?


Backa / Friskis döda är; M Selman, M Selman, Arap, Argzon. Jag räknar inte med han som åkte med vid väderilsgatan när Arap sköts.

Vårvädersligan döda är; Diren, H Chit. Räknar inte med killen som åkte med vid vårkrog då han inte ingår i gänget.

Alltså 4-2 till vårvädersligan just nu.

Backa / Friskis är utraderade i ledande positioner medans vårvädersligan har både bröderna Jobe kvar och Berat, alltså finns slagkraft och toppskiktet kvar för vårvädersligan när Berat och Jobe kommer ut igen. Vad har Backa / Friskis kvar? Verkar vara slut där förutom någon springpojke som förmodligen nu kommer byta tillhörighet.
Citera
2015-04-16, 20:08
  #91
Medlem
[quote=tzj|53031936]Med ordentliga föräldrar hamnar man inte lika lätt "på glid". Föräldrar har ett enormt jävla ansvar. Inte minst genom att lära ut vett och etikett.

Nu får du allt kamma dig lite. Det finns inga svenska mammor som tar vara på och daltar och skämmer bort sina barn så som utlänska mödrar. De försöker att göra som hemma där barnen går tvåa efter mannen. Man skall lära barnen att vara stolta över att vara den person de är och våga stå för att ha en åsikt, tanke eller till och med vara stolt och prata om sin lön.Nu funkar det tyvär inte så länrge i Sverige som det skulle gjort hemma. I Sverige skall man vara svensk utan regler. Mellanmjölkens land där om du har en åsikt och står för den är mycket udda och straffas omedelbart av etablisemanget. Media som alla håller varandra om ryggen är värst.Det är fel på politiken när man inte ens får vara man utan hen. Därför hamnar dessa starka individer bakom pistoler drog påverkade och senare skjutna. Svenskar våga ha k uk och kurage. Annars går det åt skogen.
Citera
2015-04-16, 20:15
  #92
Medlem
clockwise88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robert_gbg
Backa / Friskis döda är; M Selman, M Selman, Arap, Argzon. Jag räknar inte med han som åkte med vid väderilsgatan när Arap sköts.

Vårvädersligan döda är; Diren, H Chit. Räknar inte med killen som åkte med vid vårkrog då han inte ingår i gänget.

Alltså 4-2 till vårvädersligan just nu.

Backa / Friskis är utraderade i ledande positioner medans vårvädersligan har både bröderna Jobe kvar och Berat, alltså finns slagkraft och toppskiktet kvar för vårvädersligan när Berat och Jobe kommer ut igen. Vad har Backa / Friskis kvar? Verkar vara slut där förutom någon springpojke som förmodligen nu kommer byta tillhörighet.

Det är inte så det funkar Robert. Det kommer nya Selman, nya Chits. Kom tillbaka om 10 år och prata om hur ett gäng har "utraderats". Det kommer att vara samma sak med nya spelare.
Citera
2015-04-16, 20:23
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robert_gbg
Backa / Friskis döda är; M Selman, M Selman, Arap, Argzon. Jag räknar inte med han som åkte med vid väderilsgatan när Arap sköts.

Vårvädersligan döda är; Diren, H Chit. Räknar inte med killen som åkte med vid vårkrog då han inte ingår i gänget.

Alltså 4-2 till vårvädersligan just nu.

Backa / Friskis är utraderade i ledande positioner medans vårvädersligan har både bröderna Jobe kvar och Berat, alltså finns slagkraft och toppskiktet kvar för vårvädersligan när Berat och Jobe kommer ut igen. Vad har Backa / Friskis kvar? Verkar vara slut där förutom någon springpojke som förmodligen nu kommer byta tillhörighet.

Tackar. Men om det är som du säger att backa/friskis är utraderade i stort sett, så borde ju kriget vara över?

Vad jag förstått så är dessa gäng inte bilda efter etnicitet, utan de är blandade av alla sorter, stämmer det?
Citera
2015-04-16, 20:29
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clockwise88
Det är inte så det funkar Robert. Det kommer nya Selman, nya Chits. Kom tillbaka om 10 år och prata om hur ett gäng har "utraderats". Det kommer att vara samma sak med nya spelare.

Jag vet att de kommer nya förmågor och tar över, men i backa finns inget att ta över nu därför menar jag att Backa är utraderade. Friskis har Edis kvar som kan vara att räkna med för han tvekar inte att lossa bössan har han visat förr, och efter omständigheterna så måste han lossa annars ligger han 2 M under jorden snart då han vart hett byte för vårvädersligan ett bra tag.

Enda jag kan tänka mig är att Friskis blir självständiga nu och kanske till och med sluter fred med vårvädersligan när Backa och Selman bröderna är borta ur gamet. Skulle vara intressant att veta vad Edis och Sirak från Friskis tänker nu?
Citera
2015-04-16, 20:36
  #95
Medlem
Lustigt att det skrivs att Backa/Friskis är utraderade, ändå lyckades dom nyligen peppra ner en av ledarna i vårväders och alla andra på plats. B hade väl bara tur att han gick därifrån några minuter innan, även fast jag inte tror på slumpen.

Samtidigt så åker vårvädersledarna på eventuellt saftiga fängelsestraff nu.
När dom är tillbaka är det nya aktörer, ännu mera pengar och mycket mera vapen på gatorna.

Där en saga slutar börjar en annan.
Citera
2015-04-16, 20:37
  #96
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblick
Tackar. Men om det är som du säger att backa/friskis är utraderade i stort sett, så borde ju kriget vara över?

Vad jag förstått så är dessa gäng inte bilda efter etnicitet, utan de är blandade av alla sorter, stämmer det?

Dessa gäng är barndomsvänner för de mesta från en viss stadsdel. Sen kan de jobba ihop med andra stadsdelsgäng för slå ut varandra. Även med mc gäng kan de alliera sig för slå ut gemensamma fiender.

Jag tror att kriget vårvädersligan mot backa är slut. Frågan är bara hur de 1-2 som finns kvar i Friskisligan kan tänkas agera. De har visat förr att de kan lossa på bössan dessa två herrarna som avrättade x-team
Andreas vid 2008 typ i biskopsgården. Kanske vill dessa två hedra bröderna Selman och försöka få bort någon ur vårvädersligan? Men någon från backa har jag svårt att tänka mig kan komma in i matchen nu. Vad jag förstått finns Selman 3 vid liv, men han är väl lugn och håller sig inom lagens ramar väl?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback