2015-04-16, 18:45
Medlem
Livsnjutare? Du låter inte så jävla nöjd från mitt perspektiv.

Jag är varken fet, korkad eller efterbliven köttförespråkare, men jag äter kött dagligen (mycket i vissas bemärkelse)
Jag tycker att det är jättebra att sluta äta kött, jorden mår bättre av det, djuren försätts inte i slavliknande tillstånd osv.
Men jag gillar kött, jag är inte tillfredsställd utan animaliskt protein.

Du, ts, blir tydligen det. Så grattis. Något du måste förstå är att alla inte känner som du.
Så väx upp och inse att folk är olika.
Horunge
Citera
2015-04-16, 18:47
Medlem
gubbtrynets avatar
Kött är gott!
Citera
2015-04-16, 18:49
Medlem
Theomans avatar
Hur tänkte ni köttmotståndare göra om vi slutar jaga i Sverige? Viltbeståndet skulle gå till okontrollerbara nivåer med hundratals trafikolyckor, skogsskador för markägare som konsekvens.

Att låta rovdjursstammen växa till sig är ett alternativ, men lycka till då att vandra i den fina skogen med 20 000 vargar, och dessa skulle även beträda tätområden och många barn i barnparker skulle bli frukust till vargarna.

Själv äter jag 95% viltkött som jag själv har skjutit, dansk gris är otänkbart.
Citera
2015-04-16, 18:50
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Veganer äter inte qourn då det innehåller ägg, vegetarianer gör det däremot. Ibland blir man så trött på att läsa att dom som försvarar kött till dödsdagarna inte ens vet vad fan dom sitter och skriver.

Är det verkligen så provocerande med folk som inte äter kött?

Jag är inte vego, jag är jägare.
Tydligen väldigt provocerande. Köttätarna blir lika lätt kränkta som Sverigedemokrater, muslimer, nyateister och fanatiska veganer. Att denna tråd är en mottråd till Vegetarism-ren idioti. Vegetarianer, försvara er undgår de flesta som är här för att spela dummare än vad de är och skriver hjärndöda oneliners.
Senast redigerad av Golachab 2015-04-16 kl. 18:57.
Citera
2015-04-16, 18:54
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Vilt är enligt mig alltid försvarbart att äta. Viltvård blir gjort och djuren går inte till spillo, och det är inte en vidrig industri bakom det.
Håller helt med, men samtidigt måste man tänka på att om alla som äter kött enbart skulle äta vilt skulle vi nog få minska köttkonsumtionen till långt under en tiondel.
Citera
2015-04-16, 19:02
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Håller helt med, men samtidigt måste man tänka på att om alla som äter kött enbart skulle äta vilt skulle vi nog få minska köttkonsumtionen till långt under en tiondel.

Absolut, det är en fakta svår att komma ifrån.
Citera
2015-04-16, 19:06
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theoman
Hur tänkte ni köttmotståndare göra om vi slutar jaga i Sverige? Viltbeståndet skulle gå till okontrollerbara nivåer med hundratals trafikolyckor, skogsskador för markägare som konsekvens.

Att låta rovdjursstammen växa till sig är ett alternativ, men lycka till då att vandra i den fina skogen med 20 000 vargar, och dessa skulle även beträda tätområden och många barn i barnparker skulle bli frukust till vargarna.

Själv äter jag 95% viltkött som jag själv har skjutit, dansk gris är otänkbart.

Vilt är sällan i skottgluggen för miljörörelsen. Varje människa med någon form av kunskap stödjer viltvård och viltkött. Jag vet fan veganer som accepterar det just på grund av att det inte är en industri.
Citera
2015-04-16, 19:07
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Absolut, det är en fakta svår att komma ifrån.
Exakt. Det blir lite som att en snorrik person säger att denne enbart använder specialbensin som bara är hälften så miljöbelastande som vanlig bensin till sin lustyacht som dricker en kubik i timmen.
Citera
2015-04-16, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomHitSkaDuFau
Jag har undrat hur dessa överviktiga, kolesterolfyllda människor tänker, eller om de överhuvud taget tänker alls. Varför äta animaliskt käk?

.....

MVH- en livsnjutare som grillat tre gånger på en vecka - bönburgare!
Du har fel i sak pga din stora okunnighet om människans historia.
Forskning har visat att vi hade inte ens utvecklats till homo sapiens om vi inte hade lärt oss att grilla kött. Källa:

http://m.livescience.com/24875-meat-human-brain.html
Citat:
Eating meat and cooking food made us human, the studies suggest, enabling the brains of our prehuman ancestors to grow dramatically over a period of a few million years.

Om vi hade fortsatt käka banan och annan djurmat då hade inte du funnits.
Citera
2015-04-16, 19:31
Medlem
Sprattelvinkelns avatar
Nu blev jag sugen på kött, äsch får väl äta lite extra den här veckan. Jag lägger det på dig TS.
Citera
2015-04-16, 19:34
Medlem
SmithMarxs avatar
För det första, protein är ett aminosyrekomplex. Proteinet du intar genom kött kommer till stor del från de växterna djuret konsumerat under sin livstid. Växter har till skillnad från djur förmågan att syntetisera alla de essentiella aminosyrorna. Slutsatsen vi kan dra från detta är alltså att kött inte på något sätt är en unik källa till kroppens "byggstenar".

Att äta lite kolhydrater och mycket fett kan visserligen vara effektivt ur (snabb)viktminskningssynpunkt men den data jag sett talar för att denna kosthållningen på lång sikt påverkar blodvärdena mycket negativt. Att ständigt vända och vrida på sin kost är inte hållbart i längden. En sund varierad kost torde vara det enda motiverbara när man diskuterar långsiktigt välmående.

Att människor som inte äter kött inte kan bygga muskler är en grundlös myt. Visserligen kan den opåläste misslyckas p.g.a. att denne inte får i sig alla de aminosyror som krävs för gynnsam proteinsyntes men återigen, att som icke-köttätare få i sig fullvärdigt protein är inte svårt. Jag har till och med sett studier som visar på att styrketränande veganer med god kosthållning har högre testosteronvärden än köttätarna (och samtidigt lägre risk att utveckla cancer p.g.a lågt IGF-1).

Blir starkare och piggare av kött? Har du ens testat att utesluta samtliga animaliska produkter? Från vad jag själv erfarit är verkligheten den motsatta.

Citat:
Ursprungligen postat av _Monk_
Trådstartaren är antingen ett troll eller helidiot....
Kött är ju hur gott som helst, dessutom nyttigt för dig, för i kött finns det protein och aminosyror, vilket är kroppens byggstenar, och den som tror att kroppen funkar bra utan sina byggstenar är särskolematerial, punkt slut.
och det där med att alla köttätare är fetton, nej nej nej nej och nej.
folk som mer eller mindre baserar sin kost på kött och bara har kolhydrater som ett litet tilltugg till maten går oftast ner i vikt.
fan jag har själv testat att kasta om kosten till nästan bara kött och grönt med pyttelite kolhydrater till(potatis, pasta osv.) och tappade kroppsfett snabbt som fan utan att känna mig sliten på något sätt.

vet flera vegetarianer som tränat styrketräning och kämpat som fan med sin träning utan att riktigt komma nånstans, och efter att dom lagt om kosten till att innehålla lite vanligt rött kött ibland och kanske slänga i sig en proteindrink om dagen göra framsteg på gymmet dom aldrig varit i närheten av förut, både styrkemässigt och kroppsfettsmässigt.

vet inte hur vegetarianer tolkar det men jag tar det iallafall som att det är nyttigt, för att om kroppen blir piggare och starkare utav att man äter en viss sorts mat så kan det fan inte vara onyttigt.

over and out greenpeacejävlar, fuck you all
Citera
2015-04-16, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomHitSkaDuFau
Jag har undrat hur dessa överviktiga, kolesterolfyllda människor tänker, eller om de överhuvud taget tänker alls. Varför äta animaliskt käk? Jag har inte mycket till övers för religiösa människor, men när man börjar ändra något så viktigt som sina matvanor pga en religion, ja då har det gått för långt, då är man korkad (jag syftar på köttätarna med den där
tjocka, fula Ronald Mc Donald som "Gud").

Som synd är så är köttätandet ganska utspritt i vårt kära moder Svea, men dessa överviktiga människor verkar för var dag som går bli allt fler och fler. De dyker upp i skepnad av LRF-aktivister och gud vet vad för något, och så prackar de på folk deras onyttiga och dåliga matvanor. Det verkar som om de vill vara längst ner på näringskedjan, de kanske vill vara underlägsna. Hursomhelst så ger jag blanka fan i vad deras syfte är, men jag vill gärna höra något bättre argument för deras val än
vad jag hittills har hört (vilket är skrattretande). Vad jag har förstått så har de här underliga människorna utvecklat en handfull mängd av olika köttätande och slaktande och allt vad det är. Faktum är att det inte intresserar mig ett dyft, jag vill bara en gång för alla höra något vettigt
argument för deras sätt att äta.

Själv tycker jag om allt som inte är kött. Grönsaker går ner en hel del det också,
men framför allt gillar jag en god bönburgare, en något asiatiskt med tofu kanske. Ni köttätare får gärna sitta och gnaga på era likdelar med tillsatta processade vitaminer medan jag tar för mig av det naturliga.

Så vad jag förstått är att ni feta, underliga människor värnar om er själva. Det gör jag med. Jag slänger inte engångsgrillen i naturen när jag grillat min halloumi, jag kastar inte ölburkar på marken och jag spottar tuggummit i papperskorgen om det finns någon. Vad jag inte gör är att äta diverse tabletter som sägs "ersätta en måltid", jag prackar inte på folk mitt liv (LRF-aktivister), och jag avstår inte från att köpa allt utom kött. Vad finns det för mening med att naivt fortsätta äta kött? Vill man påverka
så startar man en politisk förening (som inte är något i stil med töntarna som står och delar ut flygblad och springer efter en när man försöker undvika idioten=LRF och de där andra jävlarna) eller samlar in pengar för att rädda koalabjörnar, man surar inte och på ett barnsligt sätt vägrar äta maten man får serverad. Vad hjälper det att inte äta den där grönsaken som redan är
tillagad? Vad hjälper det din kropp? Inte ett skit, så det argumentet att man vill värna om smaken faller käpprätt åt helvete.

Resursslöseri på alla miljoner grisfarmer och kogårdar med kossor och grisar.
Djurens villkor? Här är det den starkaste som överlever. Vi människor kan anses vara överlägsna nötkreatur, men det betyder inte att vi har rätt att döda och äta upp dem, enligt naturens lagar. Det har alltid varit så och kommer alltid att vara det också. Människan bestämmer enligt den fria viljan och behöver intea äta kött, hur mycket dessa LRF- fjollor än vill det. Det skulle vara emot det fria tänkande och empations lagar om vi människor gav oss in i en position där vi äter kossor och grisars. Det är bara en bunt nollor världen över som tror att de förändrar något genom att göra det. Man förändrar varken djurens villkor, hälsan eller något annat om man inte vägra. Man framstår bara som en nolla om man inte gör det. Feta och döende i hjärtsvikt blir ni när ni äter kött.

Och dessa människor som kallar sig köttätare, hur korkad får man bli? Att äta fisk är ju något av det dummaste jag hört. Finns det brist på fisk?
Är de fridlysta, eller har de dåliga livsvillkor, fiskarna? Ja, vissa är utfiskade, det är bara ren idioti.

Att äta kött är nog bland det dummaste man kan göra. Det förändrar som sagt mycket till det sämre för köttätaren själv. Kroppen behöver näringsämnen som man hämtar ur grönsaker, och därmed får köttätaren hämta dessa näringsämnen ur konstgjorda tillsatser i maten och häxdrycker. Eller kanske är det ni köttätare som har rätt och vi andra har fel i att sluta äta kött. Kanske skapades vi för att tillverka konstgjorda näringsämnen och processa köttet. Nej du, jag äter hellre min tofu och njuter, än att oroa mig för att jag får i mig tillräckligt mycket näring genom att äta processad råttköttskebab och galna kosjukankött och fiskar med tungmetall i.
Kött är mord, hah.

MVH- en livsnjutare som grillat tre gånger på en vecka - bönburgare!
Vad säger mamma då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in