Citat:
Ursprungligen postat av
Hatan
Så om någon skulle citera vad jag eller du skriver till varandra, och skriva något relaterat till trådstartens ämne? ska denne då bara hålla käften eller?
Bara larvigt att prata vänskap, jag roas av argumentet.
Om man citerar ett inlägg så är det för att man vill svara på det som sägs i det inlägget. Har man bara en åsikt om trådstarten citerar man den, alternativt skriver fritt rakt ut. Utan citationer. Detta borde du veta då du varit medlem ett tag, så det känns jävligt dumt och OT att ens behöva förklara det för dig.
Citat:
Tar seden dit du kommer alltså, har betänkligheter men äter om du blir bjuden, och på restauranger.
Ja, korrekt uppfattat. Jag tycker att det är viktigt att respektera mina medmänniskor. Samtidigt tycker jag inte att det är fel att äta kött. Mina största problem med det är på det sätt det sker idag. Totalt respektlöst mot djuren (läs industrialiserad djuruppfödning). Och på det sätt att det överkonsumeras vilket jag tror är dåligt ur hälsosynpunkt.
Citat:
antar du lagar en del vegomat på veckodagarna då?
Det händer. Jag äter dock mest fisk och skaldjur. Men självklart är (som hos de flesta) vegetabilier också en stor del av födan.