2015-04-26, 02:46
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatan
Så om någon skulle citera vad jag eller du skriver till varandra, och skriva något relaterat till trådstartens ämne? ska denne då bara hålla käften eller?
Bara larvigt att prata vänskap, jag roas av argumentet.

Om man citerar ett inlägg så är det för att man vill svara på det som sägs i det inlägget. Har man bara en åsikt om trådstarten citerar man den, alternativt skriver fritt rakt ut. Utan citationer. Detta borde du veta då du varit medlem ett tag, så det känns jävligt dumt och OT att ens behöva förklara det för dig.

Citat:
Tar seden dit du kommer alltså, har betänkligheter men äter om du blir bjuden, och på restauranger.

Ja, korrekt uppfattat. Jag tycker att det är viktigt att respektera mina medmänniskor. Samtidigt tycker jag inte att det är fel att äta kött. Mina största problem med det är på det sätt det sker idag. Totalt respektlöst mot djuren (läs industrialiserad djuruppfödning). Och på det sätt att det överkonsumeras vilket jag tror är dåligt ur hälsosynpunkt.

Citat:
antar du lagar en del vegomat på veckodagarna då?

Det händer. Jag äter dock mest fisk och skaldjur. Men självklart är (som hos de flesta) vegetabilier också en stor del av födan.
Citera
2015-04-26, 09:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Det finns 2 sidor av alla mynt.

Jag åt själv en pizza idag. Det var deg (veg), tomat (veg), tonfisk, ost (definitionsfråga), ägg (definitionsfråga) och lök (veg). Den var riktigt nice.

Jag tycker feta människor kan konsultera sig själv och om det inte hjälper kan de dra åt helvete.
Vad ska feta människor konsultera om då?
Citera
2015-04-26, 09:39
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gogle
Jag har inte läst hela tråden och tycker att det är nog meningslöst att propagera för att
alla ska klara sig här på jorden.
Helt enkelt ni behöver inte lägga av med kött.Skär ner konsumtionen av det typ till 80 %
Ät kött när ni ska ha träff med polare eller annan tillställning.Eller när inget annat finns tillgängligt och
överbliven mat från barnen.
Vad vinner vi på det.
Hälsa
Mindre industri kött på marknaden som är förjävlig produkt för att vi ska bli nöjda.
Föresten .Skit i laxen från Norge också.Den är riktigt jävulskap för naturen och som föda.Fullt med gifter som industri kött också innehåller.
Vi räddar svälten.Slipper massflykt från utsatta områden där man hugger ner skog för köttproduktion.
Man mår bättre när man äter med vegetarisk föda.
Och man njuter av kött mer när man äter det mer sällan.Helst vilt såklart
Kan nog komma hur mycket som helst med synpunkter att vi bör dra ner på köttkonsumtionen av industrikött
Du säger det som det vore en sanning för alla.
Citera
2015-04-26, 20:58
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag läser iblant tidningen "Djurens rätt" och upplevar innehållet som kultism. Inte alls den typ av vegetarianism jag har praktiserat i 50 år, och jag ser ingen anledning till att köttätare öht behöver försvara sig emot sånt fanatisk trams.

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Så tillhör du dom som äter vegetariskt, men är okey med att andra inte äter vegetariskt.

Ja.

Jag har naturligvis mina personliga ideal, men jag låter inte dessa dominera min pragmatiska världsbild. Social evolution fungerer avservärd mycket bättre än social revolution.
Citera
2015-04-26, 21:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Ja.

Jag har naturligvis mina personliga ideal, men jag låter inte dessa dominera min pragmatiska världsbild. Social evolution fungerer avservärd mycket bättre än social revolution.
Känns väldigt skönt och fräscht, att inte bara ha kokko vegetarianerna här.
Jag anser man får nästa ha vilka idéer som helst, så länge man inte ska forcera in det hos andra som inte delar ens syn.
Citera
2015-04-26, 23:59
Medlem
Citat:
Känns väldigt skönt och fräscht, att inte bara ha kokko vegetarianerna här.
Jag anser man får nästa ha vilka idéer som helst, så länge man inte ska forcera in det hos andra som inte delar ens syn.

Jag tvingar inte mina åsikter, och det gör inte de andra vegetarianer jag har sett skriva här.
Men det betyder inte att jag respekterar köttätarnas val. Köttätare väljer att skada och döda mina vänner, så jag kan självklart inte respektera detta.
Citera
2015-04-27, 12:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Jag tvingar inte mina åsikter, och det gör inte de andra vegetarianer jag har sett skriva här.
Men det betyder inte att jag respekterar köttätarnas val. Köttätare väljer att skada och döda mina vänner, så jag kan självklart inte respektera detta.
Jaså, det är detta du inbillar dig!
Citera
2015-04-27, 13:36
Medlem
Citat:
Jaså, det är detta du inbillar dig!

På vilket sätt tvingar jag mina åsikter?
Citera
2015-04-27, 13:48
Medlem
klybans avatar
Citat:
Moralisköverlägsenhet!
Du kommer aldrig fatta detta, du huvudet är så långt upp i arslet på dig.
Citera
2015-04-27, 13:57
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Argumentum ad nauseam vilket inte gör dina åsikter mer rätt.
Citera
2015-04-27, 14:16
Medlem
Citat:
Moralisköverlägsenhet!
Du kommer aldrig fatta detta, du huvudet är så långt upp i arslet på dig.

Nej jag anser inte att jag har gjort det. Och det har ingenting med att tvinga sina åsikter.

Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Argumentum ad nauseam vilket inte gör dina åsikter mer rätt.

Det har jag inte gjort heller.
Citera
2015-04-27, 14:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nej jag anser inte att jag har gjort det. Och det har ingenting med att tvinga sina åsikter.

Det har jag inte gjort heller.
Självinsikt, vart är den?
Du har så jävla rätt, att det inte finns utrymme för någon annan åsikt än din.
Detta kan man aldrig förstå utan självinsikt, vilket jag visste redan innan jag skrev.
Att du helt enkelt inte förstår dina egna handlingar, och är helt blockerad här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in