2015-04-16, 10:23
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Happ nu får vi kasta ut kvinnorna ur landet. Först invandrarna som blev för dyra sen oss.
Så män kan bygga hus, broar,
Äffärsbyggnader
Tunnelbana
Flygplan
Bilar
Bussar
Tåg
Vägar
Avlopp
Internet
Dricksvatten
Vattentorn
Lekplatser
Spårvagn
Båtar
Cyklar
Sjukhus
Datorer
Arenor
Järnvägar
Gruvor, m.m. ifred.

Nä, kvinnorna kan vi behålla, om dem kan sluta klaga på allt vad vita medelålders män gör...
men rabiatfeministera kastar jag mer än gärna ut. Helst kastar jag dem till de dem så gärna försvarar, muslimer.

Win win
Citera
2015-04-16, 10:25
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Happ nu får vi kasta ut kvinnorna ur landet. Först invandrarna som blev för dyra sen oss.
Så män kan bygga hus, broar,
Äffärsbyggnader
Tunnelbana
Flygplan
Bilar
Bussar
Tåg
Vägar
Avlopp
Internet
Dricksvatten
Vattentorn
Lekplatser
Spårvagn
Båtar
Cyklar
Sjukhus
Datorer
Arenor
Järnvägar
Gruvor, m.m. ifred.

Nja, först kanske vi kan börja diskutera den destruktiva kvinnonormen som är skadlig för landets alla invånare både hälsomässigt och ekonomiskt. Samhället är så sjukt idag att man frågar om mannen flashade med kontot istället för att lägga skulden på hon som tog pengarna.

Mitt förslag är att vi lägger en sorts kvinnoskatt öronmärkt för kritisk kvinnoforskning vid landets universitet. En bra start vore att tillsätta ett par tjänster för Pär Ström, Bert Karlsson och lillskrot som under ett års tid får utreda vad i kvinnorollen som gör att de parasiterar på oss alla. Sedan kan vi utöka från där.
Citera
2015-04-16, 10:25
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Nä, kvinnorna kan vi behålla, om dem kan sluta klaga på allt vad vita medelålders män gör...
men rabiatfeministera kastar jag mer än gärna ut. Helst kastar jag dem till de dem så gärna försvarar, muslimer.

Win win
Det finns väl knappt några riktiga kvinnor kvar i dagens feminismerade saudia arabien Sverie.
Alla tjejer bli horor och knullas sönder vid 14-års ålder
Citera
2015-04-16, 10:29
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Nja, först kanske vi kan börja diskutera den destruktiva kvinnonormen som är skadlig för landets alla invånare både hälsomässigt och ekonomiskt. Samhället är så sjukt idag att man frågar om mannen flashade med kontot istället för att lägga skulden på hon som tog pengarna.

Mitt förslag är att vi lägger en sorts kvinnoskatt öronmärkt för kritisk kvinnoforskning vid landets universitet. En bra start vore att tillsätta ett par tjänster för Pär Ström, Bert Karlsson och lillskrot som under ett års tid får utreda vad i kvinnorollen som gör att de parasiterar på oss alla. Sedan kan vi utöka från där.
Ah vilken bra ide, forska fram kvinnoförakt, det jobbet är värt flera miljoner i lön.
Citera
2015-04-16, 10:41
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ah vilken bra ide, forska fram kvinnoförakt, det jobbet är värt flera miljoner i lön.

Inte är det väl hat som forskas fram på landets genusinstitut?! Nu chockar du mig riktigt hårt.
Citera
2015-04-16, 10:50
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Inte är det väl hat som forskas fram på landets genusinstitut?! Nu chockar du mig riktigt hårt.
Kvinnor är så inkompetenta. Typiskt mannen är snäll o ger kvinnorna lite mer frihet och de första de gör är att börja hata män!
Citera
2015-04-16, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Högre lön måste man förtjäna, det är inte en gåva. Dessutom vill kvinnor generellt sett inte jobba lika mycket och lika hårt som män.

Det förändrar heller inte att kvinnor konsumerar vård i högre utsträckning (och ännu mer skulle det bli om de jobbade lika hårt som män) samt att de lever längre och får mer i pensionsutbetalningar t.ex.

Så hur ska vi jämna ut dessa skillnader, en särskild kvinnoskatt?

Precis, därför är det jättekonstigt att det bara råkat bli så att alla jobb som män gör har andra män belönat högre än alla jobb kvinnor gör…SÅÅÅÅ konstigt.
Och bestämmer man att sköta barn och hem faktiskt också är en form av jobb och inget liten lyxhobby
så skulle jag nog tro att mätte man igen att kvinnor faktiskt jobbar mer än män, kvinnor har för övrigt mindre fritid än vad män har då man jämför.

Kvinnor konsumerar mer vård för att vi lever i 4-5 år längre än män som gamla sega russin. Män tenderar dock att ges de dyrare vårdformerna än kvinnor generellt. Finns studier, bara kolla upp.

Och jag noterar också att du glatt bara ignorerade resten av mitt inlägg med länkar.
Typiskt manligt beteende, så som vi är vana vid det ÄR avsevärt mer dyrt för samhället än typiskt kvinnligt. Hade alla män över en natt anammat div typiskt kvinnliga beteenden, dvs ta bussen istället för att ratta egna lilla bilen, lagt av med att moffa i sig biff med bea vareviga dag och skött sig, så hade miljarderna rasslat in. Ni kanske t.o.m hade fått lov leva i 4 år till på köpet.
Citera
2015-04-16, 11:25
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Precis, därför är det jättekonstigt att det bara råkat bli så att alla jobb som män gör har andra män belönat högre än alla jobb kvinnor gör…SÅÅÅÅ konstigt.
Och bestämmer man att sköta barn och hem faktiskt också är en form av jobb och inget liten lyxhobby
så skulle jag nog tro att mätte man igen att kvinnor faktiskt jobbar mer än män, kvinnor har för övrigt mindre fritid än vad män har då man jämför.

Nu är det ju så att SCB mätte detta senast 2012 om jag inte minns fel och kom fram till att när man slår ihop avlönat med oavlönat arbete så är det män som utför mest arbete.
Citera
2015-04-16, 11:35
Medlem
SkepticalHippos avatar
En del är ju dock lätt att förklara.

Till exempel så undrar jag hur man räknat ut både bidrag samt lön. I Sverige så har ju män generellt, som bekant, högre lön och därför tar kvinnor ut en större del av föräldraledigheten och VAB eftersom familjen förlorar mindre pengar på det. Är det bidrag som man räknar in?

Samma sak med graviditet. Även om det är båda föräldrarna som får barn så är det ju bara en som kan bli sjukskriven för foglossning, illamående och andra graviditetsbesvär. Trots att det är bådas "fe" så är det ju något som läggs på kvinnokontot. Graviditetspenning, som de flesta kvinnor som har fysiskt ansträngande jobb får ut i slutet av graviditeten eftersom det annars kan trigga tidig förlossning eller skada barnet på andra sätt, är ju också något som bara kvinnor tar ut.

Sedan antalet sjukvårdsbesök i samband med graviditet. Besök hos barnmorska, läkare, ultraljud, sjukgymnast, att ligga inne på förlossningen är ju något som registreras på kvinnans personnummer. Jag har haft med sjukvården att göra ungefär tio gånger under mina första fem månader som gravid och det mesta har varit sådant som är "obligatoriskt" (jag får utebli men det bokas in automatiskt och rekommenderas). Min sambo har generellt varit med eftersom han är intresserad av sitt barns välmående men det är i mitt namn besöken registreras. Medicinerna jag behöver på grund av graviditeten subventioneras även i mitt namn men jag hade inte behövt dem om det inte var för graviditeten.

Så redan där är det ju stora skillnader som vi inte riktigt kan påverka. Har man räknat in ALLA bidrag och sjukvård så kan nog en stor bit förklaras just av detta. I övrigt så är ju kvinnoyrkena generellt sämre avlönade. Jag tjänar mer än de flesta män på min arbetsplats och inom min yrkesgrupp så jag och min sambo betalar lika mycket skatt trots att han är äldre.

Däremot så tar jag mer statliga bidrag just nu för att det är jag som måste bära vårat barn och målet kan väl inte vara att kvinnor slutat föda barn för att inte kosta samhället pengar? Barnen kommer ju en dag ge skatteintäkter om allt går bra så det ligger ju i statens intresse att graviditeterna i landet går väl utan skador på barnet.
Citera
2015-04-16, 11:36
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Nu är det ju så att SCB mätte detta senast 2012 om jag inte minns fel och kom fram till att när man slår ihop avlönat med oavlönat arbete så är det män som utför mest arbete.

Har jag inte så svårt att tänka mig.
Inte nog med det misstänker jag att männen gör mest kvalificerat arbete också. D.v.s. sådant som kräver en hel del intresse/kunskap.
Citera
2015-04-16, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Högre lön måste man förtjäna, det är inte en gåva. Dessutom vill kvinnor generellt sett inte jobba lika mycket och lika hårt som män.

Det förändrar heller inte att kvinnor konsumerar vård i högre utsträckning (och ännu mer skulle det bli om de jobbade lika hårt som män) samt att de lever längre och får mer i pensionsutbetalningar t.ex.

Så hur ska vi jämna ut dessa skillnader, en särskild kvinnoskatt?
För samma tjänst får män högre lön per automatik bara för att de har en skinnpåse som dinglar mellan benen, inte för att de på något sätt förtjänar den högre lönen eller för att de arbetar hårdare.
Vi kan börja där, lika lön för lika arbete. Släpp in kvinnor i mansdominerade arbeten.

Kvinnors högre konsumtion i vård beror delvis på graviditeter, barnafödsel och komplikationer därefter, vilket ligger lika mycket i männens intresse. Många kvinnodominerade yrken sliter på kroppen och kräver vård som följd. En annan orsak till större vårdkonsumtion bland kvinnor är följd efter våldtäkt eller annat våld från män.

Kvinnor i Europa överlever män med cirka 6,5 år och har med biologiska och sociala förhållanden att göra.

Ska kvinnor betala särskild skatt för mäns alla fördelar i vårt samhälle? Nja, det låter inte särskilt logiskt.
Citera
2015-04-16, 12:01
Medlem
Citat:

Tsss.. källa! innan jag ger mig på den punkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in