Citat:
Ursprungligen postat av
norrlandsguldare
För du och alla andra män och kvinnor skulle gå med på att använda kondomer vid varje samlag? Samtidigt som du vill att kvinnor inte ska vara en sådan stor kostnad för samhället så vill du ändra på något som av personliga skäl stör dig för att kvinnor ska vara en ännu större kostnad för samhället.
Framförallt stör jag mig ju på feminismen, exemplifierat tidigare genom idiotiska och felaktiga sammanställningar av ett påhittat lönegap, och den på senare år ack så populära mediala retoriken där kvinnor framställs som offer och män som våldsverkare och förövare.
Jag ogillar att utmålas som potentiell våldtäktsman, jag ogillar att betala in pengar till ett system som jag själv inte använder och inte heller vill använda, ett system som jag de facto är emot.
Jag ogillar att verka inom ett system där det överskott jag producerar går till andra istället för till mig och min familj. Jag ogillar tanken på att betala in till pension ett helt liv men aldrig få ut en krona i pension eftersom jag kommer vara död innan dess (om inte systemet brakar ihop och ingen av oss får något).
Jag hade varit OK med att du kostar 1,5 mille mer än vad jag gör under en livstid om det inte vore för att jag, ovanpå det, skulle behöva läsa en massa snyfthistorier om hur jävla hemskt ditt liv är för att du behöver föda barn. Ja men bu-huuh för dig, det hade varit bättre om du slapp fortplanta dig.
För övrigt; Snarare än att ge bort en massa giftiga preventivmedel borde staten satsa lite pengar på att kvinnor som kommer in till förlossningen
inte fick en massa komplikationer av densamma, slapp framfall. Sluta säg till folk att det bästa är att föda naturligt. Sluta påstå att alla skador som uppkommer vid vaginal födsel är "normala". Sättet man hanterar sådana skador på i Sverige är under all kritik och är ytterligare ett exempel på hur landet förfaller och man inte har råd att ägna sig åt nåt annat än symbolpolitik och slag i luften. För det där är sånt som verkligen förstör livskvalitén för de kvinnor som råkar ut för det.
Jaja... rant rant rant. Dags att sova.