2015-04-16, 03:07
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
Det finns fler saker att räkna in än bara födseln eller graviditeten i sig.
-Förlossningsdepression = kanske antidepressiva mediciner och psykologbesök?
-Återkommande läkarbesök
-Själva förlossningen
-För mycket lös hud på magen efter en graviditet (oftast om man har burit tvillingar eller fler barn samtidigt) som kan finansieras av landstinget
-Och säkert en hel del andra saker. Jag har inte varit gravid så jag vet inte riktigt vad mer jag kan ta upp här, men det finns nog en hel del saker att ta upp.

Tänk på att preventivmedel som p-piller och spiral subventioneras av staten också!

Själv tror jag som jag fyllde i ovan att själva föräldraledigheten är en stora kostnad. Preventivmedel borde inte subventioneras. Om inte annat för att hormonpreparat påverkar människor och miljö negativt.
Citera
2015-04-16, 03:09
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Själv tror jag som jag fyllde i ovan att själva föräldraledigheten är en stora kostnad. Preventivmedel borde inte subventioneras. Om inte annat för att hormonpreparat påverkar människor och miljö negativt.

Borde inte subventioneras? Haha! Lite dubbelmoral från din sida. Utan subventionerade preventivmedel så hade ännu fler barn fötts och kvinnor hade blivit en ännu större kostnad för samhället. Det vill du väl inte?
Citera
2015-04-16, 03:14
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Borde inte subventioneras? Haha! Lite dubbelmoral från din sida. Utan subventionerade preventivmedel så hade ännu fler barn fötts och kvinnor hade blivit en ännu större kostnad för samhället. Det vill du väl inte?

Staten kan ge bort kondomer i så fall. Dubbelmoral hade varit om jag själv använde de system jag inte tycker att du ska nyttja.
Citera
2015-04-16, 03:17
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Staten kan ge bort kondomer i så fall. Dubbelmoral hade varit om jag själv använde de system jag inte tycker att du ska nyttja.
finns några till än kondomer som inte är med hormoner
http://hormonfri.nu/

men ändå kostar pengar för staten:/
vi är väl inte värda några pengar:/ speciellt inte kvinnorna. jobba ska vi inte heller, dåligt med kvotering juh,..
Citera
2015-04-16, 03:20
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:

För du och alla andra män och kvinnor skulle gå med på att använda kondomer vid varje samlag? Samtidigt som du vill att kvinnor inte ska vara en sådan stor kostnad för samhället så vill du ändra på något som av personliga skäl stör dig för att kvinnor ska vara en ännu större kostnad för samhället.
Citera
2015-04-16, 03:40
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
För du och alla andra män och kvinnor skulle gå med på att använda kondomer vid varje samlag? Samtidigt som du vill att kvinnor inte ska vara en sådan stor kostnad för samhället så vill du ändra på något som av personliga skäl stör dig för att kvinnor ska vara en ännu större kostnad för samhället.

Framförallt stör jag mig ju på feminismen, exemplifierat tidigare genom idiotiska och felaktiga sammanställningar av ett påhittat lönegap, och den på senare år ack så populära mediala retoriken där kvinnor framställs som offer och män som våldsverkare och förövare.

Jag ogillar att utmålas som potentiell våldtäktsman, jag ogillar att betala in pengar till ett system som jag själv inte använder och inte heller vill använda, ett system som jag de facto är emot.

Jag ogillar att verka inom ett system där det överskott jag producerar går till andra istället för till mig och min familj. Jag ogillar tanken på att betala in till pension ett helt liv men aldrig få ut en krona i pension eftersom jag kommer vara död innan dess (om inte systemet brakar ihop och ingen av oss får något).

Jag hade varit OK med att du kostar 1,5 mille mer än vad jag gör under en livstid om det inte vore för att jag, ovanpå det, skulle behöva läsa en massa snyfthistorier om hur jävla hemskt ditt liv är för att du behöver föda barn. Ja men bu-huuh för dig, det hade varit bättre om du slapp fortplanta dig.

För övrigt; Snarare än att ge bort en massa giftiga preventivmedel borde staten satsa lite pengar på att kvinnor som kommer in till förlossningen inte fick en massa komplikationer av densamma, slapp framfall. Sluta säg till folk att det bästa är att föda naturligt. Sluta påstå att alla skador som uppkommer vid vaginal födsel är "normala". Sättet man hanterar sådana skador på i Sverige är under all kritik och är ytterligare ett exempel på hur landet förfaller och man inte har råd att ägna sig åt nåt annat än symbolpolitik och slag i luften. För det där är sånt som verkligen förstör livskvalitén för de kvinnor som råkar ut för det.

Jaja... rant rant rant. Dags att sova.
Senast redigerad av PenisJuice 2015-04-16 kl. 03:43.
Citera
2015-04-16, 03:53
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Framförallt stör jag mig ju på feminismen, exemplifierat tidigare genom idiotiska och felaktiga sammanställningar av ett påhittat lönegap, och den på senare år ack så populära mediala retoriken där kvinnor framställs som offer och män som våldsverkare och förövare.

Jag ogillar att utmålas som potentiell våldtäktsman, jag ogillar att betala in pengar till ett system som jag själv inte använder och inte heller vill använda, ett system som jag de facto är emot.

Jag ogillar att verka inom ett system där det överskott jag producerar går till andra istället för till mig och min familj. Jag ogillar tanken på att betala in till pension ett helt liv men aldrig få ut en krona i pension eftersom jag kommer vara död innan dess (om inte systemet brakar ihop och ingen av oss får något).

Jag hade varit OK med att du kostar 1,5 mille mer än vad jag gör under en livstid om det inte vore för att jag, ovanpå det, skulle behöva läsa en massa snyfthistorier om hur jävla hemskt ditt liv är för att du behöver föda barn. Ja men bu-huuh för dig, det hade varit bättre om du slapp fortplanta dig.

Det är inte alls rätt att män blir kallade för potentiella våldtäktsmän och det tycker ingen sund människa - man som kvinna - att det är.

Jag anser inte att jag har ett svårare liv och färre möjligheter att uppnå mina mål och drömmar bara för att jag är kvinna. Faktum är att jag snarare tycker tvärtom! Min uppfattning är att vi kvinnor ofta särbehandlas för att vi är just kvinnor och av den anledningen skulle jag aldrig gå med på något som kvotering. Jag vill bli behandlad som människa och inte som kvinna. Hur roligt är det att veta att man har fått en viss position bara för att man har kvoterats in? Inte så roligt!

Samtidigt så kan du som man - eller jag som inte är mamma - omöjligen förstå hur det är att bära på ett barn och genomgå en förlossning. Att du får det och alla komplikationer som hör till att framstå som små petitesser bevisar bara hur lite du förstår.

Citat:
För övrigt; Snarare än att ge bort en massa giftiga preventivmedel borde staten satsa lite pengar på att kvinnor som kommer in till förlossningen inte fick en massa komplikationer av densamma, slapp framfall. Sluta säg till folk att det bästa är att föda naturligt. Sluta påstå att alla skador som uppkommer vid vaginal födsel är "normala". Sättet man hanterar sådana skador på i Sverige är under all kritik och är ytterligare ett exempel på hur landet förfaller och man inte har råd att ägna sig åt nåt annat än symbolpolitik och slag i luften. För det där är sånt som verkligen förstör livskvalitén för de kvinnor som råkar ut för det.

Jaja... rant rant rant. Dags att sova.

Jag tycker att vi lämnar diskussionen om preventivmedel.
Citera
2015-04-16, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Män betalar mer i skatt och utnyttjar mindre bidrag än kvinnor – det är ett konstaterande som regeringen gör i sin nya vårbudget.

Enligt en prognos som regeringen tagit fram kommer en man född 2020 att betala i genomsnitt 1,6 miljoner kronor mer i skatt under sin livstid än han får tillbaka i form av bidrag, ersättningar eller samhällsservice. Samtidigt kommer en kvinna född samma år i snitt att få 1,7 miljoner kronor mer från den offentliga sektorn än hon betalat in i form av skatter och avgifter.

http://www.friatider.se/regeringen-kvinnor-kostar-mer-an-man

Vad ska vi göra åt denna orättvisa, behöver vi en högre beskattning av kvinnor för att jämna ut detta?

Enkelt!
Öka lönerna för kvinnodominerande arbeten, ta bort alla tvångsdeltider, ge några till pappor istället, se till att män tar ut halva föräldraledigheten, och då menar jag verkligen halva av rubb och stubb kring barn inte bara första tiden. Då kommer kvinnor få ökade inkomster totalt sett och i samma svep betala mer i i skatt och män kommer få mer i bidrag.

Vill man sen som man ytterligare minska på skattebördan, kanske man borde arbeta bort kriminalitet? våld? och idiotiska trafikolyckor för att en del gossar kör som idioter?
(För att inte tala om alla bonusar, extrema löner, lyxresor m.m. en del knösar till oftast gossar håvar in etc.)
Är nämligen typiska manliga kostnader och dessutom totalt onödiga sådana, jämfört med kostnader för att vi har barn att ta hand om.
Endast våldtäkt ex. kostar samhället ca 40 000 kr per våldtäkt.
Alla dessa 31 miljarder per år endast manlig kriminalitet kostar kunde sen läggas på sjukvård eller andra betydligt vettigare saker.

Att kvinnor skulle få ett högre skattetryck på sig för att de råkar vara den part som tar störst ansvar för barn är ju out of question, borde ju snarare vara tvärtom i sånt fall.
Ta hand om barn är ett jobb, som i detta fall män betalar väldigt billigt för att kvinnor ska sköta.
Kvinnor gör en ren ekonomiskt förlustaffär på dealen, är män som gör den ekonomiska vinsten i detta system.

Och sen seriöst! Fria tider? Skärpning!

http://www.dn.se/nyheter/sverige/enskilda-valdtakter-kostar-miljoner/
http://www.gu.se/omuniversitetet/vision/likabehandling/Nyheter/Nyheter_detalj//vad-kostar-manlighet-.cid1180920
Senast redigerad av ScottWalter 2015-04-16 kl. 04:25.
Citera
2015-04-16, 08:13
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Enkelt!
Öka lönerna för kvinnodominerande arbeten, ta bort alla tvångsdeltider, ge några till pappor istället, se till att män tar ut halva föräldraledigheten, och då menar jag verkligen halva av rubb och stubb kring barn inte bara första tiden. Då kommer kvinnor få ökade inkomster totalt sett och i samma svep betala mer i i skatt och män kommer få mer i bidrag.

Högre lön måste man förtjäna, det är inte en gåva. Dessutom vill kvinnor generellt sett inte jobba lika mycket och lika hårt som män.

Det förändrar heller inte att kvinnor konsumerar vård i högre utsträckning (och ännu mer skulle det bli om de jobbade lika hårt som män) samt att de lever längre och får mer i pensionsutbetalningar t.ex.

Så hur ska vi jämna ut dessa skillnader, en särskild kvinnoskatt?
Citera
2015-04-16, 08:53
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Kvinnor får mer bidrag pga att de tar ut större dela av föräldraledigheten.
Det finns även många singelmammor som får barnbidrag, så den grejen kommer man inte ifrån.

Men det är klart vi skall höja skatten för kvinnor så att dem får bära sina egna kostnader, precis som invandringen borde göra.

Även singelpappor får barnbidrag, sambo-föräldrar får barnbidrag och även gifta föräldrar får barnbidrag.

Barnbidraget utgår till alla som har barn, oavsett ekonomiska status på föräldrarna eller oavsett civilstatus, gift/sambo/singel, oavsett kön på vårdnadshavaren.
Den som har hängt med i turerna så kan man i dag ansöka om att man delar på barnbidraget så att hälften går in på pappans konto om man har gemensam vårdnad.

Att dra upp om barnbidraget är bara kontraproduktivt, och totalt verklighetsfrånvänt egentligen i denna debatten om att kvinnor "kostar" 1.7 miljoner mer än en man.
Citera
2015-04-16, 09:56
Medlem
mungs avatar
Citat:
Kvinnor konsumerar mycket mer sjukvård än män, män går inte till doktorn för minsta lilla krämpa helt enkelt.
Citat:
Kvinnor lever också längre
Jag undrar om detta kanske hänger ihop..?

Det säger sig självt att det måste vara så att kvinnor netto kostar mer än män eftersom de generellt har sämre betalt och stannar hemma med barn längre, men att det var så illa att vi går back nästan två miljoner per kvinna hade jag ingen aning om.
Citera
2015-04-16, 10:09
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Happ nu får vi kasta ut kvinnorna ur landet. Först invandrarna som blev för dyra sen oss.
Så män kan bygga hus, broar,
Äffärsbyggnader
Tunnelbana
Flygplan
Bilar
Bussar
Tåg
Vägar
Avlopp
Internet
Dricksvatten
Vattentorn